Предмет |
Менаџмент и организација на инвестициската изградба (3.11.56) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Валентина Жилеска-Панчовска
Доц. д-р Страхиња Трпевски
|
Учесници во наставата |
Асист. м-р Димитар Папастеревски |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Менаџмент и организација на инвестициската изградба |
||||||||||
2. |
Код |
3.11.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
6 (3+3) |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски Проф. д-р Валентина Жилеска-Панчовска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Практика 1 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање на студентите со дисциплината Менаџмент-управување со процесните системи и нивно воведување во двата основни процесни системи во градењето: 1. Управување со изработка на проекти и проектна документација за инвестициски објекти од областа на архитектурата (5 сем.) 2. Управување со изградбата на инвестициски објекти (6 сем.) |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 5 семестар: Вовед: Менаџмент и управување со процесни системи - поим и дефиниција, пазар и пазарна економија, инвестициски проекти и инвестициско градење 1. Управување со изработка на проекти и проектна документација за инвестициски објекти од областа на архитектурата 1.1. Закони и законска регулатива 1.2. Специфики во менаџирањето на процесот за изработка на проекти и проектна документација 1.3. Инвестициски проект-поим, дефиниција и учесници 1.4. Методи на проектен менаџмент, нивои во развивањето на проект и организациона структура на проектниот процес 1.5. Предпроектни процедури (анализа на проектна програма, евалуација, проверка на инвестицијата – предпроект + консалтинг 1.6. Идеен проект 1.6. Договарање, договорни и формални процедури 1.7. Видови на проектна документација и методи на развивање: 1.7.1. Основен проект - содржина, стандарди, методи на развивање и координација на фази (фазни проекти) 1.7.2. Проект за изведба (содржина, стандарди и методи на развивање по т.н. “систем на пакети”) 1.7.3. Проект на изведена состојба (содржина и значење) 1.8. Ревизија на проекти и проектна документација 1.9. Дозвола за градење и други управно-правни формалности 6 семестар: Вовед: Менаџмент и управување со процесни системи во изградба на инвестициски објекти - поим и дефиниција 2. Управување со изградбата на инвестициски објекти 2.1. Закон и законска регулатива (сегмент изградба) 2.2. Специфики на менаџирањето и работење во процесните системи за изградба на инвестициски објекти 2.3. Стратегии за менаџирање на изградба на инвест. објекти 2.4. Специфики на изградбата, организација, методи и техники на планирање (Гантограм, -WBS-техника, мрежно планирање...) 2.5. Норми во изградбата – анализа на градежни работи низ предмер со анализа на цени, ФИДИК-услови за утврдување на цени, (единечни договорени цени и проценти на количини), процена на трошоци, изработка на понуди за изградба, договарање и видови на договори 2.6. Организирање и организациона структура на градилиште (предходни работи, подготвителни работи, видови на градежни работии динамика на планирање на градежните работи, завршни работи), заштита при работа 2.7. Водење на документација на градилиште, 2.8 Финансиско работење, наплата и основи за наплата на извршени работи, реализација на барања за надомест, решавање на спорови 2.9. Технички прием на градежен објект и одобрение за употреба 2.10. Градежни машини и механизација при изградба на објекти 2.11. Развојни стратегии на менаџментот за изградба на објекти |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, аудиторни вежби (5 сем.), Предавања, изработка на индивидуални нумерички и графички задачи, посета на градилиште (6 сем.) Консултации |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
150 (75+75) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
60+30+30+30+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
60 (30+30) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
30 (15+15) часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
30 (15+15) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
30 (15+15) часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Закон за градење на РМ 2. В. Ж. Панчовска: Проектен менаџмент при изградба на инвестициски објекти-теоретски аспекти, 2006 3. Б. Шуклев: Менаџмент, 2003Граѓевинска књига 4. 2003: Градежни норми |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Историја на архитектура и уметност4 |
||||||||||
2. |
Код |
3.10.6 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектура |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Историја на архитектура и уметност 3 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Оспособување на студентите за: - активно знаење, аналитичен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектонско, урбанистичко) и уметничкото наследство; - постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока; - прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметот Историја на архитектура и уметност 4 ги изучува историско-теориските аспекти на архитектурата и урбанизмот во периодот од крајот на XIX век и првите пробиви на новите концепции сé до 60-тите години на XX век и кризата на Модерната, низ следните аспекти: - Влијанието на општествено-политичкиот, културниот и техничко-технолошкиот контекст врз формирањето на специфични архитектонски, урбани и уметнички концепти; - Настанок, развој, континуитет и трансформации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архитектонската композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од новите технолошки, конструктивни и материјални можности; - Влијанието на уметничките правци на XX век (скулптура, рељеф, ѕидно сликарство и др.) во формирањето на архитектонската мисла на Модерната. Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Вовед / Општествено-политички, културни и техничко-технолошки предуслови за појава и развој на модерната архитектура; 2. Пробив на нови концепции (Чикашка школа, Арт нуво, Виенска сецесија...); 3. Индивидуални творци, предвесници на модерната архитектура (Адолф Лос, Огис Пере, Тони Гарние, Петер Беренс...); 4. Авангардни правци (Кубизам, Експресионизам, Футуризам, Неопластицизам / Де Стијл, Руска авангарда, Нова објективност, Баухаус...); 5. Творештво на големите мајстори на Модерната (Френк Лојд Рајт, Мис ван дер Рое, Валтер Гропиус, Ле Корбизје, Алвар Алто и скандинавскиот регионализам...); 6. Криза на модерната и потрага по нови излези во архитектурата (новиот брутализам, група 10, Архиграм...) |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: - методи на анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстракција, хронологија.... - методи на синтеза; - метод на учење во реален контекст |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+0+0+5+15 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
5 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
15часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (40+40бодови) |
80 бодови |
||||||||||
17.2. |
Семинарска работа |
10 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и активност |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Frempton, Kenet. Moderna arhitektura, kritička istorija. Beograd: Orion, 2004. 2. Giеdion, Sigfrid. Prostor, vreme, arhitektura. Beograd: Građevinska Knjiga, 2002. 3. Tокарев, Михаил. 100 години модерна архитектура 1 – големите движења и мајстори. Скопје, 2004. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Colquhoun, Alan. Modern Architecture. Oxford University Press, 2002. 2. Heynen, Hilde. Architecture and Modernity, A Critique. The MIT Press, 2000. 3. Conrads, Ulrich. Programs and Manifestoes of the 20th CenturyArchitecture. The MIT Press, 1975. |
Предмет |
Историја на архитектура и уметност 4 (3.10.6) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
Учесници во наставата |
Асист. м-р Ана Ивановска |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Историја на архитектура и уметност3 |
||||||||||
2. |
Код |
3.9.5 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклус на студии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Историја на архитектура и уметност 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Оспособување на студентите за: - активно знаење, аналитичен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектонско, урбанистичко) и уметничкото наследство; - постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока; - прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметот Историја на архитектура и уметност 3 ги изучува историско-теориските поставки на архитектурата, урбанизмот и уметноста на новиот век (од појавата на европската ренесанса до појавата на новите материјали и концепции: XV-XIX век), низ следните аспекти: - Влијанието на општествено-политичкиот, религиозниот и хуманистичкиот контекст врз идејата за континуитетот на класичната архитектура и уметност и појавата на ренесансата; - Настанок, развој, континуитет и трансформации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архитектонска композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од материјалните и технолошките можности; - Уметноста на новиот век (скулптура, рељеф, сликарство и др.) и нејзиното влијание врз основните принципи на архитектурата на ренесансата, барокот итн. Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Рана ренесанса во Италија; 2. Висока ренесанса во Италија; 3. Доцна ренесанса во Италија; 4. Ренесанса во другите европски земји – Франција, Шпанија; 5. Барок во Италија; 6. Барок во Франција; 7. Барок во другите европски земји – Англија, Шпанија, Австрија, Германија; 8. Рококо; 9. Класицизам, романтизам |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: - методи на анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстракција, хронологија.... - методи на синтеза; - метод на учење во реален контекст |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+0+0+5+15 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
