ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предметна програма од петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов на наставниот предмет

   Архитектонско студио 1

2.

Код

    1. 1.1

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за проектирање

5.

Степен

Прв циклус на студии

6.

Академска година/семестар             

1 год

1 сем

Број на ЕКТС

8

8.

Наставник

Проф. д-р Митко Хаџи -Пуља

9.

Предуслов за запишување на

предметот

Нема

10.

Цел на предметот:

Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки.

11.

Содржина на програмата:

Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс.

12.

Методи нa учење:

Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува.

13.

Вкупен расположив фонд на часови

200 часови

14.

Распределба на расположивото време

15+75+45+45+20 часови

15.

Форми на наставни активности

15.1.

Предавања - теоретска  настава

15 часови  

15.2.

Вежби ( графички, аудиториски и индивудуални),

75 часови

16.

Други форми на активност

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

20 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Колоквиуми

60 бодови

17.2.

Графички вежби 90 бодови

Програмска задача

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби 10 бодови

10 бодови

18.

Критериуми за

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

 до  50 бодови

5 (пет) (F)

 од 51 дo 60 бодови

6ест) (E)

 од 51 до 70 бодови

7 (седум) (D)

 од 71 до 80 бодови

8 (осум) (C)

 од 81 до 90 бодови

9 (девет) (B)

 од 91 до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

51  бодови

20.

Јазик на кој се изведува

наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Гастон Башлар – “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 Peter Zumthor – “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 Peter Zumthor – Thinking Architecture, Birkhauser,1999 Steven Holl – “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 Juhani Pallasmaa – “The Eyes of the Skin -Architecture and the Senses”, Wiley – Academy, 2005 Rudolf Arnheim -“Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 Kristijan Norberg Šulc – “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 Sigfrid Giedion – “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 Le Korbizije – “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 Robert Venturi – “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 Pierre Von Meiss – “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 Francis D. K. Ching – “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 Ernst.Nojfert – “Arhitektonsko proektovanje, Gradjevinska knjiga, 2002 M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales ­The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003

22.2.

Дополнителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предметна програма од петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

 

1.

Наслов на наставниот предмет

 

 

2.

Код

 

 

3.

Студиска програма

 

 

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

 

 

5.

Степен

 

 

6.

Академска година/семестар             

 

 

8.

Наставник

 

 

9.

Предуслов за запишување на

предметот

 

 

10.

Цел на предметот:

Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки.

 

11.

Содржина на програмата:

Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс.

 

12.

Методи нa учење:

Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува.

 

13.

Вкупен расположив фонд на часови

 

 

14.

Распределба на расположивото време

 

 

15.

Форми на наставни активности

 

 

 

 

16.

Други форми на активност

 

 

 

 

 

 

17.

Начин на оценување

 

17.1.

Колоквиуми

 

 

17.2.

Графички вежби 90 бодови

Програмска задача

 

 

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби 10 бодови

 

 

18.

Критериуми за

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

 до  50 бодови

 

 

 од 51 дo 60 бодови

 

 

 од 51 до 70 бодови

 

 

 од 71 до 80 бодови

 

 

 од 81 до 90 бодови

 

 

 од 91 до 100 бодови

 

 

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

 

 

 

ПРЕДМЕТИ ПО ГОДИНИ

 

Прва година

Втора година

Архитектонско студио I

Архитектонско студио II

Математика

Нацртна геометрија

Ликовно изразување

Архитектонски конструкции I

Архитектонско проектирање I

Принципи на статика

Јакост на материјали

Геоинформатички системи

Вовед во CAD/CAAD

Моделарство

 

 

Архитектонско студио III

Архитектонско студио IV

Архитектонско проектирање II

Архитектонски конструкции II

Теорија на конструкции

Дрвени конструкции

Урбанистичко планирање I

Историја на архитектура и уметност I

Историја на архитектура и уметност  II

Пластично обликување

Компјутерски помогнато проектирање

3D моделирање

Фотографија

Видео и мултимедијално претставување

Практика1

 

Трета година

Четврта година

Архитектонско студио V/I

Архитектонско студио V/II

Архитектонско студио VI/I

Архитектонско студио VI/II

Архитектонско проектирање III

Архитектонско проектирање IV

Архитектонски конструкции III

Архитектонска физика

Инсталации во архитектурата

Урбанистичко планирање II

Историја на архитектура и уметност III

Историја на архитектура и уметност  IV

Менаџмент и организација на инвестициска изградба

Челични конструкции

Бетон и армиранобетонски конструкции

Англиски јазик(за потребите на струката)

Естетика 

Практика 2

 

 

 

 
 
 

Петта година

 

Интегративно студио

Архитектонска работилница

Урбанистичко обликување II

Внатрешна архитектура II

Ревитализација на градителското наследство

Урбанистичка и градежна легислатива

Изборен предмет

Изборен предмет

Изборен предмет

Изборен предмет

Магистерска работа Теза

Магистерска работа Проект

 

 

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2