Предмет |
Инсталации во архитектурата (3.7.6) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
Учесници во наставата |
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонска физика |
||||||||||
2. |
Код |
3.6.5 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год./ 5 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
3 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Приоритетните цели се лоцираат во осознавањето на теоретските основи и практичните методи за формирање на архитектурата под дејство на светлината, бојата, топлината, движењето на воздухот и звукот. Во тој контекст запознавањето и користењето на стандардите, како и практичните, релевантни физички методи и техники ќе им овозможат на студентите добивање на нумерички вредности за процена на оптималните карактеристики на проектите и објектите по неколку основни критериуми: комфорт, сигурност и долговечност, енергетска и економска ефикасност. Добиените знаења за принципите и методите за анализа на одредени архитектонски проблеми посочени во тематските подрачја на предметот ќе им овозможат на студентите истите успешно да ги имплементираат во процесот на проектирањето и изведбата на објекти. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметната програма ја третира проблематиката во која се вклучени следните програмски целини: Пренос на топлина. Топлинска изолација. Топлински мостови. Топлинско-изолациони материјали. Дифузија на водената пареа низ градежните елементи. Топлинска стабилност на надворешните градежни елементи. Енергетска ефикасност. Пожари и противпожарна заштита. Звучни бранови во затворен простор. Акустичен квалитет на простории. Апсорбциони материјали и елементи. Моделирање акустика на сали. Пренос на воздушен и ударен звук низ градежните елементи. Метода за оцена на звучната изолациона моќ на градежните елементи.Енвиронментална бучава. Природно и вештачко осветлување на простории. Интегрирање на осветлувањето.Осветлување кај објектите и градовите. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Методите за совладување на наставната материја произлегуваат од системската анализа на проблемот и неговото структурирање во математичко-физички логични обрасци, како и други креативни и развојни методи кои ја третираат проблемската состојба во постигнување на комфорт, економичност и квалитет кај објектите, како што се: метод на анализа: компарација, генерализација, хронологија, метод на синтеза проверен преку учење во реален контекст - на терен. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
75 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+15+0+30+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
30 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
80бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
20бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Теофиловска Бојаџиева Тамара,Архитектонска физика, скрипта, Скопје.2005, 2009 2. Стандарди и регулативи: МКС ЕН ИСО 13789:2006,13788:2006,13370:2006,10456:2006 и др. 3. Михајловиќ-Ристивојевиќ М.Особине и перформансе материјала у архитектури, Београд, 1995. 4. Матиќ М.,Енергија и архитектура, Загреб,1988. 5. Butera F. M. Architettura e Ambiente – manuale per il controllo della qualita termica, luminosa e acustica degli edifici, Etaslibri, Milano, 1995 6. Leo Beranek, Concert Halls and Opera houses: Music Acoustics and Architecture, ger, 2003 7. Rindel J. H., The use of Computer Modeling in Room Acoustic, 2000 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предмет |
Архитектонска физика (3.6.5) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
Учесници во наставата |
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонски конструкции 3 |
||||||||||
2. |
Код |
3.5.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год./ 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
6 (3+3) |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Огнен Марина |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонски конструкции 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Целта на предметот е запознавање и обука на студентот за користење на напредните видови на конструктивни системи низ изучувањето на принципите и елементите на конструктивните системи, процесот на нивна генеза, материјалите за нивната изведба, начинот и значењето на нивната примена во архитектурата, користење на современите и напредни технологии на градба во архитектурата низ изучувањето на принципите и елементите на процесите на градба, материјалите и технологиите за нивната изведба. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Тема 1 – Развој на конструктивните системи Вовед и информации за развој и влијанието на идеите за формата како поредок, формата како систем, конструктивниот рационализам, машинската естетика, типологијата на формите, медијацијата на формата и иновативните форми во генезата на напредните и сложените конструктивни системи. Тема 2 – Линиски, рамнински и просторни конструктивни системи. Конструктивни системи со греди, рамки и просторни носачи. Конструктивни системи со сводни и куполни конструктивни елементи. Решеткасти конструктивни системи, греди, просторни решетки и вертикални решетки. Тема 3 – Комплексни конструктивни системи. Конструктивни системи од геометриски и превиткани рамнини. Конструктивни системи од обесени и затегнати конструктивни елементи. Мембрански конструктивни системи. Тема 4 – Развој на системите на градба. Вовед и информации за развој и влијанието на идеите за процесот на граба, градењето како систем, конструктивните системи, индустриското производство и иновативните технологии во изведбата на архитектонските објекти. Тема 5 – Модуларни и префабрикувани системи на градба.Принципи, елементи, материјали, процесот на генерирање на формата на системот, модуларност, процес на префабрикација и примена во архитектурата. Тема 6 – Напредни системи на градба. Принципи, елементи, материјали, процесот на генерирање на формата на системот и технологијата на градба со примена на дигитални алатки. Дигитално генерирани елементи, структури и конструктивни системи. Процес на проектирање од цртеж до фабрика. Процедури за изведба на брзи прототипови и дигитално асистирана изведба. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Интерактивна настава на предавања и вежби низ консултации, разговори и сл. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
150(75+75) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+60+30+30+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 (15+15) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
60 (30+30) часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
30 (15+15) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
30 (15+15) часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Деплацес, Андреа. Конструирањеархитектура: материјали, процеси, структура. Скопје, Арс Ламина, 2012. 2. Moussavi, Farshid.The Function of Form, Actar and Harvard University GSD, 2009. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. F. Gramazio, M. Kohler, Digital Materiality in Architecture, Lars Muller Publishers, 2008. |
Предмет |
Архитектонски конструкции III (3.5.56) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Огнен Марина |
Учесници во наставата |
Асист. м-р Александар Петровски |
Соработници |
|
download:
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонско проектирање 4 |
||||||||||
2. |
Код |
3.4.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IIIгод. / 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
4 (2+2) |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Анета Христова-Поповска Доц. д-р Михајло Зиноски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонско проектирање 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Студентите стекнуваат знаења потребни за професионално решавање на проектантските задачи од областа на административните (канцелариски) згради, зградите за образование и култура и изготвување на проектна документација за практична имплементација. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Наставната програма во петтиот семестар ја третира проблематиката од областа на администрацијата и образованието, а во шестиот семестар од областа на културата, во која се вклучени три програмски подгрупи: музеи, згради за спектакли (театри, опери, концертни дворани и кина) и библиотеки, при што се изучуваат клучните аспекти во програмирањето, планирањето и обликувањето на зградите: 1. пред-проект: програмска и типолошка генеза, методи на класификација на зградите, современи социјални, образовни, културни и останати аспекти кои влијаат врз проектната програма и модалитетите на просторна организација; 2. принципиелни и специфични програмски и планерски аспекти: зонирање, регулатива и нормативи, планирање на локацијата, кориснички ориентирани принципи на просторна организација според современи стандардни методи; 3. обликување: генерални просторни системи, конфигурации на градба, типолошки и морфолошки обрасци, специфични обликовни фактори, конструктивни, технички и технолошки одржливи градежни концепти, енергетски и енвиронментални барања, просторни нормативи и стандарди 4. синтеза /презентација/: сеопфатно разгледување на специфичните проектантски концепти на реализирани и проектирани примери за различни програмски и контекстуални ситуации. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Методите за совладување на наставната материја се изведуваат од аналитичката теорија на архитектурата и ја развиваат способноста за расчленување на проектниот процес на неговите интелегибилни компоненти и нивно реструктурирање во можни програмски сценарија кои ги варираат концептите на формализација. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
100(50+50) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
60+0+0+20+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
60(30+30) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
20(10+10) часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20(10+10) часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 20 Програмска задача 10 |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
Предмет |
Архитектонско проектирање IV (3.4.56) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Анета Христова-Поповска
Доц. д-р Михајло Зиноски
Доц. д-р Мери Батакоја
|
Учесници во наставата |
|
download:
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонско проектирање 3 |
||||||||||
2. |
Код |
3.3.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
4 (2+2) |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Минас Бакалчев, Доц. д-р Саша Тасиќ |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонско проектирање 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Изучување на основните принципи на планирање и проектирање на објекти за индивидуално домување. Знаење и разбирање на основните типови на објекти за индивидуално домување, просторни и програмски карактеристики, нивните историски и современи контексти и развој на способност за нивно планирање, програмирање и проектирање. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Домување; поими, дефиниција; типологија, методологијата на проектирање. 2. Повеќесемејна станбена зграда: принципи на проектирање; структура, содржина, форма; типологија на пристапи/комуникациски системи; композиција на план, постојани и променливи елементи. Станот како просторно / програмска единица: типологија, структура,организација, флексибилност, големина. 2.1 Архитектонска типологија: станбени блокови (згради со коридорски комуникациски системи / згради со мултиплицирани комуникациски јадра) и станбени кули; особености на типот, композиција на план / структурни елементи / организација / обликување. 2.2 Преглед на прототипови на модерното домување и рецентни проекти. 3. Домување во семејни куќи: еволуција на станбеното живеалиште (историски, социјални,културни, морфолошки, типолошки аспекти); од вилата во модерното доба до новата едноставност на едносемејната куќа; модели на градски куќи: класичен концепт – Паладио, просторен план – Лос, слободен план – Ле Корбизје; куќи во природа; принципи на проектирање; постапки на обликување. Преглед на прототипови и рецентни проекти. 4. Домување во ниска густа станбена структура: молекуларна / линеарна / дворна; планирање на кластер енвиронменти; 4.1 Повеќесемејна ниска станбена структура: типологија; аспекти на групирање, урбани обрасци, пристапи; концепти на стан, меѓусебни релации; 4.2 Повеќесемејна станбена структура со комбинирани пристапи: диверзитет на типови на станови; слобода во обликувањето / нов станбен пејзаж. Преглед на рецентни проекти на ниската густа изградба. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, анализи, компарации, истражувања, индивидуални и групни консултации. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
100 (50+50) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
60+0+20+0+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
60 (30+30) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
20 (10+10) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20 (10+10) часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
40 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
50 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Macsai J,Housing, John Wiley & Sons, New York, 1976 2. Gausa M. Housing, New alternatives, New Sistems Birkhauser,Barcelona, 1997 3. Salazar J., Gausa M. Single family housing, The private domain,Birkhauser,Barcelona, 1997 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Shervood R. “Modern housing prototypes”, HUP, Cambridge & London, 1978 2. Ранковиќ Ј. „Станбени кули“, Универзитет „Кирил и Методиј“, Скопје, 1975 3. Raumplan versus Plan Libre: Adolf Loos and le Corbusier, 1919-1930, Spacial edition, Delft, University Press, 1991 4. Norberg-Schulc C., “Stanovanje – staniste, urbani prostor, kuća”, GK, Beograd, 1991 5. Alexander C., Chermaeff S. “Community and privacy” Inc. Carden City, New York, 1965 |
Предмет |
Архитектонско проектирање III (3.3.56) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Минас Бакалчев Доц. д-р Саша Тасиќ |
Учесници во наставата |
|
Соработници |
|
download:
Link1, Link2,Link3
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината