Предмет
|
Внатрешна архитектура 1 (4.7.78)
|
Предметен наставник
|
Проф. д-р Митко Хаџи - Пуља
|
Учесници во наставата
|
Дарко Драгановски
Теодора Илиевска
Никола Милосављевски
|
соработници
|
Владимир Стефановски |
Вежба бр. 1 Учење сеќавање на себеси
Вежба бр.2 - „ОТЕЛОТВОРУВАЊЕ НА ВНАТРЕШЕН ПРОСТОР“
ПРЕДАВАЊЕ_,,101 (O)СОБА = 101 СОН, ПРИСУСТВО, АТМОСФЕРА И СОБА; ДИЈАЛЕКТИКИ НА ОСОБУВАЊЕТО,, (DEL 1)
Прилог кон Воведното Предавање „ЗА ПРИРОДАТА НА ВНАТРЕШНИОТ ПРОСТОР“ (1)
Предавање „ЗА ПРИРОДАТА НА ВНАТРЕШНИОТ ПРОСТОР“
Предавање „СВЕТЛИНАТА = ПРОСТОРНА СУПСТАНЦА“
Предмет |
Архитектонска композиција (4.6.7) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља
|
Учесници во наставата |
м-р Дарко Драгановски
Владимир Стефановски д.и.а. Систем Администратор
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонска композиција |
||||||||||
2. |
Код |
4.6.7 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IVгод. / 7 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља Проф. д-р Иванка Кировска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со тројната природа на архитектонскиот простор, појавно, појмовна и симболичка, и основните принципи на негово обликување- компонирање, кои произлегуваат од неа. Нивна конкретна апликација како онтолошки апроксимации, кутуролошки обрасци, композиција како методологија. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Композицијата на архитектонскиот простор како феноменолошка динамичка синтеза меѓу трите нивои на сознавање, био-културен пристап. 1. Појмовно ниво – низвременост и трајност Просторот како ментална конструкција, меѓу тополошкото и проективното Апстракција и појмовни дихотомии – формални супстанци Структури – процеси, генеза/конструкција и облици на просторните организации – дијаграмирање, принципи на ворамнотежување, структурална мрежа, ритам, пропорции, симетрија, модул 2. Појавно ниво – истовременост и прекинатост Просторот како сетилна даденост, сетилата како перцепирачки системи – искуства на телото Сочувствување, топосоматско/психосоматско мапирање Функции – ефекти квалитативни и енергетски вредности, формални/архитектонски елементи 3. Јазичко/говорно ниво безвременост и симболичност Просторот како мимеза на човековата пракса -елемент на онтогенезата, симболичка размена, комуникација Архетипски слики меѓусостојба субјект – објект, материја+геометрија = меморија Значење – поетска слика, рефлексии место, формални состави и единства, егзистенцијален/архитектонски простор. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, истражувања, графички вежби, презентации. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+15+10+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 20бодови Програмска задача 10бодови |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Rudolf Arnheim, Art and visual perception, Univ. of Cal. press, Berkeley, Los Angeles, 1984 - Roger H. Clark an Michael Pause, Precidents in architecture, VNR, New York, 1984 - Geoffrey H. Baker, Design Strategies in Architecture, VNR, London, 1989 - Francis D. K. Ching. Architecture: form, space and order, VNR, London 1979 - Jakov Chernikhov, Fantasy and construction, construction of architectural and machine forms, AD Profile, London, 1984 - Александер, Кристофер. Јазик на обрасци, Академски печат, Скопје, 2010. - Juhani Pallasmaa, Encounters, Rakennustieto, Helsinki, 2005 - Rob Krier, Architectural composition, Rizzoli, New York, 1988 - Richard Padovan, Proportion Exfn Spon, London and New York 1999 - Zan Luj Nikola Diran, Pregled na predavanja, Gradjevinska knjiga, Beograd, 1987(org. izdanje od 1819) - Витрувие, 10 книги за архитектурата, ЗумПресс, Скопје 1997 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предмет |
Архитектонска композиција (4.6.7) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља
|
Учесници во наставата |
м-р Дарко Драгановски
Владимир Стефановски д.и.а. Систем Администратор
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предавање Обрасци
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Документирање и истражување на градителското наследство |
||||||||||
2. |
Код |
4.11.7 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV год. / 7 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање на студентите со значењето и улогата на архитектот во заштитата на културното наследство (особено недвижното градителско наследство). Оспособување на студентите за: - активен однос кон градителското наследство преку теоретски и практични постапки во процесот на неговата заштита; - правилен (аналитички и конструктивен) пристап при проектирањето во историска средина. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Вовед – поим, значење и видови на градителско наследство; организација на заштитата (правна и физичка); 2. Методи и системи за документирање на архитектонските објекти, целини, историски јадра и културни предели: - видови и функција на инвентари и документација, - прелиминарна инвентаризација, - документирање преку систем на забрзана и поврзана документација, - традиционални и современи методи за премер на објекти и целини, - современи меѓународно договорени и унифицирани методи и стандарди за инвентаризација и документација. 3. Методи и системи на истражување на архитектонските објекти, целини, историски јадра и културни предели: - историско-библиографски, архивски, структурални, стилски, хронолошки истражувања, - теренски истражувања – визуелни, претпроектни откривки, сондирања и археолошки ископувања, - истражување на состојбата и причините за оштетување, - композициски анализи, воспоставување на аналогии, цртачки реконструкции. 4. Валоризација на архитектонски објекти и историски целини – прелиминарна и научна 5. Воспоставување на режим за заштита на различни нивоа (архитектонски и урбанистички) |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: - Теоретски знаења преку предавања на факултет и во специјализирани центри за заштита на градителското наследство; - Самостојно теренско истражување (учење во реален контекст); - Анализа и синтеза на теренските истражувања; - Студија на случај; |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+15+0+15+5 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
15 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
5часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиум 1 |
30 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Одредени поглавја од: 1. Фелден, Бернард. Вовед во конзервација на културното наследство. Каламус, Скопје 2003/4. 2. Marasović, Tomislav. Aktivni pristup graditeljskom nasleđu. Sveučilište u Splitu. Društvo konzervatora Hrvatske, Split 1985. 3. Jokilehto, J. A History of Architectural Conservation. Butterworth-Heinemann, Oxford 2006. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Вученовић, Светислав. Урбана и архитектонска конзервација. том 1: Свет-Европа, Београд 2004. 2. Ненадовић, С. Заштита градитељског наслеђа, Архитектонски факултет, Београд, 1980. 3. Marasović, J. Prilogmetodologijiobradegraditeljskognaslijeđa,Arhitektonskifakultet, Zagreb, 2005. |
Предмет |
Документирање и истражување на градителското наследство (4.11.7) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
Учесници во наставата |
Асист. м-р Ана Ивановска |
Соработници |
Александра Алексовска |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Конзервација и реставрација на градителското наследство |
||||||||||
2. |
Код |
4.12.8 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV год. / 8 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
3 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Документирање и истражување на градителското наследство |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Стекнување на основни знаења за: - причините за деградација и пропаѓање на објектите и целините; - видови на методи за конзервација и реставрација и нивна примена; - теориско-практичните пристапи за консолидација и обновување на објектите и целините, заради нивна соодветна современа намена. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Вовед: Конзервацијата како културен проблем и како филозофско прашање; архитектонска конзервација и реставрација; урбана конзервација и реконструкција. 1. Теорија и методологија на конзервацијата и реставрацијата: - историски преглед на конзервација и реставрација, - теорија на конзервацијата и реставрацијата и нивните основни принципи, - методи на конзервација и реставрација. 2. Технологии на конзервација и рестраврација: - причини за оштетување и пропаѓање (општествени и технички), - стари и нови технологии на конструкции, - патологија и лечење на материјали и конструкции: камен, тула, малтери, облоги, дрво, армиран бетон. - стабилност и методи на консолидација: санирање на темели и почва, зацврстување на ѕидови и ѕидани конструкции, објекти и конструкции од дрво, армиран бетон. - потекло и отстранување на влажноста од конструкциите. - посебни проблеми и техники за заштита од: вибрации, биолошки агенси, пожар, природни катастрофи, војни. 3. Методологија за изработка на проект за конзервација и реставрација |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: - Теоретски знаења преку предавања на факултет и во специјализирани центри за заштита на градителското наследство; - Самостојно теренско истражување (учење во реален контекст); - Анализа и синтеза на теренските истражувања; - Студија на случај; |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
75 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+30+15+10+5 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
30 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
15 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
5часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиум 1 |
30 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Одредени поглавја од: 1. Фелден, Бернард. Вовед во конзервација на културното наследство. Каламус, Скопје 2003/4. 2. Marasović, Tomislav. Aktivnipristupgraditeljskomnasleđu. SveučilišteuSplitu. Društvo konzervatora Hrvatske, Split 1985. 3. Ashurst, John & Nicola. Practical building conservation. Vol 1-5, GowerTechnical Press Ltd., Aldershot England, 1990. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Вученовић, Светислав. Урбана и архитектонска конзервација. том 1: Свет-Европа, Београд 2004. 2. Feilden, Bernard. Conservation of Historic Buildings. Architectural Press, Oxford 2007. 3. Бранди, Чезаре. Теорија рестаурације. Италијанска колаборација, Београд, 2007. |
Предмет |
Конзервација и реставрација на градителското наследство (4.12.8) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
Учесници во наставата |
Александра Алексовска |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Економија и управување со инвестициски објекти |
||||||||||
2. |
Код |
4.13.8 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV год. /8 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Менаџмент и организација на инвестициската изградба |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Воведување на студентите во сегментот на економските аспекти на менаџирањето на инвестициските проекти со цел за нивно оспособување за учество во фазите на договорниот менаџмент |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: -Кус осврт кон стандардите и методите на процесните системи за управување при развивање на проекти и проектна документација -Пазар и пазарна економија – поим и дефиниција -Капитал, видови на капитал и форми на управување со капитал -Финансии, финансиски системи и финансиско работење -Менаџирање на финансии во инвестициони проекти -Изработки на понуда и менаџирање на тендерска документација -Процена на трошоци и модели на процена на трошоци -Договори, видови и содржина на договори -ФИДИЦ-ови услови и договорен менаџмент -Наплата за извршена работа, основи за наплата, реализација на барања за надомест и решавање на спорови |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: a) Аудиторна настава б) Интерактивна настава (обработка на информации) в) Метод на аналитичка фрагментација низ куса тематска вежба |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+0+10+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Шуклев, Бобек: Менаџмент - Фити, Таки: Современи пазарни стопанства - Спасов Синиша: Финансиски менаџмент - Поп-Георгиев, Димитар: Облигационо право - Бојковски, Зоран: Менаџмент на инвестициони проекти во транзиционо општество (магистерски труд) |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината