ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Урбанистичко обликување 2

2.

Код

5.3.9

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за урбанизам

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

Vгод. / 9 сем.

7.

Број на ЕКТС

4

8.

Наставник

Проф. д-р Владимир Арсовски

Доц. д-р Дивна Пенчиќ

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Урбанистичко обликување 1

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Предметот има за цел да им обезбеди на студентите пристап до знаењата неопходни за обликување на типични урбани ситуации, различни видови на архитектонски амбиенти, како и плански детерминирани наменски зони. Предметот ги обработува и клучните елементи за обликување на земјиштето за општа употреба односно улиците, јавното зеленило и пешачките простори во градот, сублимирајќи го знаењето и од областа на комуналните инфраструктури неопходни за процесот на урбанистичкото обликување.

11.

Содржина на програмата:

Содржината на предметот е структурирана во три дела: обликување на хомогени наменски зони, мешани зони и специјални места, зони или четврти.

- во првиот дел:   облукување на јавни простори, улици и улична мрежа

- во вториот дел: обликуовни аспекти на комуналната инфраструктура

- во третиот дел: урбанистичко обликување на карактеристични делови од градот: семејно домување, повеќесемејно домување, комерцијални дејности, образование, здраство и култура, сервиси и производство, паркови, спорет и рекреација. Централни градски зони на мешани намени. Обликување на специјални градски амбиенти: историски јадра, речни кејови и езерски крајбрежја, главни улици, комерцијални коридори и комерцијално-угостителски острови.

Обликување на јавни простори: тротоари, пешачки улици и кејови. Плоштади и зелени скверови. Обликување на улици и сообраќајници за автомобилски и мешан сообраќај: елементи и урбана опрема, елементи на комунална инфраструктура.

12.

Методи нa учење:

Наставата се одвива низ компаративна метода во која се воспоставуваат аналогии помеѓу референтни решенија и нови типични ситуации, при што се тежи кон формирање на емпириски логаритам кој обезбедува плаузибилни решенија што се потпираат на селектирана фактографија од дисциплинираната матрица.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

100 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+30+20+0+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

30 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

20 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

20 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиум

30 бодови

17.2.

Вежби и проектни задачи

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања и вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од61до70 бодови

7 (седум)(D)

од71до80 бодови

8 (осум) (C)

од81 до90 бодови

9(девет) (B)

од91до100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Постмодерни урбанизам, Нан Елиен, Орион арт, 2002
  2. Slika jednog grada, Kevin Linc, GK Beograd 1974
  3. Урбано зонирање, Риста Галиќ, МК, Скопје 1980
  4. Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009
  5. Gradski proctor, Rob Krier, GK Beograd 1991
  6. URBAN DESIGN - Method and Techniques, Cliff Moughtin, Architectural Press, 1999
  7. URBAN DESIGN - Street and Square, Cliff Moughtin, Architectural Press, 1992

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предмет

Урбанистичко обликување 2 (5.3.9) 

Предметен наставник

Проф. д-р Владимир Арсовски

Доц. д-р Дивна Пенчиќ 

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

 

Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонска работилница

2.

Код

5.2.9

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

V год. / 9 сем.

7.

Број на ЕКТС

2

8.

Наставник

Наставникот се одредува според темата на архитектонската работилница

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Продлабочување на знаењата за иновативните проектантски аспекти

11.

Содржина на програмата:

Работа на конкретен проблем одбран во соработка со локалната самоуправа при што графички се оформува почетната идејна фаза од проектниот процес

12.

Методи нa учење:

Опсервација, анализа и практична работа на одбрани програмски аспекти на зададениот проблем

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

50 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

0+0+50+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

0 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

50 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Програмска задача

90 бодови

17.3.

Присуство на работилницата

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

51 бод / нема завршен испит

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Соодветно на задачата се користи литература препорачана од теоретските дисциплини по архитектонско проектирање

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

Предмет

Архитектонска работилница (5.2.9)

Предметен наставник

(се одредува според темата на архитектонската работилница)

 

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

 

Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Интегративно студио

2.

Код

5.1.9

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

V год. / 9 сем.

7.

Број на ЕКТС

12

8.

Наставник

Студентите бираат наставник според понудената програма на интегративното студио

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Студио 8

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Интегрирање на знаењето од досегашните и различните програмски подрачја на архитектурата преку изучување на архитектонскиот проект и негова апликација на различни програмски конфигурации, како и преиспитување на оперативните стратегии и ревидирање на одредените проектни парадигми.

11.

Содржина на програмата:

Во зависност од тематската определба во проектот се интегрират различни програмски подрачја кои го чинат мулти-дисциплинарен проект преку кој се преиспитуваат моделите и методите низ кои се мисли и практикува архитектурата. Проектот се темели на мултипликација на различните нивои на архитектурата од објект до територија низ различните мерила.

12.

Методи нa учење:

Предавања за клучните теми од процесот на проектирање, како и на паралелните тематски подрачја поврзани со проектот. Презентација, критика, индивидуални и групни консултации во сукцесивните фази на проектот кои ќе овозможат генерирање на една критичка дебата за развој на проектот.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

300 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+105+60+60+60 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

105 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

60 часови

16.2.

Самостојнизадачи

60 часови

16.3.

Домашноучење

60часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби 80 бодови

Програмска задача 10 бодови

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби 10 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

(Литературата се наведува во зависност од проектот)

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предмет

Интегративно студио (5.1.9)

Предметен наставник

(според понудената програма на интегративното студио)

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Архитеkтурата и уметноста во Македонија-1

Архитеkтурата и уметноста во Македонија-1

Предмет

Архитектура и уметност во Македонија (4.10.78)

Предметен наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

Учесници во наставата

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2