ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предмет

Инсталации во архитектурата (3.7.6)

Предметен наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонска физика

2.

Код

3.6.5

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год./ 5 сем.

7.

Број на ЕКТС

3

8.

Наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Приоритетните цели се лоцираат во осознавањето на теоретските основи и практичните методи за формирање на архитектурата под дејство на светлината, бојата, топлината, движењето на воздухот и звукот. Во тој контекст запознавањето и користењето на стандардите, како и практичните, релевантни физички методи и техники ќе им овозможат на студентите добивање на нумерички вредности за процена на оптималните карактеристики на проектите и објектите по неколку основни критериуми: комфорт, сигурност и долговечност, енергетска и економска ефикасност. Добиените знаења за принципите и методите за анализа на одредени архитектонски проблеми посочени во тематските подрачја на предметот ќе им овозможат на студентите истите успешно да ги имплементираат во процесот на проектирањето и изведбата на објекти.

11.

Содржина на програмата:

Предметната програма ја третира проблематиката во која се вклучени следните програмски целини:

Пренос на топлина. Топлинска изолација. Топлински мостови. Топлинско-изолациони материјали. Дифузија на водената пареа низ градежните елементи. Топлинска стабилност на надворешните градежни елементи. Енергетска ефикасност. Пожари и противпожарна заштита.

Звучни бранови во затворен простор. Акустичен квалитет на простории. Апсорбциони материјали и елементи. Моделирање акустика на сали. Пренос на воздушен и ударен звук низ градежните елементи. Метода за оцена на звучната изолациона моќ на градежните елементи.Енвиронментална бучава.

Природно и вештачко осветлување на простории. Интегрирање на осветлувањето.Осветлување кај објектите и градовите.

12.

Методи нa учење:

Методите за совладување на наставната материја произлегуваат од системската анализа на проблемот и неговото структурирање во математичко-физички логични обрасци, како и други креативни и развојни методи кои ја третираат проблемската состојба во постигнување на комфорт, економичност и квалитет кај објектите, како што се: метод на анализа: компарација, генерализација, хронологија, метод на синтеза проверен преку учење во реален контекст - на терен.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+15+0+30+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

15 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

30 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

80бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

20бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Теофиловска Бојаџиева Тамара,Архитектонска физика, скрипта, Скопје.2005, 2009

2. Стандарди и регулативи:

МКС ЕН ИСО 13789:2006,13788:2006,13370:2006,10456:2006 и др.

3. Михајловиќ-Ристивојевиќ М.Особине и перформансе материјала у архитектури, Београд, 1995.

4. Матиќ М.,Енергија и архитектура, Загреб,1988.

5. Butera F. M. Architettura e Ambiente – manuale per il controllo della qualita termica, luminosa e acustica degli edifici, Etaslibri, Milano, 1995

6. Leo Beranek, Concert Halls and Opera houses: Music Acoustics and Architecture, ger, 2003

7. Rindel J. H., The use of Computer Modeling in Room Acoustic, 2000

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предмет

Архитектонска физика (3.6.5) 

Предметен наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонски конструкции 3

2.

Код

3.5.56

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год./ 5 и 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

6 (3+3)

8.

Наставник

Доц. д-р Огнен Марина

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Архитектонски конструкции 2

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Целта на предметот е запознавање и обука на студентот за користење на напредните видови на конструктивни системи низ изучувањето на принципите и елементите на конструктивните системи, процесот на нивна генеза, материјалите за нивната изведба, начинот и значењето на нивната примена во архитектурата, користење на современите и напредни технологии на градба во архитектурата низ изучувањето на принципите и елементите на процесите на градба, материјалите и технологиите за нивната изведба.

11.

Содржина на програмата:

Тема 1 – Развој на конструктивните системи

Вовед и информации за развој и влијанието на идеите за формата како поредок, формата како систем, конструктивниот рационализам, машинската естетика, типологијата на формите, медијацијата на формата и иновативните форми во генезата на напредните и сложените конструктивни системи.

Тема 2 – Линиски, рамнински и просторни конструктивни системи.

Конструктивни системи со греди, рамки и просторни носачи.

Конструктивни системи со сводни и куполни конструктивни елементи.

Решеткасти конструктивни системи, греди, просторни решетки и вертикални решетки.

Тема 3 – Комплексни конструктивни системи.

Конструктивни системи од геометриски и превиткани рамнини.

Конструктивни системи од обесени и затегнати конструктивни елементи.

Мембрански конструктивни системи.

Тема 4 – Развој на системите на градба.

Вовед и информации за развој и влијанието на идеите за процесот на граба, градењето како систем, конструктивните системи, индустриското производство и иновативните технологии во изведбата на архитектонските објекти.

Тема 5 – Модуларни и префабрикувани системи на градба.Принципи, елементи, материјали, процесот на генерирање на формата на системот, модуларност, процес на префабрикација и примена во архитектурата.

Тема 6 – Напредни системи на градба.

Принципи, елементи, материјали, процесот на генерирање на формата на системот и технологијата на градба со примена на дигитални алатки.

Дигитално генерирани елементи, структури и конструктивни системи.

Процес на проектирање од цртеж до фабрика.

Процедури за изведба на брзи прототипови и дигитално асистирана изведба.

12.

Методи нa учење:

Интерактивна настава на предавања и вежби низ консултации, разговори и сл.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

150(75+75) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

30+60+30+30+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

30 (15+15) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

60 (30+30) часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

30 (15+15) часови

16.2.

Самостојнизадачи

30 (15+15) часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби 30

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Деплацес, Андреа. Конструирањеархитектура: материјали, процеси, структура. Скопје, Арс Ламина, 2012.

2. Moussavi, Farshid.The Function of Form, Actar and Harvard University GSD, 2009.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. F. Gramazio, M. Kohler, Digital Materiality in Architecture, Lars Muller Publishers, 2008.

Предмет

Архитектонски конструкции III (3.5.56)

Предметен наставник

Доц. д-р Огнен Марина

Учесници во наставата

Асист. м-р Александар Петровски

Соработници

 

 

 

download:

Примери

повеќе


Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско проектирање 4

2.

Код

3.4.56

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IIIгод. / 5 и 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

4 (2+2)

8.

Наставник

Проф. д-р Анета Христова-Поповска

Доц. д-р Михајло Зиноски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Архитектонско проектирање 2

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Студентите стекнуваат знаења потребни за професионално решавање на проектантските задачи од областа на административните (канцелариски) згради, зградите за образование и култура и изготвување на проектна документација за практична имплементација.

11.

Содржина на програмата:

Наставната програма во петтиот семестар ја третира проблематиката од областа на администрацијата и образованието, а во шестиот семестар од областа на културата, во која се вклучени три програмски подгрупи: музеи, згради за спектакли (театри, опери, концертни дворани и кина) и библиотеки, при што се изучуваат клучните аспекти во програмирањето, планирањето и обликувањето на зградите: 1. пред-проект: програмска и типолошка генеза, методи на класифика­ција на зградите, современи социјални, образовни, културни и оста­нати аспекти кои влијаат врз проектната програма и модалитетите на просторна организација; 2. принципиелни и специфични програмски и планерски аспекти: зони­рање, регулатива и нормативи, планирање на локацијата, кориснички ориентирани принципи на просторна организација според современи стандардни методи; 3. обликување: генерални просторни системи, конфигурации на градба, типолошки и морфолошки обрасци, специфични обликовни фактори, конструктивни, технички и технолошки одржливи градежни концепти, енергетски и енвиронментални барања, просторни нормативи и стандарди 4. синтеза /презентација/: сеопфатно разгледување на специфичните проектантски концепти на реализирани и проектирани примери за различни програмски и контекстуални ситуации.

12.

Методи нa учење:

Методите за совладување на наставната материја се изведуваат од аналитичката теорија на архитектурата и ја развиваат способноста за рас­членување на проектниот процес на неговите интелегибилни компоненти и нивно реструктурирање во можни програмски сценарија кои ги варираат концептите на формализација. ­

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

100(50+50) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+0+0+20+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60(30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

20(10+10) часови

16.3.

Домашноучење

20(10+10) часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби 20

Програмска задача 10

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Neuman, J. David. Building Type Basics for College and University Facilities. John Wiley & Sons Inc., 2003.
  2. Kohn, A.Eugen, Paul Katz. Building Type Basics for Office Buildings. John Wiley & Sons Inc., 2002.
  3. Perkins, Bradford. Building Type Basics for Elementary and Secondary Schools. John Wiley & Sons Inc., 2001.
  4. Hardy, Hugh and Stephen A.Kliment. Building Type Basics for Performing Arts Facilities. Wiley, 2006.
  5. Webb, Terry. Building Libraries for the 21-st Century: the Shape of Information. Mc Farland&Company, 2004.
  6. Rozenblatt, Artur. Building Type Basics for Museums. John Wiley & Sons, 2001.
  7. Ford, Alan. Designing the Sustainable School. Images Publishing, 2007.
  8. Watch, Daniel. Research Laboratories. John Wiley & Sons Inc., 2003.
  9. Hascher, Reiner, Simone Jeska, Birgit Klauck. Office Buildings – a Design Manual. Birhäuser, 2002.
  10. Strong, Judith, ed. Theatre Buildings: A Design Guide. Association of British Theatre Technicians, 2010.
  11. Naredy, Rainer, von Paul. Museum Buildings – a Design Manual. John Wiley & Sons Inc, 2004.
  12. Hammond, Michael. Performing Architecture: Opera Houses, Theaters and Concert Halls for the Twenty-First Century. Merrell, 2006.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 
  1. Ford, Alan. Designing the Sustainable School. Images Publishing, 2007.
  2. Watch, Daniel. Research Laboratories. John Wiley & Sons Inc., 2003.
  3. Hascher, Reiner, Simone Jeska, Birgit Klauck. Office Buildings – a Design Manual. Birhäuser, 2002.
  4. Strong, Judith, ed. Theatre Buildings: A Design Guide. Association of British Theatre Technicians, 2010.
  5. Naredy, Rainer, von Paul. Museum Buildings – a Design Manual. John Wiley & Sons Inc, 2004.
  6. Hammond, Michael. Performing Architecture: Opera Houses, Theaters and Concert Halls for the Twenty-First Century. Merrell, 2006.

Предмет

Архитектонско проектирање IV (3.4.56)

Предметен наставник

Проф. д-р Анета Христова-Поповска
Доц. д-р Михајло Зиноски
Доц. д-р Мери Батакоја

Учесници во наставата

 

 

download:

Podloga1

повеќе

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско проектирање 3

2.

Код

3.3.56

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

III год. / 5 и 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

4 (2+2)

8.

Наставник

Проф. д-р Минас Бакалчев, Доц. д-р Саша Тасиќ

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Архитектонско проектирање 2

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Изучување на основните принципи на планирање и проектирање на објекти за индивидуално домување.

Знаење и разбирање на основните типови на објекти за индивидуално домување, просторни и програмски карактеристики, нивните историски и современи контексти и развој на способност за нивно планирање, програмирање и проектирање.

11.

Содржина на програмата:

1. Домување; пои­ми, дефи­ни­ција; типологија, ме­то­­до­логи­јата на про­екти­рање.

2. Повеќесемејна станбе­на згра­­да: прин­ципи на проек­ти­ра­ње; струк­тура, содржина, форма; ти­по­­ло­гија на прис­тапи/кому­ни­ка­циски сис­те­ми; композиција на план, пос­то­јани и променливи еле­мен­ти. Станот како прос­тор­но / прог­рам­ска еди­ни­ца: типологија, струк­ту­ра,органи­зација, флек­сибилност, големина.

2.1 Архитектонска типологија: станбени блокови (згради со коридорски комуникациски системи / згради со мултиплицирани комуникациски јад­ра) и станбени кули; особености на типот, композиција на план / структурни елементи / организација / обликување.

2.2 Преглед на прототи­по­ви на модер­но­то дому­ва­ње и рецентни проекти.

3. Домување во семејни куќи: еволуција на станбеното живеалиште (историски, соци­јал­ни,културни, мор­фо­лошки, типолошки аспекти); од вилата во модер­но­то до­ба до новата едноставност на едносемејната куќа; модели на град­ски куќи: кла­си­чен концепт – Паладио, просторен план – Лос, сло­бо­ден план – Ле Кор­бизје; куќи во природа; принципи на проектирање; пос­тап­ки на обли­ку­вање. Преглед на прототипови и рецентни проекти.

4. Домување во ниска густа станбена структура: молекуларна / лине­ар­на / двор­на; пла­ни­рање на кластер енвирон­мен­ти;

4.1 Повеќесемејна ниска станбена структура: типологија; аспекти на гру­пи­­­­рање, урбани обрасци, пристапи; концепти на стан, меѓусебни релации;

4.2 Повеќесемејна станбена структура со комбинирани пристапи: дивер­зи­тет на типови на станови; слобода во обликувањето / нов станбен пеј­заж. Преглед на рецентни проекти на нис­ката густа изград­ба.

12.

Методи нa учење:

Предавања, анализи, компарации, истражувања, индивидуални и групни консултации.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

100 (50+50) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+0+20+0+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60 (30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

20 (10+10) часови

16.2.

Самостојнизадачи

0часови

16.3.

Домашноучење

20 (10+10) часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми

40 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

50 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Macsai J,Housing, John Wiley & Sons, New York, 1976

2. Gausa M. Housing, New alternatives, New Sistems Birkhauser,Barcelona, 1997

3. Salazar J., Gausa M. Single family housing, The private domain,Birkhauser,Barcelona, 1997

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Shervood R. “Modern housing prototypes”, HUP, Cambridge & London, 1978

2. Ранковиќ Ј. „Станбени кули“, Универзитет „Кирил и Методиј“, Скопје, 1975

3. Raumplan versus Plan Libre: Adolf Loos and le Corbusier, 1919-1930, Spacial edition, Delft, University Press, 1991

4. Norberg-Schulc C., “Stanovanje – staniste, urbani prostor, kuća”, GK, Beograd, 1991

5. Alexander C., Chermaeff S. “Community and privacy” Inc. Carden City, New York, 1965

Предмет

Архитектонско проектирање III (3.3.56)

Предметен наставник

Проф. д-р Минас Бакалчев

Доц. д-р Саша Тасиќ

Учесници во наставата

 

Соработници

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2