Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонска композиција 2 |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Иванка Кировска Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): За холистистичката природа на искуството на архитектонскиот простор. Синтеза на мерливите и немерливите аспекти во целовитоста на архитектонскиот простор. Запознавање со феноменологијата на обликувните елементи, постапки и единства во нивниот био-етички дискурс. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Прв дел: Мерливо, временско. Архитектонскиот простор како културолошки феномен, медиум на комуникација, во однос со другите медиуми на уметничка и научна пракса. Оттаму препознавање на различните тактики и тектоники / синтакси на емергенција: на солиди, флуиди, дигитални, текстилни, јато, прашина и сл. Втор дел: Немерливо, безвременско. Архитектонскиот простор, и Јазикот на образците. За природата на редот, степени на живот – целовитоста и Теоријата на центри. Петнаесетте основни својства на организација на појавното – просторното: од природното кон артифициелното. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, истражување на конкретен случај и презентација. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 20 Програмска задача 10 |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Александер, Кристофер. Јазик на обрасци. Академски печат, Скопје, 2010. - Aleksander, Cristofer.The nature of order. The center for environmental structures, Berkeley, Cal, 2002 - Aleksander, Cristofer.The Timeless Way of Building. Oxford University Press, New York, 1977 - Aleksander, Cristofer.Notes on the Syntesis of Form. Harward University Press, Cambridge, Mass, 1979 - Pallasmaa, Juhani. Encounters. Rakennustieto, Helsinki, 2005 - Pallasmaa, Juhani. Encounters II. Rakennustieto, Helsinki, 2012 - Pallasmaa, Juhani. The Embodied Image. AD Primers, Wiley, Chichester, UK, 2012 - Benton, T. (eds) Tubular Steel Furniture. The Art Book Company, London, 1979 - Mang, K. History of modern Furniture. Academy Editions, London, 1979 - Page, M. Furniture designed by Architects. Whitney, New York, 1980 - Sembach, K. Contemporory Furniture. Design Council, London, 1982 - Зумптор, Петер. Мислејќи архитектура, Икона, 2013 - Зумптор, Петер. Атмосфери, Икона, 2013 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонска критика |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Анета Христова-Поповска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): • Да се развива слободен, критички однос кон опонентните архитектонски и урбанистички идеологии во архитектонската теорија • Да се формира аналитичен и конструктивен однос кон актуелните појави во архитектонската и урбанистичката пракса во реалниот контекст на современата архитектонска продукција • Да се развива вештината на архитектонската реторика и полемика |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Криза на архитектонската професија: критики на архитектонската идеологија (Манфредо Тафури, Анри Лефевр, Мишел Фуко) 2. Теми на постмодерната култура, архитектура и урбанизам: формални амбиции, социјална агенда, масовна култура, анти-универзализам, глобализација, плурализам…(Дениз Скот Браун, Фредерик Џејмсон, Јирген Хабермас) 3. Критики на модерните и постмодерните културни индустрии (Кенет Фремптон, Нен Елин) 4. Критики на постмодерниот урбанизам: формата ја следи фикцијата; формата го следи стравот; формата ја следи финесата; формата ги следи финансиите (Дијана Агрест, Рем Колхаз, Питер Ајзенман, Франческо Дал Ко) 5. Можности и корективи: реконцептуализација на културата и градот, перспективи на професијата Изборот на референтни текстови/автори е променлив во зависност од акцентот кој се дава на критичката расправа во тековниот семестар. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Методи на филозофијата и науките сродни на подрачјето на архитектонската теорија (културна антропологија, психологија, урбана социологија, структурална лингвистика, етика, естетика …) |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Postmodern Urbanism, Nan Ellin, Princeton Architectural Press, NY, 1998 2. Postmodernism and Consumer Society, Fredric Jameson, Hal Foster., Ed, 1983 3. Modern Architecture, a Critical History, Kenneth Frampton, Thames and Hudson, Ltd, London, 1985 4. Intersections: Architectural Histories and Critical Theories, Iain Bolden, Routledge, 2000 5. Oppositions Reader, Princeton Architectural Press, NY, 1998 6. Architecture Theory Since 1968, K. Michael Hays, The MIT Press, Cambrideg, Massachusetts, London, England, 1998 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. 10×10/100 Architects 10 Critics, Ed., Phaidon Press, 2005 2. The Death and Life of Great American Cities, Jane Jacobs, Modern Library, 1993 3. The Politics of Theory: Ideological Positions in the Post-modernism Debate, New german Critique, P. Rabinow and W. Sullivan, Ed., University of California Press, 1987 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Пластично обликување 2 |
|||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
|||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V / 7, 8, 9 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||||
8. |
Наставник |
Проф. м-р Елизабета Аврамовска Вон. проф. м-р Наташа Милованчев |
|||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Пластично обликување |
|||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Интеррелацијата меѓу уметноста и архитектурата е постулат врз кој се темели концепцијата на изборниот предмет Пластично обликување 2. Оттука произлегува потребата на Предметот за проширување на перцепцијата на ликовните и визуелните уметности и за разбирање на нивните компоненти. Основната цел на предметот е да се надградува дискурсот за концептуалноста воопшто и контекстуалноста на визуелните уметности и архитектурата, како и развивање и градење на критериумите за естетика на ликовниот израз и развивање на критичкото размислување. Покрај бавењето со артикулација на личниот израз на студентот, предметот цели да ја развива и надградува способноста за концептуално размислување и артикулирање на идејата преку употреба на повеќе техники и медиуми, во зависност од индивидуалните афинитети |
||||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Скица, Цртеж, Колаж, Асемблаж, Рељеф, Објект/Инсталација, Светлост, Движење |
||||||||||||
12. |
Методи нa учење: Основни методи на изведување на наставата на предметот Пластично обликување 2 се: анализа, компарација, индукција/дедукција, синтеза и концептуалност. Наставата се одвива преку интерактивна настава, аудиовизуелни предавања, истражувања, дискусии, анализи и презентации. |
||||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
|||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
10+10+0+5+0 часови |
|||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
10часови |
|||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10часови |
|||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
|||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
5 часови |
|||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
|||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||||
17.1. |
Презентација |
20 бодови |
|||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
50 бодови |
|||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
30 бодови |
|||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
Едвард Луси-Смит, Визуелни уметности на дваесеттиот век, Техничка књига, Загреб, 2003; ART OF THE 20th CENTURY, Ingo F. Walther (Ed.), Karl Ruhrberg, Manfred Schneckenburger, Christiane Fricke, Klaus Honnef, TASCHEN COLLECTION; Edward Lucie-Smith, MOMENTS IN ART SINCE 1945, Issues and concepts, Thames and Hudson Ltd. London, 1997; Daniel Marzona; Johannes Itten, Уметност боје, Уметничка академија, Београд; Рудолф Арнхајм, Визуелно мишлење, Универзитет уметности у Београду, 1985; Монографии од уметници, едиција Тashen |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
POP ART, Klaus Honnef; CONCEPTUAL ART; Анри Фосион, Живот облика, Култура, Београд, 1964; Пол Кле, Записи о уметности, едиција Езотериа, Београд, 1998; John Gage, Colour and Culture, Thames and Hudson, 2009 |
Предмет |
Градежни материјали
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)
|
Предметен наставник |
Доц. д-р Ана Тромбева-Гаврилоска
Доц. д-р Огнен Марина
|
Учесници во наставата |
download:
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Градежни материјали |
|||||||||||
2. |
Код |
1.12.1; 1.13.2; 2.13.3; 2.14.4; 3.14.5; 3.15.6 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
|||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I-III / 1-6 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Ана Тромбева-Гаврилоска Доц. д-р Огнен Марина |
|||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
|||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Стекнување на основни знаења за материјалите кои се применуваат во архитектурата и градежништвото. Запознавање со карактеристиките на различни градежни материјали од органско и неорганско потекло, запознавање со одделни градежни производи. Примена на соодветни градежни материјали во процесот на проектирање и начин на нивно вградување при изведба на конструкциите. |
||||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Oсновни карактеристики на градежните материјали. Својства на материјалите. Градежен камен. Керамички производи. Минерални неоргански врзива. Градежни малтери. Градежно стакло. Полимери и пластични маси. Метали и производи од метал. Дрво и производи од дрво. Материјали за хидроизолација. Материјали за топлинска заштита. Материјали за звучна заштита. Материјали за заштита од пожар. Материјали за антикорозивна заштита. |
||||||||||||
12. |
Методи нa учење: Интерактивни предавања со презентации, презентација на практични примери, проучување на литература, самостојна работа на графички задачи. |
||||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
|||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
|||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
|||||||||
15.2. |
Вежби (графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
|||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
|||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
|||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0часови |
|||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
60 бодови |
|||||||||||
17.2. |
Семинарска |
30 бодови |
|||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
10 бодови |
|||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
1. Mihailo Muravljov, Građevinski materijali, Građevinska knjiga, Beograd, 2005. 2. William D. Callister, Materials science аnd engineering, An Introduction, John Wiley & Sons, Inc., 2000.
|
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
1. Деплацес, Андреа. 2012. Конструиањеархитектура: материјали, процеси, структура. Скопје, Арс Ламина. |
Предмет |
Архитектонска графика
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)
|
Предметен наставник |
Доц. д-р Бојан Каранаков
|
Учесници во наставата |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонска графика |
||||||||||
2. |
Код |
1.12.1; 1.13.2; 2.13.3; 2.14.4; 3.14.5; 3.15.6 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за графички комуникации |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I-III / 1-6 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Бојан Каранаков |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Целта на овој предмет е да ги опреми студентите со сет од графички алатки кои ќе им користат во проектантскиот процес и при пренесување на архитектонските идеи. Основната премиса зад оваа формулација е тезата дека графиката е нераскинливо поврзана со проектантскиот процес и претставува важна алатка која на проектантот му обезбедува не само можност да ја презентира својата идеја туку и да ја продлабочи комуникацијата со самиот себе и со другите. Графичките комуникации подразбираат и ментални способности покрај физички вештини и умешност во цртањето затоа што покрај архитектонската идеја која ја пренесува цртежот и самиот цртеж (графиката) како краен физички продукт исто така е резултат на дизајнерски процес преку кој се донесени одлуки зошто, каде и кога е употребена одредена графичка техника. Предметот нема за цел да го обучи студентот со врвни техники на претставување на просторот и архитектурата во него, ниту да наметне некаков конкретен цртачки стил како најдобар, напротив, целта на предметот е преку запознавање на дел од графичките техники и конвенции да се поттикне развој на индивидуален препознатлив графички јазик на студентот, секако, во рамки на веќе воспоставените конвенции на архитектонските графички комуникации. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Во рамки на предметот ќе бидат презентирани бројни конвенции и техники кои се употребуваат во графичко претставување на архитектонската мисла, а потоа тие ќе бидат практично применувани на конкретни примери. Наставата е поделена на три главни целини: - теоретски дел (15 часови) - организиран во форма на аудиторни предавања - практичен дел (15 часови) - организиран во форма на вежби во рамки на кои практично се вежбаат техниките и конвенциите на архитектонската графика предавани во теоретскиот дел од наставата во помали групи и во директна комуникација со студентите - изработка на индивидуални семестрални задачи (20 часови) - примена на извежбаните техники на конкретни примери и нивна презентација од страна на секој студент |
|||||||||||
12. |
Методи на учење: Интерактивна настава, графички вежби, семинарски работи |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположливотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 бодови Програмска (семестрална) задача 50 бодови |
80 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 10 бодови Присуство на вежби 10 бодови |
20 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од61до70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од71до80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од91до100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Теории во проектирањето |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Анета Христова-Поповска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): • Студентите да стекнат теоретски и методолошки знаења за дефинирање на тезата за завршниот испит; • да развијат способност за емпирицизам и опсервација, за рационализам и формулирање на концепти за апстрактните форми на мислење и на кинестетичка претстава за просторните релации и нивната архитектонска визуелизација; • да развијат способност за приоретизација и креативно развивање на алтернативни солуции |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Логичко-математички креативни методи и техники: • Теории на пропорции (ирационални пропорции базирани на геометриски прогресии, спирали, фрактали), перспективна геометрија • Суб-поделба (декомпозиција) на функции: функционална артикулација на конструкцијата, биолошки и социјални аналогии на обрасците; • Теории на графи: полиедар, двојни графи, дрва, циклични графи, рамнински и не-рамнински графи 2. Социјално и аналитичко знаење: “просторна синтакса” – логичка структура на просторните конфигурации • Релационост помеѓу просторот и социјалната егзистенција • Формално дефинирање на конфигурациите: “ј-граф” (justifiedgraph): пристапност, пропулзивност, “длабок” и “плиток” простор, висока и ниска конективност, приватност, контрола, безбедност, морфологија • Апликации 3. Напредни приоди и техники: оперативни и тактични методи, програматски стратегии |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: анализа, апстракција, компарација и исклучување, генерализација, формирање на сродни концепти, силогизми и интерференци, синтеза |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Hillier, Bill and Julienne Hanson. The Social Logic of Space. Cambridge University Press, 1984 2. Hillier, Bill. Space is the Machine. Cambridge University Press, 1996 3. Broadbent, Geoffrey. Design in Architecture. John Wiley & Sons, 1973 4. Leupen, B. et al. Design and Analysis. 010 Publishers, 1997 5. Gausa, M et al. The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture. ACTAR, 2000 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Frederick, Matthew. 101 Things I Learned in Architecture School. The MIT Press, 2007 2. Cherry, Edith. Programming and Design: from Theory to Practice. Wiley, 1998 3.Leyton, Michael. Shape as Memory; a Geometric Theory of Architecture (the Information Technology Revolution in Architecture). Birkhäuser Basel, 2006 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Селектирани теми од јавни објекти |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Анета Христова-Поповска Доц. д-р Михајло Зиноски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Продлабочување на знаењата за иновативните проектантски аспекти кај објектите од јавен карактер во контекст на современите домашни и светски развојни тенденции. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: • Иновативни програмски методи: опсервации и претпоставки за развојните трендови на современите општествени системи и нивните институции како носители на архитектонските и социјални програми на јавните згради. • Иновативни архитектонски концепции: јавниот простор како медиум на урбаниот менталитет и култура. • Медиумите и јавниот простор – нови изразни средства и техники на архитектурата на дигиталната ера • Иновативни техничко-технолошки и културолошки концепти од аспект на одржливост, енергетска ефикасност итн. • Специфични проектантски аспекти кај одделни програмски групи јавни згради. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Опсервација, анализа, теоретизација и/или практична работа на проблемски аспект низ интерактивна и интердисциплинарна настава. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 80 бодови Програмска задача 10бодови |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Neuman, J. David. Building Type Basics for College and University Facilities. John Wiley & Sons Inc., 2003. - Kohn, A.Eugen, Paul Katz. Building Type Basics for Office Buildings. John Wiley & Sons Inc., 2002. - Perkins, Bradford. Building Type Basics for Elementary and Secondary Schools. John Wiley & Sons Inc., 2001. - Hardy, Hugh and Stephen A.Kliment. Building Type Basics for Performing Arts Facilities. Wiley, 2006. - Webb, Terry. Building Libraries for the 21-st Century: the Shape of Information. Mc Farland&Company, 2004. - Rozenblatt, Artur. Building Type Basics for Museums. John Wiley & Sons, 2001. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Cox, Anthony and Philip Groves. Hospitals & Health Care Facilities (Design & Development Guides). GB, 1990. - Dawes, John. Design and Planning of Swimming Pools. London: Architectural Press, 1979. - Whitaker, Rex Allen, Ilona von Kordyi. Hospital Planning Handbook. Wiley & Sons Publisher, 1976. |
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината