ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Дизајн на мебел

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Иванка Кировска

Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Согласно правилата за студирање и студиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање со основните постапки во обликувањето на мебелот како составен дел од дизајнот и внатрешните архитектонски простори.

11.

Содржина на програмата:

Човекот, просторот и функцијата како предуслови за дизајнирање на мебелот, негова поделба, класификација и координација со архитек­тонската структура. Антропометријата, ергономијата, изразот, пропорциите, материјалите и боите како основни утилитарно – естетски параметри во дизајнирањето на мебелот. Еволуција на мебелот како резултат на техничко-технолошките достигања од периодот на модерната индустрија за мебел, машинскиот период, пост­воената реконструкција, мебелот за јавно користење, предизвикот на поп­културата до упадлива (масовна) потрошувачка или “анти-мебел” и мебел од времето на плурализмот.

12.

Методи нa учење:

Предавања

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+10+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

10бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Mang K. History of modern Furniture. Academy Editions, London, 1979

2. Page M. Furniture designed by Architects. Whitney, New York, 1980

3. Sembach K. Contemporary Furniture. Design Council, London, 1982

22.2.

Дополнителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Benton T. Tubular Steel Furniture. The Art Book Company, London, 1979

2. Buttrey D.N. Plastics in the Furniture industry. Macdonald, London, 1964

3. Panero i Zelnik. Antropoloske mere i enterijer. Gradjevinska knjiga, Beograd, 1987

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Индустриски дизајн

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Иванка Кировска

Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Согласно правилата за студирање истудиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање со индустрискиот дизајн како составен дел на дизајнот, неговите основни методи и параметри како услов за успешно обли­кување и дизајнирање.

11.

Содржина на програмата:

Концепција, дефиниција и краток историски преглед; Извори и развој во глобални рамки и во Македонија; Параметри, фактори и правци; Методологија, цели и принципи за примена наметодологија; Основни принципи на дизајн истражувањето; Утврдување на ситуација и методи во истражувањето на идеи – brainstorming; Облик, содржина и еволуција на обликот во некои посебни подрачја; Феноменологија на кичот; STYLING – прагматизам на потрошувачката; Основни гледишта и промени од BAUHAUS; Дизајн и современа култура: 50-ти години или фантазирачка модерност, 60-ти години просперитет, добра форма и потрошувачка, 70-ти години скршнување од основните принципи, 80-ти години транзиција и современи движења, 90-ти години или за новиот почеток, 20-ти век и афирмација на дизајнот.

12.

Методи нa учење:

Предавања

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+10+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Fruht, Miroslav. Industriski dizajn. Privredni pregled, Beograd, 1981

2. Dorfles, Gillo. Uvod u dizajn. Svetovi, Novi Sad, 1994

3. Dreyfuss, Henry. Designing for people. Simon and Schuster, New York, 1955

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Somov Jurij. Umetnicko konstruisanje industrijskih proizvoda. Moskva, 1967

2. Archer, Bruce. Systematic method for designers. London, 1963

3. Edel, Henry. Introduction to Creative Design. London, 1967

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Графички дизајн

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Иванка Кировска

Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Согласно правилата за студирање и студиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање со графичкиот дизајн како творечка и интердисциплинарна дејност, но и како средство за современо, визуелно, масовно информирање на пошироките општествени слоеви, при што неговата суштина е во неговото влијание врз воспитувањето на вкусот и културата во најширока смисла.

11.

Содржина на програмата:

Meсто, улога и значење; Категоризација; Краток историски преглед; Методологија (дизајн-процес - планирање и програмирање, информации, анализа, синтеза, развиток, производство, диспозиција, пласман; Естетски начела; Пропорции (конструирање на текстуалните знаци – ритам, акцент, симетрија, асиметрија); Значење на формата и содржината; Изразни средства на графичкиот дизајн; Типографски стилови; Типографија (елементи, печатење); Графички материјали; Области на графичкиот дизајн (печат, тв, радио, филм, огласи, реклами, саеми, изложби, излози); Заштитен знак и логотип; Ликовно-графичко опремување на книги, весници и часописи; Графички дизајн на амбалажа (елементи, материјали, форма, поделба, ликовно-графичко компонирање, пакување, презентација на производите, економска пропаганда.

12.

Методи нa учење:

Предавања

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+10+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Pестек, Јосиф. Основи графичког дизајна. Загреб, 1975

2. Месарош, Фрањо. Графичка енциклопедија. Загреб, 1970

3. Ковачевиќ, Миљко. Савремена типографија. Београд, 1980

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Митровиќ, Милун. Форма и обликовање. Београд, 1990

2. Chevalier J., Gheerbrand A. Recnik simbola. Matica Hrvatska, Zagreb, 1983

3. Nerdinger, Eugen. Znak-Pismo-Ornament. Callwey, Munchen, 1960

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Селектирани теми од областа на станбени објекти

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Минас Бакалчев

Доц. д-р Саша Тасиќ

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Согласно правилата за студирање истудиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Продлабочување на знаењата и вештините за планирање, проектира­ње на објекти за колективно домување во контекст на просторните и социјални трансформации на современото домување.

11.

Содржина на програмата:

1. Колективно домување-панорама: мапирање на современа пракса на домување, низ различните практични и теоретски модели 2. Колективно домување, селективни теми: избор на автори и проекти, клучни примери XX-XXI век

12.

Методи нa учење:

Предавања,семинари, презентации

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+10+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби 30 бодови

Програмска задача 30 бодови

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања 20 бодови

Присуство на вежби 20 бодови

40бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Albrech, Donal and Elizabeth Johns, New Hotels for Global Nomads, Merrel, London, 2002

- Cedric Price, Works, Architectural association, 1984 Diller + Scofidio (ed.) Back to the Front: Tourisms of War, F.R.A.C. Basse-Normandie, 1994

- Dudek, Mark, A design Manuel, Schools and Kindergartens, Birkhauser, 2007

- Dorit Fromm, Collaborative comunities, Cohausing, Central Living and Other New Forms of Housing with Shared Facilites, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991

- Guallart, Vicente, Sociopolis, Actar, Barcelona, 2004

- INURA, Possible Urban Worlds, Urban Strategies at the End of 20th Century, Birkhauser, 1998

- Lefaivre, Liane and Alexander Tzonis, Aldo van Eyck, Humanist Rebel, Inbetweening in Postwar World, 010 Publishers, Rotterdam, 1999

- MVRDV, Costa Iberica, Upebeat of the Leisure City, Actar, 1998

- Oliver, Paul, Dwelings, The House across the World, Phaidon-Oxford, 1987

- Rapoport, Amos, Housa Form and Culture, Prentice-Hall, Inc. Englewood Clift, N.J., 1969

- Rutes, Walter A., Richard H. Penner, Lawrence Adams, Hotel Design, Planning and Development, Elsevier, Architectural Press, 2001

- Shittich, Christian (ed.) Housing for People of All Ages, flexibile, unrestricted, senior-frendly, Birkhauser, 2007

(Литературата ќе се надоградува во зависност од проектот)

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Селектирани теми од објекти за колективно домување

2.

Код

4.14.7;   4.15.8; 5.7.9; 5.8.9;   5.9.10; 5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Минас Бакалчев

Доц. д-р Саша Тасиќ

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Согласно правилата за студирање истудиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Продлабочување на знаењата и вештините за планирање, проектирање на објекти за колективно и колаборативно домување во контекст на просторните и социјални трансформации на современо­то домување.Продлабочување на знаењата за селектираните типови на објекти за колективно/колаборативно домување. Развој на способност за планирање, проектирање на објекти за колективно/колаборативно домување.Разбирање на глобалните процеси на социјалните трансформации во домувањето и нивните просторни консеквенци.

11.

Содржина на програмата:

1. Колективно домување-панорама: мапирање на современа пракса на домување, низ различните практични и теоретски модели

2. Колективно домување, селективни теми: избор на автори и проекти, клучни примери XX-XXI век

12.

Методи нa учење:

предавања, семинари, проектни задачи, консултации, презентации

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+10+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

10 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0бодови

17.2.

Графички вежби

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Aravena, Aleandro and Andreas Lacobelli (ed.) Incremental Housingand Participatory Design Manual, Hatje Cantz Verlag, 2012

-Dorit Fromm, Collaborative comunities, Cohausing, Central Living and Other New Forms of Housing with Shared Facilites, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991

- Rapoport, Amos, Housa Form and Culture, Prentice-Hall, Inc. Englewood Clift, N.J., 1969

- Александер, Кристофер. Јазик на обрасци. Академски печат, Скопје, 2010

(литературата се надоградува во зависност од тематската рамка на семинарскиот проект)

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- INURA, Possible Urban Worlds, Urban Strategies at the End of 20th Century, Birkhauser, 1998

- MVRDV, The Why Factory, The Vertical Village, NAi, 2012

- Oliver, Paul, Dwelings, The House across the World, Phaidon-Oxford, 1987

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Селектирани теми од индустриски објекти

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Александар Радевски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Согласно правилата за студирање истудиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Продлабочување на знаењата и вештините за планирање, програми­рање и проектирање на индустриските комплекси и објекти. Лоцирање на комплексите и инфраструктурно поврзување со урбаните ткива. Изучвање на индустриското наследство “индустриска археологија” и афирмација на оваа категорија архитектонски објекти. Запознавање со моделите за нивна валоризација како и потенцирање на можностите за нивна ревитализација.

11.

Содржина на програмата:

Селектирани теми од индустриски објекти и комплекси. Анализирање на проекти од индустриската архитектура.

12.

Методи нa учење:

Предавања, дебата и презентации.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+10+0+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби 30 бодови

Програмска задача 30 бодови

60 бодови

17.3.

Присуство - предавања 20 бодови

Присуство - вежби 20 бодови

40 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Jurgen Adam, Katharina Hausmann, Frank Juttner,Industrial Buildings A Design Manual, Birkhauser, Berlin 2004
  2. Carles Broto,Architecture for Industry Architectural design, Links International, 1997
  3. Vera Alikalfic, Industrijski objekti i industrijski kompleksi, Arhitektonski fakultet, Sarajevo, 2004
  4. . Twentieth Century Industrial Archaeology, E & FN Spon, New York, 2000

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

(Литературата ќе се надоградува во зависност од проектот)

Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов на наставниот предмет

Планирање на градскиот сообраќај

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за урбанизам

5.

Степен

Втор циклус на студии

6.

Академска година/семестар

IV,V/ 7, 8, 9, 10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Владимир Арсовски

9.

Предуслов за запишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Цел на предметот е апознавање со основите на сообраќајната инфраструктура и нејзиното значење врз просторниот развој на урбаната средина. Совладување на основните принципи на планирање на урбаниот сообраќаен систем и елементите кои го сочинуваат

11.

Содржина на програмата:

Инфраструктурните системи во урбаниот простор.Надворешен и внатрешен сообраќај како специфични и меѓусебно зависни системи за комуникација во урбаниот простор.

Утврдување на основните цели на сообраќајот во градот:

претпоставки за организација и развој на урбаниот простот,аспекти на ефикасност, економичност и безбедност на учесниците во сообраќајот.

Видови на сообраќај. Операционализација на елементи и стандарди на сообраќај (сообраќај во движење и мирување). Планирање на сообраќајна мрежа. Еколошки аспекти на сообраќајот.

Сообраќајна инфраструктура во градскиот простор

12.

Методи нa учење:

Наставата се одвива со комбинирани предавања-дискусии со нагласка на развивање на вештини на критичко размислување. Учеството на студените во текот на часовите, читањето на дадениот материјал, навремено и квалитетно завршување на задачите се интегрални во процесот на учење.

13.

Вкупен расположив фонд на часови

25 часови

14.

Распределба на расположивото време

15+0+0+10+0 часови

15.

Форми на наставни активности

15.1.

Предавања - теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби (графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми на активност

16.1.

Проектни задачи

0 часови

16.2.

Самостојни задачи

10 часови

16.3.

Домашно учење

0 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Самостојни задачи

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериуми за

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од 51 дo 60 бодови

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бодови

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

41 бод

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Риста Галиќ, Урбано зонирање, Македонска книга, Скопје, 1980

- Buchanan Colin, Saobracaj u gradovima, GK, Beograd, 1975

- Gojko Beara, Saobracaj i zivotna sredina, NK, Beograd

- D-r Radovan Bankovic, Planiranje javnog gradskog putnickog prevoza, IRO GK, Beograd, 1984

- Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009

22.2.

Дополнителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Предмет

Урбана реконструкција
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)

Предметен наставник

Проф. д-р Јасмина Сиљаноска

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Урбана реконструкција

2.

Код

4.14.7;   4.15.8; 5.7.9; 5.8.9;   5.9.10; 5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за Урбанизам

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV,V / 7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Јасмина Сиљаноска

9.

Предусловзазапишување на предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Предметот има за цел студентите да се стекнат со знаења од областа на урбаната трансформација и реконструкција преку интегрирање на нови програми и функции во веќе изградени градски контексти.

Исто така преку предметот студентите ќе се запознаат со процесите на континуирано менување на градот и ќе ги препознаат и критички согледаат урбанистичките концепции и нивното влијание врз трансформацијата на современите градови, како и со методите на реконструкција и обнова на градовите.

11.

Содржина на програмата:

Предметот ќе го изучува проблемот на урбаната трансформација и реконструкција и нејзините елементи преку интервенции во историски градски контексти. Предметот ќе опфати анализа на историски градски контексти и планирање и обликување во услови на изградени и комплексни урбани ситуации.

Преку предметот студентите ќе се запознаат со развојот на градот и урбанистичките концепции, трансформацијата на градовите и влијанието на општествените, економските и политичките промени врз трансформацијата на градовите. Градот ќе се разгледува како континуирано менлив и еволутивен феномен и како влијаат различните комплексни теоретски модели на планирањето и управувањето со градската средина. Компаративно ќе бидат разгледани различните системи на планирање во светот и референтните примери на реконструкција и обнова на градски делови, односно нивните позитивни и негативни импликации во теоријата и практиката на урбанистичкото планирање, обновата и заштитата на градски делови.

12.

Методи нa учење:

теоретскиот дел се одвива со говорно елаборирање и интерактивна настава преку семинар и презентација, анализа и компаративна метода

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+0+10+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби (графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектна задача

0 часови

16.2.

Самостојнaсеминарска задача

10 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Презентација и оценка на семинарска работа

90 бодови

17.2.

Присуство и активност на наставата

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до50 бодови

5 (пет) (F)

од51 до 60бодови

6ест) (E)

од 61до 70бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80бодови

8 (осум) (C)

од 81до90бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Andrusz, G; Harloe, M.; Szelenyi, I. (1996) Cities after socialism – Urban and regional changes and conflict in post-socialist societies, Oxford: Blackwell Publishers Inc
  2. Bullivant, L. (2012) Masterplanning futures, New York: Routledge
  3. Hall, P. (2002) Urban and Regional Planning (4th ed), New York: Routledge

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Castex,J; Depaule,
  2. Duyne Barenstein, J.E., Leemann, E. (2012) Post-Disaster Reconstruction and Change: Communities’ Perspectives, Boca Raton: CRC Press
  3. Colquhoun, I. (1995) Urban Regeneration, London: Batsford Ltd
  4. Graafland, A. (2001) Cities in transition, Rotterdam: 010 Publishers

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2