ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Принципи на статиката

2.

Код

1.5.1

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

I год./ 1 сем.

7.

Број на ЕКТС

3

8.

Наставник

Доц. д-р Ана Тромбева-Гаврилоска

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање со основни поими на принципите на статиката како орудие за разбирање на елементарните конструктивни системи. Основно аналитичко и практично запознавање со начелата и физичките концепти на статиката.

11.

Содржина на програмата:

Предметната програма е конципирана во два сегмента. Првиот сегмент го опфаќа теоретскиот дел од наставата, а вториот го опфаќа практичниот дел од наставата. Теоретска настава: Вовед. Принципи на статиката. Влијанија на носивите конструкции. Сили, момент на сила, спрег. Систем на сили во рамнина. Рамнотежа. Статика на круто тело во рамнина, лежишта, геометриска непроменливост. Анализа на одбрани статички определени носачи. Врска помеѓу оптоварувањата, напречните сили и моментите на свиткување, реакции во лежишта и пресечни сили. Решеткести носачи. Греда. Конзола. Греда со препусти. Рамка. Сложени носачи. Герберов носач. Лак на три зглоба. Рамка на три зглоба. Практична настава: Сложување и рамнотежа на систем од сили со различни правци и насоки кој дејствува на една материјална точка. Рамни решеткести носачи. Проста греда. Конзола. Греда со еден препуст. Греда со два препуста. Рамка. Герберова греда.

12.

Методи нa учење:

Теоретската настава се изведува преку предавања на предметната материја. Практичната настава се изведува, во групи, преку изработка на куси тематски вежби, со претходни потребни објаснувања.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

20+10+0+25+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

20 часови

15.2.

вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0часови

16.2.

Самостојнизадачи

25 часови

16.3.

Домашноучење

20 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми 2 (20+30бодови)

50 бодови

17.2.

Графички вежби 45

45 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

5 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Киријас, Т., Техничка механика-статика, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“- Скопје, Скопје, 1981

2. Тромбева-Гаврилоска, А., Статика, авторизирани предавања, 2011

3. Атанасова-Коцева, Л., Симовски, В., Аврамов, А., Збирка решени задачи од техничка механика-статика, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“-Скопје, Скопје, 1989

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1.Beer, F., Johnston, E., R., Vectormechanicsfor engineers: Statics, The McGraw-Hill Companies, 1996

2.Hibbeler, R., C., Statics and mechanics of materials, Pearson Prentice Hall, 2004

 

Предмет

Ликовно изразување 1.7.12

Предметен наставник

Проф. м-р Наташа Милованчев

Учесници во натавата

Христина Стојчевска д.и.а.
 

Соработници

 

 
 
 
 
 
 
 
 
download:
 
Link1, Link2,Link3
 

Предмет

Ликовно изразување (1.7.12)

Предметен наставник

Проф. м-р Елизабета Аврамовска 
Вон. проф. н-р Наташа Милованчев

Учесници во наставата

 
 

соработници

Илчо Илиевски

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предмет

Нацртна геометрија (1.10.12)

Предметен наставник

Вон. проф. д-р Бојан Каранаков

Учесници во наставата
Доц. д-р Добре Николовски
Виш лаб. м-р Филип Ценовски
Асист. м-р Лилјана Димевска
Соработници
 

 

download:

 

Практикум по нацртна геометрија

Screen Shot 2022-12-23 at 10.05.49 AM

повеќе

11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

 

 

Предмет

Архитектонско студио 1(1.1.1)

Предметен наставник

 
Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља
 

Учесници во наставата

 

Проф. д-р  Минас Бакалчев
Доц. д-р Александар Радевски
д-р Михајло Зиноски

Соработници

м-р Дарко Драгановски
Владимир Стефановски д.и.а. Систем Администратор

 

 

повеќе

 

 

Предметнапрограмаод петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

    Архитектонско студио 1

2.

Код

   1. 1.1

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за проектирање

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар            

1 год

1 сем

Број на ЕКТС

8

8.

Наставник

Проф. д-р Митко Хаџи -Пуља

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Нема

10.

Цел на предметот:

Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки.

11.

Содржина на програмата:

Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс.

12.

Методи нa учење:

Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

200 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+75+45+45+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби( графички, аудиториски и индивудуални),

75 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

45 часови

16.2.

Самостојнизадачи

45 часови

16.3.

Домашноучење

20 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

60 бодови

17.2.

Графички вежби 90 бодови

Програмска задача

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби 10 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 51до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

51 бодови

20.

Јазик накојсеизведува

наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Гастон Башлар – “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 Peter Zumthor – “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 Peter Zumthor – Thinking Architecture, Birkhauser,1999 Steven Holl – “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 Juhani Pallasmaa – “The Eyes of the Skin -Architecture and the Senses”, Wiley – Academy, 2005 Rudolf Arnheim -“Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 Kristijan Norberg Šulc – “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 Sigfrid Giedion – “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 Le Korbizije – “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 Robert Venturi – “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 Pierre Von Meiss – “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 Francis D. K. Ching – “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 Ernst.Nojfert – “Arhitektonsko proektovanje, Gradjevinska knjiga, 2002 M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales ­The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 
                       

Предметнапрограмаод петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско Студио 3

2.

Код

   2.1.3

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за проектирање

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар            

2 год

3 сем

Број на ЕКТС

8

8.

Наставник

Доц. д-р Јован Ивановски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

(согласно Правилата за студирање и студиската програма)

10.

Цел на предметот:

Арх. Студио 3 се впишува во континуитетот на Студиото 1 и 2 од прва година и претставува една етапа на припрема за подоцнежните тематски циклуси на учењето на архитектурата. Домените на учењето на просторот се идентични со оние од првата година : -постапка на забележување, разбирање и анализа на архитектонскиот простор ; -постапка на замислување, знаења за составните елементи и за контекстот на архитектонскиот проект ; -елементи од теорија и доктрини на архитектонскиот проект, историја и архитектонска култура ; -познавање и вежбање на средствата на претставување на архитектонскиот простор.

11.

Содржина на програмата:

Наставата на архитектонскиот проект во Студиото ќе се практикува како след на проекти кои оперираат со вистински програми и на реални локации, со променлива комплексност и прилагодени на дидактичките цели на наставниците. Студио 3 -содржина : Еден мал архитектонски проект + след кратки тренинг вежби (кумулативни знаења). Тема на проектот : мал социјален настан во природа ; След кратки тренинг вежби : -вежби на “вовлекување” во синтеза на простор; -вежби на забележување на простор; -вежби “на архитектонска аналогија”, сите генератори на “темпото” на проектот и на “атмосферата” во студиото... Контекст : локација Проектот бара да биде ситуиран во природен предел, со намера да се исклучи влијанието на близина на изграден состав-објект. Природен или култивиран пејзаж, или територија на “работ “ на градот, каде влијанието на изградениот контекст е сведено на ограничен број елементи (...сили на “празен простор”). Контекст:програма Намерата на проектот е да замисли -обликува аритектонски простор на едно минимално “живототворно” сценарио -краткотраен социјален настан. Базични барања -критериуми кои го дефинираат проектот : -структура или простор на мала човекова акција, кој повикува на употреба, игра, авантура, интеракција... ; -форма-простор на едно минливо јавно место-случување; -едноставен состав во кој се препознаат примарните архитектонски елементи-постапки, кој сугерира можни употреби или емитираразбирливи пораки... -обликот може и да нема конкретна употреба но со својата појавност да асоцира на познатите искуства : чекорење, застанување, искачување, спуштање, стабилност или лабилност, лагодност или напор, ...; -елементарни техники на конструирање-составување и основни знаења за материјалите...

12.

Методи нa учење:

Објаснувања, практична настава, самостојна работа на студентите

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

   200часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+75+45+45+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби( графички, аудиториски и индивудуални),

75 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

45 часови

16.2.

Самостојнизадачи

45 часови

16.3.

Домашноучење

20 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби 90 бодови

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби 10 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 51до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

51 бодови

20.

Јазик накојсеизведува

наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Клучна литература:

1 Michel Conan, Concevoir un projet d’architecture, Editions L’Harmattan Paris 2 B. Leupen, Ch. Grafe, N. Köring, M. Lampe, P. de Zeeuw Design and Analysis o1o Publishers Rotterdam 1997 3 Francis D. K. Ching, Architecture : Form Space & Order Van Nostrand Reinhold, New York 1979 4 Le Corbusier, Vers une architecture Editions Arthaud Paris 1923, Ka pravoj arhitekturi Gradjevinska knjiga Beograd 5 Rudolf Arnhajm Umetnost i vizuelno opazanje Univerzitet umetnosti u Beogradu 1987 6 Ch.Alexander, S.Ishikawa, M.Silverstein ­A Pattern Language, Oxford University Press 1977 7 Kevin Lynch Slika Jednog grada, Gradjevinska knjiga Beograd 1974 8 Pierre von Meiss -De la Forme au Lieu Press Politechniques Romandes Lausanne 9 E. Nojfert -Elementi Arhitektonskog Projektovanja Golden marketing Zagreb 2002в

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предмет

Математика (1.11.12)

Предметен наставник

Проф. д-р Љупчо Настовски

Учесници во наставата

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Математика

2.

Код

1.11.12

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

I год./ 1 и 2 сем.

7.

Број на ЕКТС

6 (3+3)

8.

Наставник

Проф. д-р Љупчо Настовски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Целта на предметот е студентот да стекне основни познавања на некои математички концепти, меѓу кои се и дифернцијалното и интегралното сметање, без кои голем број современи архитектонски градби не би можеле да се реализираат. Предметот има за цел студентот да се запознае и со естетските вредности на математиката како и со филозофско-математичкото значење на идејата за симетрија. Студентот ќе биде запознат со развојот на математичката мислаи нејзиниот придонес и значење за современото опшество.

11.

Содржина на програмата:

Елементи од теоријата на броеви. Реални броеви. Низи од реални броеви. Функции од една реална променлива. Граница на функција во точка. Непрекинатост на функција. Елементарни функции. Поим за извод и диференцијал, основни својства. Основни теореми на диференцијалното сметање. Лопиталово правило. Примена на изводи за конструкција на график на функција. Поим за примитивна функија и неопределен интеграл. Интегрирање со смена на променливи. Парцијална интеграција. Определен интеграл, основни својства. Примена на определен интеграл за пресметување на плоштини на рамнински фигури, должина на лак на крива, волумен на ротационо тело. Пропорции. Златен пресек. Броеви на Фибоначи. Концепт на симетрија.Врска помеѓу теорија на групи и геометрија. Математиката како иинструмент за спознавање и интерпретација на природата и за создавање на нови форми и концепти.

12.

Методи нa учење:

Наставата ќе се одвива аудиториумски. Предвидените содржини ќе се излагаат од страна на професорот и асистентот. Интерактивноста на наставата ќе биде овозможена преку конкретни прашања од студентите за време на наставата. Вежбите ќе се држат на неколку групи. Во текот на неделата во еден термин од по 2 часа предвидени се и термини за консултации.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

150 (75+75)часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+30+30+30+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60 (30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

30 (15+15) часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

30 (15+15) часови

16.2.

Самостојнизадачи

30 (15+15) часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби 30

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Марија Оровчанец, Математика, Скопје, Универзитет “Св. Кирил и Методиј” 2001;

- Елена Атанасова, Слободанка Георгиевска, Математика 1, Скопје, Универзитет “Св.Кирил и Методиј” 2003;

- Елена Атанасова, Слободанка Георгиевска Математика 2, Скопје, Универзитет “Св. Кирил и Методиј” 2002;

- Никита Шекуткоски, Математичка анализа 1, Просветно дело 1996;

- Герман Вейл, Симетрия, Издательство “Наука”, 1968 Москва;

- С. В. Дужин Б. Д. Чеботаревски, От орнаментов до дифференциальных уравнени, Издательство Вышэјшая школа 1988, Минск;

- Морис Клайн, Математика-поиск истины, Издательство “Мир” 1988 Москва

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2