ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предмет

Менаџмент и организација на инвестициската изградба (3.11.56)

Предметен наставник

Проф. д-р Валентина Жилеска-Панчовска
Доц. д-р Страхиња Трпевски

Учесници во наставата

Асист. м-р Димитар Папастеревски

 

download:

Link1, Link2,Link3

 

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Менаџмент и организација на инвестициската изградба

2.

Код

3.11.56

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год. / 5 и 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

6 (3+3)

8.

Наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

Проф. д-р Валентина Жилеска-Панчовска

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Практика 1

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање на студентите со дисциплината Менаџмент-управување со процесните системи и нивно воведување во двата основни процесни системи во градењето: 1. Управување со изработка на проекти и проектна документација за инвестициски објекти од областа на архитектурата (5 сем.) 2. Управување со изградбата на инвестициски објекти (6 сем.)

11.

Содржина на програмата:

5 семестар: Вовед: Менаџмент и управување со процесни системи - поим и дефиниција, пазар и пазарна економија, инвестициски проекти и инвестициско градење 1. Управување со изработка на проекти и проектна документација за инвестициски објекти од областа на архитектурата 1.1. Закони и законска регулатива 1.2. Специфики во менаџирањето на процесот за изработка на проекти и проектна документација 1.3. Инвестициски проект-поим, дефиниција и учесници 1.4. Методи на проектен менаџмент, нивои во развивањето на проект и организациона структура на проектниот процес 1.5. Предпроектни процедури (анализа на проектна програма, евалуа­ција, проверка на инвестицијата – предпроект + консалтинг 1.6. Идеен проект 1.6. Договарање, договорни и формални процедури 1.7. Видови на проектна документација и методи на развивање: 1.7.1. Основен проект - содржина, стандарди, методи на развивање и координација на фази (фазни проекти) 1.7.2. Проект за изведба (содржина, стандарди и методи на развивање по т.н. “систем на пакети”) 1.7.3. Проект на изведена состојба (содржина и значење) 1.8. Ревизија на проекти и проектна документација 1.9. Дозвола за градење и други управно-правни формалности

6 семестар: Вовед: Менаџмент и управување со процесни системи во изградба на инвестициски објекти - поим и дефиниција 2. Управување со изградбата на инвестициски објекти 2.1. Закон и законска регулатива (сегмент изградба) 2.2. Специфики на менаџирањето и работење во процесните системи за изградба на инвестициски објекти 2.3. Стратегии за менаџирање на изградба на инвест. објекти 2.4. Специфики на изградбата, организација, методи и техники на планирање (Гантограм, -WBS-техника, мрежно планирање...) 2.5. Норми во изградбата – анализа на градежни работи низ предмер со анализа на цени, ФИДИК-услови за утврдување на цени, (еди­нечни договорени цени и проценти на количини), процена на трошоци, изработка на понуди за изградба, договарање и видови на договори 2.6. Организирање и организациона структура на градилиште (пред­ходни работи, подготвителни работи, видови на градежни работии динамика на планирање на градежните работи, завршни работи), заштита при работа 2.7. Водење на документација на градилиште, 2.8 Финансиско работење, наплата и основи за наплата на извршени работи, реализација на барања за надомест, решавање на спорови 2.9. Технички прием на градежен објект и одобрение за употреба 2.10. Градежни машини и механизација при изградба на објекти 2.11. Развојни стратегии на менаџментот за изградба на објекти

12.

Методи нa учење:

Предавања, аудиторни вежби (5 сем.),

Предавања, изработка на индивидуални нумерички и графички задачи, посета на градилиште (6 сем.) Консултации

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

150 (75+75) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+30+30+30+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60 (30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

30 (15+15) часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

30 (15+15) часови

16.2.

Самостојнизадачи

30 (15+15) часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Закон за градење на РМ

2. В. Ж. Панчовска: Проектен менаџмент при изградба на инвестициски објекти-теоретски аспекти, 2006

3. Б. Шуклев: Менаџмент, 2003Граѓевинска књига

4. 2003: Градежни норми

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Историја на архитектура и уметност4

2.

Код

3.10.6

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектура

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год. / 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

2

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Историја на архитектура и уметност 3

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Оспособување на студентите за:

- активно знаење, аналити­чен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектонско, урбанистичко) и уметничкото наследство;

- постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока;

- прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура.

11.

Содржина на програмата:

Предметот Историја на архитектура и уметност 4 ги изучува историско-теориските аспекти на архитектурата и урбанизмот во периодот од крајот на XIX век и првите пробиви на новите концеп­ции сé до 60-тите години на XX век и кризата на Модерната, низ следните аспекти: - Влијанието на општествено-политичкиот, културниот и техничко-технолошкиот контекст врз формирањето на специфични архитектонски, урбани и уметнички концепти; - Настанок, развој, континуитет и транс­формации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архитектон­ската композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од новите технолошки, конструктивни и материјални можности; - Влијанието на уметничките правци на XX век (скулптура, рељеф, ѕидно сликарство и др.) во формирањето на архитектонската мисла на Модерната.

Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Вовед / Општествено-политички, културни и техничко-технолошки предуслови за појава и развој на модерната архитек­тура; 2. Пробив на нови концепции (Чикашка школа, Арт нуво, Виенска сецесија...); 3. Индивиду­ални творци, предвесници на модерната архитектура (Адолф Лос, Огис Пере, Тони Гарние, Петер Беренс...); 4. Авангардни правци (Кубизам, Експресионизам, Футуризам, Неопластицизам / Де Стијл, Руска авангарда, Нова објективност, Баухаус...); 5. Творештво на големите мајстори на Модерната (Френк Лојд Рајт, Мис ван дер Рое, Валтер Гропиус, Ле Корбизје, Алвар Алто и сканди­навскиот регионализам...); 6. Криза на модерната и потрага по нови излези во архитектурата (новиот брутализам, група 10, Архиграм...)

12.

Методи нa учење:

- методи на анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстрак­­ција, хронологија....

ите пробиви на новите кон- методи на синтеза;

- метод на учење во реален контекст

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

50 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+0+0+5+15 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

5 часови

16.3.

Домашноучење

15часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми 2 (40+40бодови)

80 бодови

17.2.

Семинарска работа

10 бодови

17.3.

Присуство на предавања и активност

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Frempton, Kenet. Moderna arhitektura, kritička istorija. Beograd: Orion, 2004.

2. Giеdion, Sigfrid. Prostor, vreme, arhitektura. Beograd: Građevinska Knjiga, 2002.

3. Tокарев, Михаил. 100 години модерна архитектура 1 – големите движења и мајстори. Скопје, 2004.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Colquhoun, Alan. Modern Architecture. Oxford University Press, 2002.

2. Heynen, Hilde. Architecture and Modernity, A Critique. The MIT Press, 2000.

3. Conrads, Ulrich. Programs and Manifestoes of the 20th CenturyArchitecture. The MIT Press, 1975.

Предмет

Историја на архитектура и уметност 4 (3.10.6)

Предметен наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

Учесници во наставата

Асист. м-р Ана Ивановска

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Историја на архитектура и уметност3

2.

Код

3.9.5

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата

5.

Степен

Прв циклус на студии

6.

Академска година/семестар

III год. / 5 сем.

7.

Број на ЕКТС

2

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Историја на архитектура и уметност 2

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Оспособување на студентите за:

- активно знаење, аналити­чен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектон­ско, урбанистичко) и уметничкото наследство;

- постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока;

- прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура.

11.

Содржина на програмата:

Предметот Историја на архитектура и уметност 3 ги изучува историско-теориските поставки на архитектурата, урбанизмот и уметноста на новиот век (од појавата на европската ренесанса до појавата на новите материјали и концепции: XV-XIX век), низ следните аспекти: - Влијанието на општествено-политичкиот, религиозниот и хуманистичкиот контекст врз идејата за континуитетот на класичната архитектура и уметност и појавата на ренесансата; - Настанок, развој, континуитет и трансформации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архитектонска композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од материјалните и технолошките можности; - Уметноста на новиот век (скулптура, рељеф, сликарство и др.) и нејзиното влијание врз основните принципи на архитектурата на ренесансата, барокот итн.

Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Рана ренесанса во Италија; 2. Висока ренесанса во Италија; 3. Доцна ренесанса во Италија; 4. Ренесанса во другите европски земји – Франција, Шпанија; 5. Барок во Италија; 6. Барок во Франција; 7. Барок во другите европски земји – Англија, Шпанија, Австрија, Германија; 8. Рококо; 9. Класицизам, романтизам

12.

Методи нa учење:

- методи на анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстрак­­ција, хронологија....

ите пробиви на новите кон- методи на синтеза;

- метод на учење во реален контекст

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

50 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+0+0+5+15 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

5 часови

16.3.

Домашноучење

15часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми 2 (40+40бодови)

80бодови

17.2.

Семинарска работа

10 бодови

17.3.

Присуство на предавања и активност

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Токарев, Михаил.Архитектурата, скулптурата и сликарството на новиот век.Скопје, 1999.

2. Janson, H. W. Istorija umetnosti. Jugoslavija, Beograd, 1965.

3.Kako prepoznati umetnost (Renesansa, Barok, Rokoko),Vuk Karadžić, Beograd, 1980.

4. Стенклиф, Дејвид. Лајоновиот прирачник за црковна архитектура, Арс Ламина, Скопје, 2010.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Műller,W., Gunther, V. Atlas arhitekture 1 и 2. Građevinska knjiga, Bеоgrad, 2005.

2. Fletcher, Banister. A History of Architecture. Edited by Dan Cruickshank, Architectural Press, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1996.

3. Костоф, Спиро. Историја на архитектурата. Арс Ламина, Скопје, 2012.

Предмет

Историја на архитектура и уметност 3 (3.9.5)

Предметен наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Урбанистичко планирање 2

2.

Код

3.8.56

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за урбанизам

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год. / 5 и 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

8 (4+4)

8.

Наставник

Проф. д-р Влатко Коробар

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Урбанистичко планирање 1

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Стекнување на основни познавања за системот на урбанистичко планирање и контекстот во кој тоа се реализира. Запознавање со методите и техниките на урбанистичката анализа, програмирањето и урбанистичкото планирање. Стекнување основни познавања за видовите урбанистички планови и нивната содржина.

11.

Содржина на програмата:

Во зимскиот семестар се изучуваат системот на урбанистичкото планирање, актерите во планирањето, планирањето и јавниот интерес, развојот на методологијата на урбанистичко планирање и фазите на урбанистичко планирање. Снимање и анализа на постојната состоба на природните чинители и животната средина, населението, активностите и изградениот простор. Стратегија на развој и програмирање на потребите. Стратегија на развој на животната средина. Проекција на развојот на населението, дејностите, домувањето и инфраструктурата. Во летниот семестар детално се изучуваат фазите на урбанистичкото планирање и планирањето на различните наменски целини во градот. Планирање на отворените простори и простори осетливи од аспект на нарушување на природната средина. Планирање на регионално ориентираните активности. Планирање на локално ориентираните активности. Планирање на сообраќајната и комуналната инфраструктура. Спроведување на планот и следење на неговото остварување и промените во градската и природната средина. Во обата семестра два пати по три часа се наменети за експликација и елаборација на урбанистичките аспекти на задачата во студиото. Во зимскиот семестар студентите изработуваат осум кратки задачи поврзани со запознавање и елементарна примена на регулаторни линии и површини за градба; основни урбанистички показатели; инсолациони анализи на објекти, терени и зеленило; елементи на сообраќај: улици, паркинзи, подземно паркирање и гаражирање; елиминирање на урбанистичко-архитектонски бариери. Во летниот семестар студентите анализираат сегмент од градскиот простор со димензии до 10 ха наменет за домување, вршат репрограмирање и планирање на овој простор со две варијанти на основниот концепт на урбанистичко уредување на просторот.

12.

Методи нa учење:

Критичка експликација на основите на урбанистичкото планирање и компаративна анализа на теоретските поставки, законската рамка и професионалната пракса преку предавања и семинари и практична работа на студентите врз делови од урбанистички планови.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

200 (100+100) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+60+40+0+40 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60 (30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

60 (30+30) часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

40 (20+20) часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

40 (20+20)часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми

40 бодови

17.2.

Вежби и проектни задачи

50бодови

17.3.

Присуство на предавања и вежби

10бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Berke, P. R., Godschalk, D.R., Kaiser, E.J. Urban Land Use Planning, University of Illinois Press, Urbana, 2006

2. Tošković, D., Uvod u prostorno i urbanističko planiranje, Grosknjiga, Beograd, 1995

3. Hough, M., Cities and Natural Process, Routledge, London, 2004

4. Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предмет

Урбанистичко планирање 2  (3.8.56)

Предметен наставник

Проф. д-р Слободан Велевски

Учесници во наставата

 

асист. Елена Андонова м-р арх.

демонст. Димитар Милев студ.арх.

демонст. Бојана Вуковојац студ.арх.

Соработници

 

 

повеќе

 

download:

Grupi i termini za vezbi 

Raspored za nastava leten semestar 2024-25

Seminarska zadaca ws_primeri 

Seminarska zadaca ss

Klasi na nameni

Pravilnik za standardi i normativi  

 

 Зимски семестар             
   Летен семестар             

Predavanje 1 download PDF

Vezba 1 download PDF

Vezba 1 primer tabela

Predavanje 2 PDF

Predavanje_3 PDF

Vezba 2_primer PDF

Vezba 2_info PDF

Vezba 2 download PDF

Predavanje 4 PDF

Predavanje 5 PDF

Vezba 3_primer PDF

Vezba 3_info PDF

Vezba 3 download PDF

Predavanje 6 PDF

Predavanje 7 PDF

Vezba download 4 PDF

Vezba 4 info download

Predavanje 8 PDF
 
Predavanje 9 PDF

Vezba 5 PDF download

Vezba 5 acad+podloga

Predavanje 10 PDF

Predavanje 11 PDF

Predavanje 12


 

            

Predavanje 13

Predavanje 14

Predavanje 15

Predavanje 16

Predavanje 17

Predavanje 18

Predavanje 19

Predavanje 20

Predavanje 21

Predavanje 22

Predavanje 23

Predavanje 24

VEZBA LETEN SEMESTAR

Vezba 6 leten semestar

Vezba 6 podloga acad

Primeri list 1 

Primer_list 2 i 3 

Primer_list 4

Informacii za program

Ramka za program 1:1000  

Informacii za maketa 

maketa dwg

 

 

 

 

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Инсталации во архитектурата

2.

Код

3.7.6

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год./ 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

3

8.

Наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Приоритетните цели се лоцираат во значењето за несметаното користење на инсталациите со алокација на сознанијата од областа на водовод и канализација, загревање и проветрување, и електроинсталациите. Целите на наставната програма се воведување и оспособување на студентите со принципите и методите за анализа на одредени архитектонски проблеми посочени во тематските подрачја за користење на практичните релевантни научни методи и техники за планирање, проектирање, како и правилно поставување на инсталациите во објектите. Здобиените знаења треба успешно да ги имплементираат во процесот на проектирање, изведба и надзор.

11.

Содржина на програмата:

Наставната програма ја третира проблематиката на инсталациите, во која се вклучени следните програмски целини:

Водоснабдување на населените места. Изведба на водоводните инсталации. Внатрешен (куќен) водовод. Проектирање и пресметување на внатрешен (куќен) водовод. Противпожарни инсталации.

Канализациони системи и шеми на каналските мрежи во населените места. Внатрешна (куќна) канализација. Проектирање и пресметување на внатрешната (куќна) канализација. Одводнување на кровните површини и димензионирање на олуците.

Видови и карактеристики на системите за загревање. Загревни тела. Природно и вештачко проветрување.

Вовед на електрични инсталации во зграда. Развод и изведба на електрична мрежа. Светлосни извори и нивна примена во архитектурата. Светилки и начин на осветлување. Громобранска инсталација и видови на громобрани.

12.

Методи нa учење:

Методите за совладување на наставната материја произлегуваат од системската анализа на проблемот и неговото структурирање во математичко - логични обрасци, како и други развојни методи кои ја третираат проблемската состојба во постигнување на удобност, економичност и квалитет кај објектите.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+15+0+30+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

15 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

30 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

80бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

20бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1.Теофиловска Бојаџиева Тамара,Инсталации, скрипта, Скопје, 2008

2. Тушар Б.,Куќна канализација, Загреб, 2001

3. Маргета Ј.,Канализација насеља, Сплит 1998

4. Милојевиќ М.,Снабдевање насеља водом и каналисање насеља, Београд,1987

5. Игњатовиќ Л., Инсталације у зградама, Ниш,1985

6. Fair G. M., Geyer J. C., Water Supply and Waste Water Disposal, John Wiley and Sons, Inc. New York, 1981

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2