5 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
15часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (40+40бодови) |
80бодови |
||||||||||
17.2. |
Семинарска работа |
10 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и активност |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Токарев, Михаил.Архитектурата, скулптурата и сликарството на новиот век.Скопје, 1999. 2. Janson, H. W. Istorija umetnosti. Jugoslavija, Beograd, 1965. 3.Kako prepoznati umetnost (Renesansa, Barok, Rokoko),Vuk Karadžić, Beograd, 1980. 4. Стенклиф, Дејвид. Лајоновиот прирачник за црковна архитектура, Арс Ламина, Скопје, 2010. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Műller,W., Gunther, V. Atlas arhitekture 1 и 2. Građevinska knjiga, Bеоgrad, 2005. 2. Fletcher, Banister. A History of Architecture. Edited by Dan Cruickshank, Architectural Press, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1996. 3. Костоф, Спиро. Историја на архитектурата. Арс Ламина, Скопје, 2012. |
Предмет |
Историја на архитектура и уметност 3 (3.9.5) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
Учесници во наставата |
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Урбанистичко планирање 2 |
||||||||||
2. |
Код |
3.8.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
8 (4+4) |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Влатко Коробар |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Урбанистичко планирање 1 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Стекнување на основни познавања за системот на урбанистичко планирање и контекстот во кој тоа се реализира. Запознавање со методите и техниките на урбанистичката анализа, програмирањето и урбанистичкото планирање. Стекнување основни познавања за видовите урбанистички планови и нивната содржина. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Во зимскиот семестар се изучуваат системот на урбанистичкото планирање, актерите во планирањето, планирањето и јавниот интерес, развојот на методологијата на урбанистичко планирање и фазите на урбанистичко планирање. Снимање и анализа на постојната состоба на природните чинители и животната средина, населението, активностите и изградениот простор. Стратегија на развој и програмирање на потребите. Стратегија на развој на животната средина. Проекција на развојот на населението, дејностите, домувањето и инфраструктурата. Во летниот семестар детално се изучуваат фазите на урбанистичкото планирање и планирањето на различните наменски целини во градот. Планирање на отворените простори и простори осетливи од аспект на нарушување на природната средина. Планирање на регионално ориентираните активности. Планирање на локално ориентираните активности. Планирање на сообраќајната и комуналната инфраструктура. Спроведување на планот и следење на неговото остварување и промените во градската и природната средина. Во обата семестра два пати по три часа се наменети за експликација и елаборација на урбанистичките аспекти на задачата во студиото. Во зимскиот семестар студентите изработуваат осум кратки задачи поврзани со запознавање и елементарна примена на регулаторни линии и површини за градба; основни урбанистички показатели; инсолациони анализи на објекти, терени и зеленило; елементи на сообраќај: улици, паркинзи, подземно паркирање и гаражирање; елиминирање на урбанистичко-архитектонски бариери. Во летниот семестар студентите анализираат сегмент од градскиот простор со димензии до 10 ха наменет за домување, вршат репрограмирање и планирање на овој простор со две варијанти на основниот концепт на урбанистичко уредување на просторот. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Критичка експликација на основите на урбанистичкото планирање и компаративна анализа на теоретските поставки, законската рамка и професионалната пракса преку предавања и семинари и практична работа на студентите врз делови од урбанистички планови. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
200 (100+100) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
60+60+40+0+40 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
60 (30+30) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
60 (30+30) часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
40 (20+20) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
40 (20+20)часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
40 бодови |
||||||||||
17.2. |
Вежби и проектни задачи |
50бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и вежби |
10бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Berke, P. R., Godschalk, D.R., Kaiser, E.J. Urban Land Use Planning, University of Illinois Press, Urbana, 2006 2. Tošković, D., Uvod u prostorno i urbanističko planiranje, Grosknjiga, Beograd, 1995 3. Hough, M., Cities and Natural Process, Routledge, London, 2004 4. Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предмет |
Урбанистичко планирање 2 (3.8.56) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Слободан Велевски |
Учесници во наставата |
асист. Елена Андонова м-р арх. демонст. Димитар Милев студ.арх. демонст. Бојана Вуковојац студ.арх. |
Соработници |
|
download:
Grupi i termini za vezbi
Raspored za nastava leten semestar 2024-25
Seminarska zadaca ws_primeri
Pravilnik za standardi i normativi
Зимски семестар |
Летен семестар |
|
Predavanje 1 download PDF Vezba 1 download PDF Predavanje 2 PDF Predavanje_3 PDF Vezba 2_primer PDF Vezba 2_info PDF Vezba 2 download PDF Predavanje 4 PDF Predavanje 5 PDF Vezba 3_primer PDF Vezba 3_info PDF Vezba 3 download PDF Predavanje 6 PDF Predavanje 7 PDF Vezba download 4 PDF Predavanje 8 PDF
Predavanje 9 PDF
Vezba 5 PDF download Vezba 5 acad+podloga Predavanje 10 PDF Predavanje 11 PDF Predavanje 12 |
VEZBA LETEN SEMESTAR Ramka za program 1:1000
|
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Инсталации во архитектурата |
||||||||||
2. |
Код |
3.7.6 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год./ 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
3 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Приоритетните цели се лоцираат во значењето за несметаното користење на инсталациите со алокација на сознанијата од областа на водовод и канализација, загревање и проветрување, и електроинсталациите. Целите на наставната програма се воведување и оспособување на студентите со принципите и методите за анализа на одредени архитектонски проблеми посочени во тематските подрачја за користење на практичните релевантни научни методи и техники за планирање, проектирање, како и правилно поставување на инсталациите во објектите. Здобиените знаења треба успешно да ги имплементираат во процесот на проектирање, изведба и надзор. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Наставната програма ја третира проблематиката на инсталациите, во која се вклучени следните програмски целини: Водоснабдување на населените места. Изведба на водоводните инсталации. Внатрешен (куќен) водовод. Проектирање и пресметување на внатрешен (куќен) водовод. Противпожарни инсталации. Канализациони системи и шеми на каналските мрежи во населените места. Внатрешна (куќна) канализација. Проектирање и пресметување на внатрешната (куќна) канализација. Одводнување на кровните површини и димензионирање на олуците. Видови и карактеристики на системите за загревање. Загревни тела. Природно и вештачко проветрување. Вовед на електрични инсталации во зграда. Развод и изведба на електрична мрежа. Светлосни извори и нивна примена во архитектурата. Светилки и начин на осветлување. Громобранска инсталација и видови на громобрани. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Методите за совладување на наставната материја произлегуваат од системската анализа на проблемот и неговото структурирање во математичко - логични обрасци, како и други развојни методи кои ја третираат проблемската состојба во постигнување на удобност, економичност и квалитет кај објектите. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
75 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+15+0+30+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
30 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
80бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
20бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1.Теофиловска Бојаџиева Тамара,Инсталации, скрипта, Скопје, 2008 2. Тушар Б.,Куќна канализација, Загреб, 2001 3. Маргета Ј.,Канализација насеља, Сплит 1998 4. Милојевиќ М.,Снабдевање насеља водом и каналисање насеља, Београд,1987 5. Игњатовиќ Л., Инсталације у зградама, Ниш,1985 6. Fair G. M., Geyer J. C., Water Supply and Waste Water Disposal, John Wiley and Sons, Inc. New York, 1981 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината