Предметна програма од петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Архитектонско студио 1 |
|||||||||
2. |
Код |
1. 1.1 |
|||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за проектирање |
|||||||||
5. |
Степен |
Прв циклус на студии |
|||||||||
6. |
Академска година/семестар |
1 год |
1 сем |
Број на ЕКТС |
8 |
||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи -Пуља |
|||||||||
9. |
Предуслов за запишување на предметот |
Нема |
|||||||||
10. |
Цел на предметот: Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки. |
||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс. |
||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува. |
||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на часови |
200 часови |
|||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
15+75+45+45+20 часови |
|||||||||
15. |
Форми на наставни активности |
15.1. |
Предавања - теоретска настава |
15 часови |
|||||||
15.2. |
Вежби ( графички, аудиториски и индивудуални), |
75 часови |
|||||||||
16. |
Други форми на активност |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови |
|||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
|||||||||
16.3. |
Домашно учење |
20 часови |
|||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
60 бодови |
|||||||||
17.2. |
Графички вежби 90 бодови Програмска задача |
90 бодови |
|||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови |
10 бодови |
|||||||||
18. |
Критериуми за оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||
од 51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||
од 51 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
||||||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
||||||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
51 бодови |
|||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||
Гастон Башлар – “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 Peter Zumthor – “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 Peter Zumthor – Thinking Architecture, Birkhauser,1999 Steven Holl – “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 Juhani Pallasmaa – “The Eyes of the Skin -Architecture and the Senses”, Wiley – Academy, 2005 Rudolf Arnheim -“Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 Kristijan Norberg Šulc – “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 Sigfrid Giedion – “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 Le Korbizije – “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 Robert Venturi – “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 Pierre Von Meiss – “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 Francis D. K. Ching – “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 Ernst.Nojfert – “Arhitektonsko proektovanje, Gradjevinska knjiga, 2002 M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003 |
|||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||
|
Предметна програма од петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
|
|||||
2. |
Код |
|
|||||
3. |
Студиска програма |
|
|||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
|
|||||
5. |
Степен |
|
|||||
6. |
Академска година/семестар |
|
|||||
8. |
Наставник |
|
|||||
9. |
Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||
10. |
Цел на предметот: Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки. |
||||||
11. |
Содржина на програмата: Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс. |
||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува. |
||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на часови |
|
|||||
14. |
Распределба на расположивото време |
|
|||||
15. |
Форми на наставни активности |
|
|||||
|
|||||||
16. |
Други форми на активност |
|
|||||
|
|||||||
|
|||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||
17.1. |
Колоквиуми |
|
|||||
17.2. |
Графички вежби 90 бодови Програмска задача |
|
|||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови |
|
|||||
18. |
Критериуми за оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
|
||||
од 51 дo 60 бодови |
|
||||||
од 51 до 70 бодови |
|
||||||
од 71 до 80 бодови |
|
||||||
од 81 до 90 бодови |
|
||||||
од 91 до 100 бодови |
|
||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
|
ПРЕДМЕТИ ПО ГОДИНИ
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината