ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предмет

Архитектонска композиција (4.6.7) 

Предметен наставник

Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља
 

Учесници во наставата

м-р Дарко Драгановски
Владимир Стефановски д.и.а. Систем Администратор

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предавање Обрасци

  

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонска композиција

2.

Код

4.6.7

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IVгод. / 7 сем.

7.

Број на ЕКТС

2

8.

Наставник

Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља

Проф. д-р Иванка Кировска

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање со тројната природа на архитектонскиот простор, појавно, појмовна и симболичка, и основните принципи на негово обликување- компонирање, кои произлегуваат од неа. Нивна конкретна апликација како онтолошки апроксимации, кутуролошки обрасци, композиција како методологија.

11.

Содржина на програмата:

Композицијата на архитектонскиот простор како феноменолошка динамичка синтеза меѓу трите нивои на сознавање, био-културен пристап. 1. Појмовно ниво – низвременост и трајност Просторот како ментална конструкција, меѓу тополошкото и проективното Апстракција и појмовни дихотомии – формални супстанци Структури – процеси, генеза/конструкција и облици на просторните организации – дијаграмирање, принципи на ворамнотежување, структурална мрежа, ритам, пропорции, симетрија, модул 2. Појавно ниво – истовременост и прекинатост Просторот како сетилна даденост, сетилата како перцепирачки системи – искуства на телото Сочувствување, топосоматско/психосоматско мапирање Функции – ефекти квалитативни и енергетски вредности, формални/архитектонски елементи 3. Јазичко/говорно ниво безвременост и симболичност Просторот како мимеза на човековата пракса -елемент на онтогенезата, симболичка размена, комуникација Архетипски слики меѓусостојба субјект – објект, материја+геометрија = меморија Значење – поетска слика, рефлексии место, формални состави и единства, егзистенцијален/архитектонски простор.

12.

Методи нa учење:

Предавања, истражувања, графички вежби, презентации.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

50 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+15+10+10+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

15 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

10 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби 20бодови

Програмска задача 10бодови

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Rudolf Arnheim, Art and visual perception, Univ. of Cal. press, Berkeley, Los Angeles, 1984

- Roger H. Clark an Michael Pause, Precidents in architecture, VNR, New York, 1984

- Geoffrey H. Baker, Design Strategies in Architecture, VNR, London, 1989

- Francis D. K. Ching. Architecture: form, space and order, VNR, London 1979

- Jakov Chernikhov, Fantasy and construction, construction of architectural and machine forms, AD Profile, London, 1984

- Александер, Кристофер. Јазик на обрасци, Академски печат, Скопје, 2010.

- Juhani Pallasmaa, Encounters, Rakennustieto, Helsinki, 2005

- Rob Krier, Architectural composition, Rizzoli, New York, 1988

- Richard Padovan, Proportion Exfn Spon, London and New York 1999

- Zan Luj Nikola Diran, Pregled na predavanja, Gradjevinska knjiga, Beograd, 1987(org. izdanje od 1819)

- Витрувие, 10 книги за архитектурата, ЗумПресс, Скопје 1997

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предмет

Архитектонска композиција (4.6.7) 

Предметен наставник

Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља
 

Учесници во наставата

м-р Дарко Драгановски
Владимир Стефановски д.и.а. Систем Администратор

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предавање Обрасци

 

55
o1
o10
o17
o18
o19
o2
o20
o21
o24
o25
o26
o27
o28
o29
o3
o30
o31
o32
o33
o34
o35
o36
o37
o38
o39
o4
o40
o41
o42
o43
o44
o45
o46
o47
o48
o49
o5
o50
o51
o52
o53
o54
o55
o6
o8
o9
Obrazec2
  

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Документирање и истражување на градителското наследство

2.

Код

4.11.7

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и

историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV год. / 7 сем.

7.

Број на ЕКТС

2

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање на студентите со значењето и улогата на архитектот во заштитата на културното наследство (особено недвижното градителско наследство).

Оспособување на студентите за:

- активен однос кон градителското наследство преку теоретски и практични постапки во процесот на неговата заштита;

- правилен (аналити­чки и конструктивен) пристап при проектирањето во историска средина.

11.

Содржина на програмата:

1. Вовед – поим, значење и видови на градителско наследство; организација на заштитата (правна и физичка);

2. Методи и системи за документирање на архитектонските објекти, целини, историски јадра и културни предели:

- видови и функција на инвентари и документација,

- прелиминарна инвентаризација,

- документирање преку систем на забрзана и поврзана документација,

- традиционални и современи методи за премер на објекти и целини,

- современи меѓународно договорени и унифицирани методи и стандарди за инвентаризација и документација.

3. Методи и системи на истражување на архитектонските објекти, целини, историски јадра и културни предели:

- историско-библиографски, архивски, структурални, стилски, хронолошки истражувања,

- теренски истражувања – визуелни, претпроектни откривки, сондирања и археолошки ископувања,

- истражување на состојбата и причините за оштетување,

- композициски анализи, воспоставување на аналогии, цртачки реконструкции.

4. Валоризација на архитектонски објекти и историски целини – прелиминарна и научна

5. Воспоставување на режим за заштита на различни нивоа (архитектонски и урбанистички)

12.

Методи нa учење:

- Теоретски знаења преку предавања на факултет и во специјализирани центри за заштита на градителското наследство;

ите пробиви на новите кон- Самостојно теренско истражување (учење во реален контекст);

- Анализа и синтеза на теренските истражувања;

- Студија на случај;

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

50 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+15+0+15+5 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

15 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

15 часови

16.3.

Домашноучење

5часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиум 1

30 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Одредени поглавја од:

1. Фелден, Бернард. Вовед во конзервација на културното наследство. Каламус, Скопје 2003/4.

2. Marasović, Tomislav. Aktivni pristup graditeljskom nasleđu. Sveučilište u Splitu. Društvo konzervatora Hrvatske, Split 1985.

3. Jokilehto, J. A History of Architectural Conservation. Butterworth-Heinemann, Oxford 2006.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Вученовић, Светислав. Урбана и архитектонска конзервација. том 1: Свет-Европа, Београд 2004.

2. Ненадовић, С. Заштита градитељског наслеђа, Архитектонски факултет, Београд, 1980.

3. Marasović, J. Prilogmetodologijiobradegraditeljskognaslijeđa,Arhitektonskifakultet, Zagreb, 2005.

Предмет

Документирање и истражување на градителското наследство (4.11.7)

Предметен наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова 

Учесници во наставата

Асист. м-р Ана Ивановска 

Соработници

Александра Алексовска

 

 download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Конзервација и реставрација на градителското наследство

2.

Код

4.12.8

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV год. / 8 сем.

7.

Број на ЕКТС

3

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Документирање и истражување на градителското наследство

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Стекнување на основни знаења за: - причините за деградација и пропаѓање на објектите и целините; - видови на методи за конзервација и реставрација и нивна примена; - теориско-практичните пристапи за консолидација и обновување на објектите и целините, заради нивна соодветна современа намена.

11.

Содржина на програмата:

Вовед: Конзервацијата како културен проблем и како филозофско прашање; архитектонска конзервација и реставрација; урбана конзер­вација и реконструкција. 1. Теорија и методологија на конзервацијата и реставрацијата: - историски преглед на конзервација и реставрација, - теорија на конзервацијата и реставрацијата и нивните основни принципи, - методи на конзервација и реставрација. 2. Технологии на конзервација и рестраврација: - причини за оштетување и пропаѓање (општествени и технички), - стари и нови технологии на конструкции, - патологија и лечење на материјали и конструкции: камен, тула, мал­тери, облоги, дрво, армиран бетон. - стабилност и методи на консолидација: санирање на темели и почва, зацврстување на ѕидови и ѕидани конструкции, објекти и конструкции од дрво, армиран бетон. - потекло и отстранување на влажноста од конструкциите. - посебни проблеми и техники за заштита од: вибрации, биолошки агенси, пожар, природни катастрофи, војни. 3. Методологија за изработка на проект за конзервација и реставрација

12.

Методи нa учење:

- Теоретски знаења преку предавања на факултет и во специјализирани центри за заштита на градителското наследство;

ите пробиви на новите кон- Самостојно теренско истражување (учење во реален контекст);

- Анализа и синтеза на теренските истражувања;

- Студија на случај;

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+30+15+10+5 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

30 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

15 часови

16.2.

Самостојнизадачи

10 часови

16.3.

Домашноучење

5часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиум 1

30 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Одредени поглавја од:

1. Фелден, Бернард. Вовед во конзервација на културното наследство. Каламус, Скопје 2003/4.

2. Marasović, Tomislav. Aktivnipristupgraditeljskomnasleđu. SveučilišteuSplitu. Društvo konzervatora Hrvatske, Split 1985.

3. Ashurst, John & Nicola. Practical building conservation. Vol 1-5, GowerTechnical Press Ltd., Aldershot England, 1990.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Вученовић, Светислав. Урбана и архитектонска конзервација. том 1: Свет-Европа, Београд 2004.

2. Feilden, Bernard. Conservation of Historic Buildings. Architectural Press, Oxford 2007.

3. Бранди, Чезаре. Теорија рестаурације. Италијанска колаборација, Београд, 2007.

Предмет

Конзервација и реставрација на градителското наследство (4.12.8) 

Предметен наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

Учесници во наставата

Александра Алексовска

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Економија и управување со инвестициски објекти

2.

Код

4.13.8

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV год. /8 сем.

7.

Број на ЕКТС

2

8.

Наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Менаџмент и организација на инвестициската изградба

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Воведување на студентите во сегментот на економските аспекти на менаџирањето на инвестициските проекти со цел за нивно оспособување за учество во фазите на договорниот менаџмент

11.

Содржина на програмата:

-Кус осврт кон стандардите и методите на процесните системи за упра­вување при развивање на проекти и проектна документација -Пазар и пазарна економија – поим и дефиниција -Капитал, видови на капитал и форми на управување со капитал -Финансии, финансиски системи и финансиско работење -Менаџирање на финансии во инвестициони проекти -Изработки на понуда и менаџирање на тендерска документација -Процена на трошоци и модели на процена на трошоци -Договори, видови и содржина на договори -ФИДИЦ-ови услови и договорен менаџмент -Наплата за извршена работа, основи за наплата, реализација на барања за надомест и решавање на спорови

12.

Методи нa учење:

a) Аудиторна настава б) Интерактивна настава (обработка на информации) в) Метод на аналитичка фрагментација низ куса тематска вежба

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

50 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+0+10+10+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30 часови

15.2.

вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

10 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Шуклев, Бобек: Менаџмент

- Фити, Таки: Современи пазарни стопанства

- Спасов Синиша: Финансиски менаџмент

- Поп-Георгиев, Димитар: Облигационо право

- Бојковски, Зоран: Менаџмент на инвестициони проекти во транзиционо општество (магистерски труд)

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2