Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Дизајн на мебел |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Иванка Кировска Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање и студиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со основните постапки во обликувањето на мебелот како составен дел од дизајнот и внатрешните архитектонски простори. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Човекот, просторот и функцијата како предуслови за дизајнирање на мебелот, негова поделба, класификација и координација со архитектонската структура. Антропометријата, ергономијата, изразот, пропорциите, материјалите и боите како основни утилитарно – естетски параметри во дизајнирањето на мебелот. Еволуција на мебелот како резултат на техничко-технолошките достигања од периодот на модерната индустрија за мебел, машинскиот период, поствоената реконструкција, мебелот за јавно користење, предизвикот на попкултурата до упадлива (масовна) потрошувачка или “анти-мебел” и мебел од времето на плурализмот. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+10+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
10бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Mang K. History of modern Furniture. Academy Editions, London, 1979 2. Page M. Furniture designed by Architects. Whitney, New York, 1980 3. Sembach K. Contemporary Furniture. Design Council, London, 1982 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Benton T. Tubular Steel Furniture. The Art Book Company, London, 1979 2. Buttrey D.N. Plastics in the Furniture industry. Macdonald, London, 1964 3. Panero i Zelnik. Antropoloske mere i enterijer. Gradjevinska knjiga, Beograd, 1987 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Индустриски дизајн |
|||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
|||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Иванка Кировска Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља |
|||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
|||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со индустрискиот дизајн како составен дел на дизајнот, неговите основни методи и параметри како услов за успешно обликување и дизајнирање. |
||||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Концепција, дефиниција и краток историски преглед; Извори и развој во глобални рамки и во Македонија; Параметри, фактори и правци; Методологија, цели и принципи за примена наметодологија; Основни принципи на дизајн истражувањето; Утврдување на ситуација и методи во истражувањето на идеи – brainstorming; Облик, содржина и еволуција на обликот во некои посебни подрачја; Феноменологија на кичот; STYLING – прагматизам на потрошувачката; Основни гледишта и промени од BAUHAUS; Дизајн и современа култура: 50-ти години или фантазирачка модерност, 60-ти години просперитет, добра форма и потрошувачка, 70-ти години скршнување од основните принципи, 80-ти години транзиција и современи движења, 90-ти години или за новиот почеток, 20-ти век и афирмација на дизајнот. |
||||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања |
||||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
|||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+10+0+0 часови |
|||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
|||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
|||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
|||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
|||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
|||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
|||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
90 бодови |
|||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
10 бодови |
|||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
1. Fruht, Miroslav. Industriski dizajn. Privredni pregled, Beograd, 1981 2. Dorfles, Gillo. Uvod u dizajn. Svetovi, Novi Sad, 1994 3. Dreyfuss, Henry. Designing for people. Simon and Schuster, New York, 1955 |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
1. Somov Jurij. Umetnicko konstruisanje industrijskih proizvoda. Moskva, 1967 2. Archer, Bruce. Systematic method for designers. London, 1963 3. Edel, Henry. Introduction to Creative Design. London, 1967 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Графички дизајн |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Иванка Кировска Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање и студиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со графичкиот дизајн како творечка и интердисциплинарна дејност, но и како средство за современо, визуелно, масовно информирање на пошироките општествени слоеви, при што неговата суштина е во неговото влијание врз воспитувањето на вкусот и културата во најширока смисла. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Meсто, улога и значење; Категоризација; Краток историски преглед; Методологија (дизајн-процес - планирање и програмирање, информации, анализа, синтеза, развиток, производство, диспозиција, пласман; Естетски начела; Пропорции (конструирање на текстуалните знаци – ритам, акцент, симетрија, асиметрија); Значење на формата и содржината; Изразни средства на графичкиот дизајн; Типографски стилови; Типографија (елементи, печатење); Графички материјали; Области на графичкиот дизајн (печат, тв, радио, филм, огласи, реклами, саеми, изложби, излози); Заштитен знак и логотип; Ликовно-графичко опремување на книги, весници и часописи; Графички дизајн на амбалажа (елементи, материјали, форма, поделба, ликовно-графичко компонирање, пакување, презентација на производите, економска пропаганда. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+10+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Pестек, Јосиф. Основи графичког дизајна. Загреб, 1975 2. Месарош, Фрањо. Графичка енциклопедија. Загреб, 1970 3. Ковачевиќ, Миљко. Савремена типографија. Београд, 1980 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Митровиќ, Милун. Форма и обликовање. Београд, 1990 2. Chevalier J., Gheerbrand A. Recnik simbola. Matica Hrvatska, Zagreb, 1983 3. Nerdinger, Eugen. Znak-Pismo-Ornament. Callwey, Munchen, 1960 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Селектирани теми од областа на станбени објекти |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Минас Бакалчев Доц. д-р Саша Тасиќ |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Продлабочување на знаењата и вештините за планирање, проектирање на објекти за колективно домување во контекст на просторните и социјални трансформации на современото домување. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Колективно домување-панорама: мапирање на современа пракса на домување, низ различните практични и теоретски модели 2. Колективно домување, селективни теми: избор на автори и проекти, клучни примери XX-XXI век |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања,семинари, презентации |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+10+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 бодови Програмска задача 30 бодови |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Albrech, Donal and Elizabeth Johns, New Hotels for Global Nomads, Merrel, London, 2002 - Cedric Price, Works, Architectural association, 1984 Diller + Scofidio (ed.) Back to the Front: Tourisms of War, F.R.A.C. Basse-Normandie, 1994 - Dudek, Mark, A design Manuel, Schools and Kindergartens, Birkhauser, 2007 - Dorit Fromm, Collaborative comunities, Cohausing, Central Living and Other New Forms of Housing with Shared Facilites, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991 - Guallart, Vicente, Sociopolis, Actar, Barcelona, 2004 - INURA, Possible Urban Worlds, Urban Strategies at the End of 20th Century, Birkhauser, 1998 - Lefaivre, Liane and Alexander Tzonis, Aldo van Eyck, Humanist Rebel, Inbetweening in Postwar World, 010 Publishers, Rotterdam, 1999 - MVRDV, Costa Iberica, Upebeat of the Leisure City, Actar, 1998 - Oliver, Paul, Dwelings, The House across the World, Phaidon-Oxford, 1987 - Rapoport, Amos, Housa Form and Culture, Prentice-Hall, Inc. Englewood Clift, N.J., 1969 - Rutes, Walter A., Richard H. Penner, Lawrence Adams, Hotel Design, Planning and Development, Elsevier, Architectural Press, 2001 - Shittich, Christian (ed.) Housing for People of All Ages, flexibile, unrestricted, senior-frendly, Birkhauser, 2007 (Литературата ќе се надоградува во зависност од проектот) |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Селектирани теми од објекти за колективно домување |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Минас Бакалчев Доц. д-р Саша Тасиќ |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Продлабочување на знаењата и вештините за планирање, проектирање на објекти за колективно и колаборативно домување во контекст на просторните и социјални трансформации на современото домување.Продлабочување на знаењата за селектираните типови на објекти за колективно/колаборативно домување. Развој на способност за планирање, проектирање на објекти за колективно/колаборативно домување.Разбирање на глобалните процеси на социјалните трансформации во домувањето и нивните просторни консеквенци. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Колективно домување-панорама: мапирање на современа пракса на домување, низ различните практични и теоретски модели 2. Колективно домување, селективни теми: избор на автори и проекти, клучни примери XX-XXI век |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: предавања, семинари, проектни задачи, консултации, презентации |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+10+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Aravena, Aleandro and Andreas Lacobelli (ed.) Incremental Housingand Participatory Design Manual, Hatje Cantz Verlag, 2012 -Dorit Fromm, Collaborative comunities, Cohausing, Central Living and Other New Forms of Housing with Shared Facilites, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991 - Rapoport, Amos, Housa Form and Culture, Prentice-Hall, Inc. Englewood Clift, N.J., 1969 - Александер, Кристофер. Јазик на обрасци. Академски печат, Скопје, 2010 (литературата се надоградува во зависност од тематската рамка на семинарскиот проект) |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- INURA, Possible Urban Worlds, Urban Strategies at the End of 20th Century, Birkhauser, 1998 - MVRDV, The Why Factory, The Vertical Village, NAi, 2012 - Oliver, Paul, Dwelings, The House across the World, Phaidon-Oxford, 1987 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Селектирани теми од индустриски објекти |
|||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
|||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Александар Радевски |
|||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
|||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Продлабочување на знаењата и вештините за планирање, програмирање и проектирање на индустриските комплекси и објекти. Лоцирање на комплексите и инфраструктурно поврзување со урбаните ткива. Изучвање на индустриското наследство “индустриска археологија” и афирмација на оваа категорија архитектонски објекти. Запознавање со моделите за нивна валоризација како и потенцирање на можностите за нивна ревитализација. |
||||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Селектирани теми од индустриски објекти и комплекси. Анализирање на проекти од индустриската архитектура. |
||||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, дебата и презентации. |
||||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
|||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
|||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
|||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
|||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
|||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
|||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
|||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
|||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 бодови Програмска задача 30 бодови |
60 бодови |
|||||||||||
17.3. |
Присуство - предавања 20 бодови Присуство - вежби 20 бодови |
40 бодови |
|||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
|
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
(Литературата ќе се надоградува во зависност од проектот) |
Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Планирање на градскиот сообраќај |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклус на студии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV,V/ 7, 8, 9, 10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Владимир Арсовски |
||||||||||
9. |
Предуслов за запишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Цел на предметот е апознавање со основите на сообраќајната инфраструктура и нејзиното значење врз просторниот развој на урбаната средина. Совладување на основните принципи на планирање на урбаниот сообраќаен систем и елементите кои го сочинуваат |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Инфраструктурните системи во урбаниот простор.Надворешен и внатрешен сообраќај како специфични и меѓусебно зависни системи за комуникација во урбаниот простор. Утврдување на основните цели на сообраќајот во градот: претпоставки за организација и развој на урбаниот простот,аспекти на ефикасност, економичност и безбедност на учесниците во сообраќајот. Видови на сообраќај. Операционализација на елементи и стандарди на сообраќај (сообраќај во движење и мирување). Планирање на сообраќајна мрежа. Еколошки аспекти на сообраќајот. Сообраќајна инфраструктура во градскиот простор |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата се одвива со комбинирани предавања-дискусии со нагласка на развивање на вештини на критичко размислување. Учеството на студените во текот на часовите, читањето на дадениот материјал, навремено и квалитетно завршување на задачите се интегрални во процесот на учење. |
|||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на часови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
15+0+0+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми на наставни активности |
15.1. |
Предавања - теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби (графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми на активност |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Самостојни задачи |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериуми за оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од 51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Риста Галиќ, Урбано зонирање, Македонска книга, Скопје, 1980 - Buchanan Colin, Saobracaj u gradovima, GK, Beograd, 1975 - Gojko Beara, Saobracaj i zivotna sredina, NK, Beograd - D-r Radovan Bankovic, Planiranje javnog gradskog putnickog prevoza, IRO GK, Beograd, 1984 - Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
Предмет |
Урбана реконструкција
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)
|
Предметен наставник |
Проф. д-р Јасмина Сиљаноска |
Учесници во наставата |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Урбана реконструкција |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за Урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV,V / 7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Јасмина Сиљаноска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Предметот има за цел студентите да се стекнат со знаења од областа на урбаната трансформација и реконструкција преку интегрирање на нови програми и функции во веќе изградени градски контексти. Исто така преку предметот студентите ќе се запознаат со процесите на континуирано менување на градот и ќе ги препознаат и критички согледаат урбанистичките концепции и нивното влијание врз трансформацијата на современите градови, како и со методите на реконструкција и обнова на градовите. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметот ќе го изучува проблемот на урбаната трансформација и реконструкција и нејзините елементи преку интервенции во историски градски контексти. Предметот ќе опфати анализа на историски градски контексти и планирање и обликување во услови на изградени и комплексни урбани ситуации. Преку предметот студентите ќе се запознаат со развојот на градот и урбанистичките концепции, трансформацијата на градовите и влијанието на општествените, економските и политичките промени врз трансформацијата на градовите. Градот ќе се разгледува како континуирано менлив и еволутивен феномен и како влијаат различните комплексни теоретски модели на планирањето и управувањето со градската средина. Компаративно ќе бидат разгледани различните системи на планирање во светот и референтните примери на реконструкција и обнова на градски делови, односно нивните позитивни и негативни импликации во теоријата и практиката на урбанистичкото планирање, обновата и заштитата на градски делови. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: теоретскиот дел се одвива со говорно елаборирање и интерактивна настава преку семинар и презентација, анализа и компаративна метода |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+0+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби (графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектна задача |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнaсеминарска задача |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Презентација и оценка на семинарска работа |
90 бодови |
||||||||||
17.2. |
Присуство и активност на наставата |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 до 60бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61до 70бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81до90бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината