Предмет |
Компјутерски помогнато архитектонско проектирање / CAAD II
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)
|
Предметен наставник |
Доц. д-р Добре Николовски
|
Учесници во наставата |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Компјутерски помогнато архитектонско проектирање / CAADII |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за графички комуникации |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV / 7 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Добре Николовски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
3D моделирање |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Кај студентите на Архитектонскиот факултет да се создадат напредни сознанија за користење на компјутерите во нивната работа. Целта е студентите да стекнат напредни сознанија за просторно компјутерски помогнато архитектонско проектирање (CAAD II) и друго графичко компјутерско комуницирање. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Компјутерски помогнатото архитектонско проектирање CAAD II (Computer Architectural Aided Design) е област која денес рутински се применува. Просторното цртање е брзо, прецизно и квалитетно, со голем број на опции. Можна е изработка на повеќе решенија, како и нивна проверска, тестирање и корекција во текот на нивната изработка. Стекнување на напредни и продлабочени сознанија од програмските пакети AutoCAD и ArchiCAD. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата ќе се одвива со примена на современи аудиовизуелни средства како и со употреба на најнови верзии на програмските пакети. Предавањата ќе се одржуваат со примена на видео бим и персонален компјутер. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите како и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Во иднина, секој студент на свој портабл компјутер, ќе ги повторува операциите кои ќе се изложуваат во текот на предавањето. Најновите постигнувања од оваа област се следат преку посети на одредени проектни и други компјутерски организации, посета на саеми, пратење на стручна и друг вид техничка литература. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 Програмска задача 30 |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Основна: Авторизирани предавања: д-р К. Мангароски, “Компјутерски помогнато архитектонско проектирање /CAADII”, Скопје. Проширена: Дозволена е употреба и на друга литература за целосно совладување на програмските пакети: AutoCAD и ArchiCAD. Покрај книги во печатен облик ќе се користат и материјали дадени од производителите на програмските пакети во електронски облик во .PDF формат. Софтверски пакети: Во предметот Компјутерски помогнато проектирање /CAADII главно ќе се користи AutoCAD и ArchiCAD. -Дозволена е употреба на секоја понова верзија на овие програмски пакети, како и на други нови подобри програмски пакети. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предмет |
3Д Моделирање II
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)
|
Предметен наставник |
Доц. д-р Добре Николовски
|
Учесници во наставата |
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
3D МоделирањеII |
||||||||||
2. |
Код |
4.15.8 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за графички комуникации |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV / 8 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Добре Николовски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
3D моделирање, Компјутерски помогнато архитектонско проектирање / CAADII |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): се студентите на Архитектонскиот факултет целосно да ги користат компјутерите во нивната работа. За да може секој студент самостојно и кретативно да ги користи сметачите во проектирање на објектите потребно е претходно целосно да се запознае со компјутерската поддршка ориентирана кон графичко и проектно изразување. Целта е студентите да стекнат со знаења за просторно компјутерски помогнато архитектонско проектирање / CAAD II и друго графичко компјутерско комуницирање, да можат да пристапат кон напредно тродимензионално моделирање и проектирање. Со изучување и со примената на CAADпрограмските пакети (3DStudioи Artlantis), студентот ќе изготви целосна визуелизација и тродимензионален приказ на моделираниот архитектонски објект. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Едитор за работа во три димензии, припремни команди за формирање на цртеж. Операции со графички елелемти, копирање, растегнување, преместување, ротација, скалирање. Атмосфера, позадина, материјали, бои, текстури, светло, камера, виртуелен објект. Тродимензионален приказ и комуникација во пакет. Алатки за цртање на архитектонски конструктивни елемнти. Библиотеки со просторни архитектонски симболи. Трансфер на податоци меѓу разни програмски пакети. Анимација, виртуелна реалност и панорама. Стекнување на напредни и продлабочени сознанија од програмските пакети (3DStudioиArtlantis) |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата ќе се одвива со примена на современи аудиовизуелни средства како и со употреба на најнови верзии на програмските пакети. Предавањата ќе се одржуваат со примена на видео бим и персонален компјутер. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите како и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Во иднина, секој студент на свој портабл компјутер, ќе ги повторува операциите кои ќе се изложуваат во текот на предавањето. Најновите постигнувања од оваа област се следат преку посети на одредени проектни и други компјутерски организации, посета на саеми, пратење на стручна и друг вид техничка литература. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 Програмска задача 30 |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Основна: Авторизирани предавања: д-р К. Мангароски, 3DМоделирање / II, Скопје. Проширена: Дозволена е употреба и на друга литература за целосно совладување на програмските пакети: 3DStudio и Artlantis. Покрај книги во печатен облик ќе се користат и материјали дадени од производителите на програмските пакети во електронски облик во .PDF формат. Софтверски пакети: Во предметот 3DМоделирање / II, главно ќе се користи 3DStudio и Artlantis. Дозволена е употреба на секоја понова верзија на овие програмски пакети, како и на други нови подобри програмски пакети. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Информатички технологии во архитектурата
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Селектирани теми од информатички технологии во архитектурата |
|||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
|||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV,V / 7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Огнен Марина |
|||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
|||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Целта на предметот е запознавање и едуцирање на студентите со принципите и основите на информатичките модели во архитектурата, начинот на нивното развивање и нивната примена во процесот на анализата, обликувањето, проектирањето и користењето на информатичките модели во архитектонските објекти. |
||||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Тема 1 – Градежни информатички модели (BIM-BuildingInformationModels) Вовед, развој, принципи и елементи на градежните информатички модели и алатки. Нивната улога, влијанието и значење при употреба во архитектонските објекти. Информации и процеси во проектирање, изведба и користење на архитектонски објекти. Стратегии, елементи и алатки за градежни информатички модели. Принципи и елементи на интегриран дизајн на архитектонските објекти. Развивање, користење и управување со градежни информатички модели во архитектонски објекти. Тема 2 – Дигитални информатички модели во архитектурата Вовед, развој, принципи и елементи на дигиталните информатички модели и алатки. Нивната улога, влијанието и значење при употреба во процесот на анализа и проектирање во архитектурата.Параметрички модели и информатички модели во архитектурата, дигитални модели за симулација на комплексни системи. Параметричко проектирање, систем на ќелиски автомати и модели базирани на агенти.Платформи и алатки за анализа, проценка и одлучување во процесот на архитектонско проектирање. Паметни материјали, паметни згради. Апликација, искуства и реализирани проекти со користење на дигитални информатички модели во архитектурата. |
||||||||||||
12. |
Методи нa учење: Интерактивни предавања со презентации, презентација на практични примери, проучување на литература, самостојна работа на графички задачи. |
||||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
|||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
|||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
|||||||||
15.2. |
Вежби (графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
|||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
|||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
|||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
|||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
|||||||||||
17.2. |
Семинарска работа |
60 бодови |
|||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
40 бодови |
|||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||||
Бр. 1 |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
1. S. Marble, (ed.), Digital Workflows in Architecture, Birkhauser, 2012 2. F. Gramazio, M. Kohler, Digital Materiality in Architecture, Lars Muller Publishers, 2008 3. Deutsch, Randy.,BIM and Integrated Design: Strategies for Architectural Practice. Wiley, 2011. |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
1. M. Poletto, C. Poletto, Systematic Architecture, Routledge, 2012 |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Селектирани теми од стопански објекти |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Александар Радевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање истудиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Оспособување на студентите со познавања од областа на планирање и проектирање на стопанските објекти, нивна типологија и услови за нивно програмско организирање. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Стопански двор, типологија, просторни и програмски содржини и потребни стандарди. 2. Рурално подрачје, морфолошки карактеристики, програмски содржини, интервенции во специфичен простор со можност за архитектонско делување со цел обновување и подобрување на економскиот и социалниот аспект на корисниците. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, семинар и презентации. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 бодови Програмска задача 30 бодови |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
(Литературата ќе се надоградува во зависност од проектот) |
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектура и животна средина |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV / 7 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање на студентите со основните аспекти и принципи на дисциплините: одржлива архитектура, биоклиматска архитектура, енвајронментална архитектура. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Интерпретација со анализа на селектирани теми од наведените дисциплини како: - Запознавање со значајни меѓународни документи кои се однесуваат на заштитата на животната средина и одржлив развој; - Принципи и стратегии за одржување на просторот (принципи на одржливата архитектура); Тетрапартитна суштина на енвајронменталната архитектура; - Архитропска архитектонска форма – три принципи; Енвајронменталната енергија и архитектурата (теорија на петтиот принцип); - Одржливи проектантски стратегии; - Селектирани примери на реализирани архитектонски објекти. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата се реализира како аудиторна низ метод на интерпретација, анализа и интерактивна настава. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+0+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Семинарски труд |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања + активност |
40бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Стојков, Т., Филиповски, Љ.: Сонце, Енергија, Архитектура, 1986(CIP – Kat. NUB Skopje 620.92.697.7, 728.697.7, 697.329, 1986) 2. Ven der Ryn, Sim, Cowan, Stuart: Ecological Design(Island Press, 1718, Connecticut Avenue, NW., Suite 300, Washington DC20009, 1996) 3. Or, W., David: Earth in Mind(Island Press, 1718, Connecticut Avenue, NW., Suite 300, Washington DC20009, 1994) 4. Winws, James: GREEN ARCHITECTURE(2000 Benedict Taschen Verlag GmbH), 2000 5. Pearson, David: Eartyh To Spirit - In Search of Natural Architecture(Gaia Books Limited, London), 1996 6. Person, David: THE NATURAL HOUSE BOOK, Creating healthy,harmonious andecologically sound home (Gaia Books Limited, London), 1989 7. Person, David: New Organic Architecture - The breaking wave(2001 Gaia Books Limited, London), 2001 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Соларна архитектура |
||||||||||
2. |
Код |
5.7.9; 5.8.9 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
V / 9 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Вон. проф. д-р Виктор Пајвански |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Разгорување на професионалниот жар со проект кој е со интернационална валидност според ИСО стандардите ЗА ПРОЕКТИРАЊЕ СОЛАРНА АРХИТЕКТУРА |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Архитектонски и урбанистички структури на соларна алтернативе и можности за плуралистичен пристап. Поединечна анализа на елементите од архитектонските структури за апликација на сончевата енергија. Целосно дејство на структурите кои применуваат соларна алтернатива. Самосвесно проектирање на архитектонскте структури за примена на соларната енергија. Семантичност на соларната архитекура |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: 1. Презентирање на искуствата од минатите проекти во доменот на предложениот проект кој ќе биде во тек. 2. Информирање на студените за проектот 3. Когносцирање на просторот за проектирање-предложениот проект,посета на локацијата, снимање, инвентаризација и цртање,сликање во слободна техника слики од неа. 4. Комплетна урбанистчка анализа и микроклиматска студија за архитектонски топоним и скенирање на постојната инфрастуктура. 5. Истражување на специфични каракатеристики – израз на местото – идентитет на просторот. 6. Разработка според проектанскиот програм – предлог решение со работна макета. 7. Консултации и разговор за проектот со сите учесници / наставници и студенти/ во наставниот програм. 8. Кристализација на добиените вредности во одлука за дизајн-стил на проектот од консултациите – јавно презентирани. 9. Дефинирање на синтезно решение во рамките на тимот /1 до 3 студенти-по нивни избор/ 10. Изготвување на макета за бараниот проект, комбинирано со катер и мануелно. 11. Презентација со powerpoint на комплетната визија за авторскиот проект 12.Цртање на потребната проектна документација со Архикад и анимација на проектот со екстериерни и интериерни камери |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 бодови Програмска задача 30 бодови |
60 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 20 бодови Присуство на вежби 20 бодови |
40 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Литературата е интернет страници, книги, каталози во зависност од проектот кој се работи |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината