ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектура и уметност во Македонија

2.

Код

4.10.78

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и

историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV год. / 7 и 8 сем.

7.

Број на ЕКТС

4 (2+2)

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Историја на архитектура и уметност 4

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Оспособување на студентите за:

- активно знаење, аналити­чен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектон­ско, урбанистичко) и уметничко наследство;

- постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока;

- прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура.

11.

Содржина на програмата:

Предметот Aрхитектура и уметност во Македонија ги изучува историско-теориските поставки на архитектурата, урбанизмот и уметноста на територијата на Македо­ни­ја во нејзините географски и современи политички граници (од предисторија до XIX век), низ следните аспекти: - Влијанието на климатско-географскиот, општествено-политичкиот и религиозниот контекст врз формирање­то на специфични архитектонски, урбани и уметнички концепти; - Настанок, развој, континуитет и трансформации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архи­тектонска композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од материјалните и технолошките можности; - Уметноста во Македонија (скулптура, рељеф, ѕидно сликарство, резба и др.) во релација со архитектонскиот простор.

Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Предисториска и античка архитектура и уметност; 2. Ранохристијанска архитектура и уметност; 3. Византиска архитектура и уметност; 4. Поствизантиска архитектура и уметност; 5. Исламска архитектура и уметност; 6. Монументалната архитектура и уметност во периодот на преродбата; 7. Градовите во периодот на преродбата; 8. Градска станбена архитектура; 9. Рурална станбена архитектура; 10. Колективни станбени и општествени објекти (манастири, училишта,...)

12.

Методи нa учење:

- методи на   анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстрак­­ција, хронологија....

ите пробиви на новите кон- методи на синтеза;

- метод на учење во реален контекст

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

100 (50+50)часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+0+0+10+30 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60 (30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

10 (5+5) часови

16.3.

Домашноучење

30 (15+15)часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (40+40бодови)

80 бодови

17.2.

Семинарска работа

10 бодови

17.3.

Присуство на предавања и активност

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Одбрани поглавја од:

1. Микулчиќ, И. Антички градови во Македонија. книга 8, МАНУ, Скопје 1999.

2. Коруновски, С., Димитрова, Е. Византиска Македонија. Историја на уметноста на Македонија од IX до XV век. Милано-Скопје 2006.

3. Архитектурата на почвата на Македонија. книга 9 и 10, МАНУ, Скопје 2000.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Кумбараџи-Богоевиќ, Л. Османлиски споменици во Скопје. Исламска заедница во РМ – Скопје, 1998.

2. Хаџиева Алексиевска, Ј., Касапова, Е. Архитект Андреја Дамјанов. авторите, Скопје 2001.

3. Чипан, Б. Македонските градови во XIX век и нивната урбана перспектива. МАНУ, Скопје 1978.

Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов на наставниот предмет

Урбанистичко обликување 1

2.

Код

4.9.78

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за урбанизам

5.

Степен

Втор циклус на студии

6.

Академска година/семестар

IV год./ 7 и 8 сем.

7.

Број на ЕКТС

8 (4+4)

8.

Наставник

Проф. д-р Мирослав Грчев

9.

Предуслов за запишување на

предметот

Урбанистичко планирање 2

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Основна цел на предметот е доближување на студентите до знаењата кои се неопходни за обавување на работите на еден архитект-планер, потписник и носител на изработувањето на планска документација. Предметот обезбедува увид во инструменеите, стандардите и нормативите на урбанистичкото планирање и обликување, како и во видовите на плански одредби и нивното дејство во правниот и просторниот амбиент. Цел на предметот е и создавање на основи за една општа теорија за урбаната форма која ќе генерира правила на урбаната морфосинтакса со чијашто операционализација студентите ќе можат со аргументи да се впуштат во обликувањето на градскиот простор.

11.

Содржина на програмата:

Во првиот семестар содржината на предметот ги опфаќа средствата на урбанистичкото обликување: Видови на плански одредби. Плански опфат и граница на плански опфат. Граница на град и градежно земјиште. Видови на градежно земјиште и единици на градежно земјиште. Планска регулација и регулациона линија. Регулаторни линии и градежна парцела. Градежна парцела - дефиниција, услови за оформување, елементи и димензии. Видови на градежни парцели. Градежна парцела и катастарска парцела. Намена на земјиштето и системот на класи на намени. Наменски зони, принципи на нивното оформување и употреба во планирањето. Површини за градење и просторни импликации од нивната разместеност -типови на градење и густина на градење. Плански одредби кои ја уредуваат архитектонската пластика. Корелативни плански одредби. Плански одредби за уредување на градењето во височина: максимална височина на градење, кота на слеме, видови на кровови, кота на приземје и градење под земја. Плански одредби кои го уредуваат стационерниот сообраќај и сообраќајните пристапи. Во вториот семестар содржината на предметот ги опфаќа претпоставките за една општа теорија на урбаната форма и нејзините морфосинтаксички деривации: Филозофското потекло на урбаните форми. Механицистичката научна парадигма и современата урбанистичка мисла. Проблеми на современата урбанистичка теорија и пракса. Термодинамичка парадигма и антиентрописка метафора за град. Интеграција и континуитет на структура. Основни структурални елементи на град: градска куќа и градски блок. Својства и типови на градска куќа.Морфосинтаксичка шема на градско ткаење: куќа, блок, улица, плоштад и двор. Емергенција и агрегација. Урбани инваријанти и универзалии. Основни начела на урбаната форма. Начела на универзалната аналогија. Морфосинтаксички граници на урбаната форма. Густина и интензитет на градење. Димензии и размери на елементите на урбаната форма. Диверзификација и типологија на градските елементи. Морфосинтакса и генеза на урбаната форма. Темпо и природа на менувањето на елементите на урбаната форма.

12.

Методи нa учење:

Теоретскиот дел од наставата се одвива низ класична авдиториумска експликација со слободнорачни графички илустрации и шеми. Практичниот дел од наставата се одвива во низа на истражувања кои резултираат со проектни и плански графички решенија на делови од процесот на урбанистичкото обликување.

13.

Вкупен расположив фонд на часови

200(100+100) часови

14.

Распределба на расположивото време

60+60+40+0+40 часови

15.

Форми на наставни активности

15.1.

Предавања - теоретска настава

60 (30+30) часови

15.2.

Вежби (аудиториски и индивидуални)

60 (30+30) часови

16.

Други форми на активност

16.1.

Проектни задачи

40 (20+20) часови

16.2.

Самостојни задачи

0 часови

16.3.

Домашно учење

40 (20+20) часови

17.

Начин на оценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (20+20)

40бодови

17.2.

Графички вежби 40

40 бодови

17.3.

Присуство на предавања 10 бодови

Присуство на вежби 10 бодови

20 бодови

18.

Критериуми за

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од 51 дo 60 бодови

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бодови

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

41 бод(51 бод во зимскиотсеместар)

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Грчев, Мирослав. (2011) Предавања за урбанистичко обликување. Архитектонски факултет, УКИМ, Скопје.

2. Грчев, Мирослав и Пенчиќ, Дивна (2013) Хрестоматија од урбан дизајн и теории за градот. Архитектонски факултет, УКИМ, Скопје.

3. Грчев, Мирослав и Пенчиќ, Дивна (2013) Збирка стандарди и нормативи за урбанистичко планирање. Архитектонски факултет, УКИМ, Скопје.

4. Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009

22.2.

Дополнителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1.Moughtin, Cliff. (1999) URBAN DESIGN - Method and Techniques. Architectural Press.

2. Moughtin, Cliff. (1992) URBAN DESIGN - Street and Square. Architectural Press.

3. Moughtin, Cliff. (1995) URBAN DESIGN - Ornament and decoration. Architectural Press.

4. Moughtin, Cliff. (1996) URBAN DESIGN - Green Dimensions. Architectural Press.

Предмет

Урбанистичко обликување I (4.9.78)

Предметен наставник

Проф. д-р Мирослав Грчев

Учесници во наставата

Вонр.проф. д-р Дивна Пенчиќ

соработници

Вања Трајковски
Љубица Ефтимова

download:

1

Архитектонско проектирање VII-1

Предмет

Архитектонско проектирање VII (4.5.78)

Предметен наставник

Проф. д-р Минас Бакалчев

Доц. д-р Саша Тасиќ

Учесници во наставата

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско проектирање 7

2.

Код

4.5.78

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IVгод. / 7 и 8 сем.

7.

Број на EКТС

3 (1+2)

8.

Наставник

Проф. д-р Минас Бакалчев

Доц. д-р Саша Тасиќ

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Архитектонско проектирање 4

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Изучување на основните принципи на планирање и проектирање на објекти за колективно домување.

Знаење за основните типови на објекти за колективно домување, нивните просторни – програмски карактеристики, нивните историски и современи контексти, како и развој на способноста за нивно планирање, програмирање и проектирање.

11.

Содржина на програмата:

1. Колективно домување, од социо-културна пракса до општествен проект:Концептуална рамка на различни форми и типови на колективното домување, историски, социјален, морфолошки, типолошки преглед.

2. Lessure city, Функционален град вс. Град на слободното време: нов социјален, просторен и програмски контекст на домувањето, туризам како глобален феномен.

2.1 Типови на хотели: еволуција на хотелите, иден развој и трендови, низ историска перспектива на клучните епизоди. Генеологија, типологија на хотелите. Преглед на избрани типови хотели

2.2 Водич за проектирање: програмирање, планирање, проектирање, проектанска ориентација за основните функционални простори во хотелите, поделени во три групи - станбен дел, општествен дел, економско - технички дел.

3. Колективно домување, можни домови: мапирање на современата пракса на домување, низ различни практични и теоретски концепти, од историско сегрегирани до интегрирани форми на домување.Домување поврзано со различни функционални-возрасни групи: историски, програмски, типолошки преглед.

3.1. Едукација и домување

3.2. Домување во трето животно доба

3.3. Околина и архитектура за деца

12.

Методи нa учење:

предавања, семинари, проектни задачи, консултации, презентации

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75(25+50) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

45+0+15+0+15 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

45 (15+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

15 (5+10) часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

15 (5+10) часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми

0бодови

17.2.

Графички вежби

90бодови

17.3.

Присуство на предавања

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Rutes, Walter A., Richard H. Penner, Lawrence Adams, Hotel Design, Planning and Development, Elsevier, Architectural Press, 2001

2. Dudek, Mark, A design Manuel, Schools and Kindergartens, Birkhauser, 2007

3. Shittich, Christian (ed.) Housing for People of All Ages, flexibile, unrestricted, senior-frendly, Birkhauser, 2007

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Albrech, Donal and Elizabeth Johns, New Hotels for Global Nomads, Merrel, London, 2002

2. Diller + Scofidio (ed.) Back to the Front: Tourisms of War, F.R.A.C. Basse-Normandie, 1994

3. MVRDV, Costa Iberica, Upebeat of the Leisure City, Actar, 1998

4. Rapoport, Amos, Housa Form and Culture, Prentice-Hall, Inc. Englewood Clift, N.J., 1969

5. Dorit Fromm, Collaborative comunities, Cohausing, Central Living and Other New Forms of Housing with Shared Facilites, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991

Архитектонско проектирање VI-1

Предмет

Архитектонско проектирање VI (4.4.78)

Предметен наставник

Доц. д-р Михајло Зиноски

Проф. д-р Анета Христова-Поповска

Учесници во наставата

 
М-р Стефани Соларска
 
М-р Игор Медарски

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско проектирање 6

2.

Код

4.4.78

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IVгод. / 7 и 8 сем.

7.

Број на EКТС

3 (1+2)

8.

Наставник

Проф. д-р Анета Христова-Поповска

Доц. д-р Михајло Зиноски

9.

Предусловзазапишување на предметот

Архитектонско проектирање 4

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Студентите стекнуваат знаења потребни за професионално решавање на проектантските задачи од областите на: трговија, сообраќај, здравствена заштита, спорт и рекреација и изготвување на проектна документација за практична имплементација.

11.

Содржина на програмата:

Наставната програма во седмиот семестар ја третира проблематиката од областа на трговијата и транспортот, а во осмиот семестар од областа на здравствената заштита, спортот и рекреацијата, при што се изучуваат клучните аспекти во програмирањето, планирањето и обликувањето на зградите од соодветните програми: 5. пред-проект: програмска и типолошка генеза, методи на класификација на зградите, современи социјални, економски, политички, образовни и останати аспекти кои влијаат врз проектната програма и модалитетите на просторна организација; 6. принципиелни и специфични програмски и планерски аспекти: зонирање, регулатива и нормативи, планирање на локацијата, кориснички ориентирани принципи на просторна организација според современи стандардни методи; 7. обликување: генерални просторни системи, конфигурации на градба, типолошки и морфолошки обрасци, специфични обликовни фактори, конструктивни, технички и технолошки одржливи градежни концепти, енергетски и енвиронментални барања, просторни нормативи и стандарди 8. синтеза /презентација/: сеопфатно разгледување на специфичните проектантски концепти на реализирани и проектирани примери за различни програмски и контекстуални ситуации.

12.

Методи нa учење:

Методите за совладување на наставната материја призлегуваат од аналитичката теорија на архитектурата и ја развиваат способноста за расчленување на проектниот процес на неговите објективни (интелегибилни) компоненти и нивно реструктурирање во можни програмски сценарија кои ги варираат концептите на формализација.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75(25+50) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

45+0+15+0+15 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

45 (15+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

15(5+10) часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

15(5+10) часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми

60 бодови

17.2.

Графички вежби 20

Програмска задача 10

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

21.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Gruen, Victor. From Urban Shop to New City. Barcelona: Actar, 2005.
  2. Chuihua Judy Chung, Jeffrey Inaba, Rem Koolhaas, and Sze Tsung Leong. The Harvard Design School Guide to Shopping / Harvard Design School Project on the City 2. Taschen, 2002.
  3. Toy, Maggie. Architecture of Transportation. Academic Press, 1994.
  4. Swaam, de Abram, Charles Jencks, Stephen Verderber, Aaron Betsky, Cor Wagenaar. The Architecture of Hospitals. NAi Publishers, 2006.
  5. Vodicka, Mladen. Bolnice. Zagreb: Skolska knjiga, 1994.
  6. Crane, Robin, Malcolm Dixon. The Shape of Space: Indoor Sports Spaces. Wiley, 1991.
  7. Nagel, S. & S. Linke. Bauten des Verkehrswesens (buildings for road traffic, rail traffic and air traffic). Bertel Swanu Fachvrlas, 1973.
  8. Wolf / Boenewitz. Kaufhallen. DDR, 1970.
  9. Vasilev, E.V, N.N.Tzelitin. Arhitektura na zeleznickite stanici. SSSR, 1966.
  10. Cox, Anthony and Philip Groves. Hospitals & Health Care Facilities (Design & Development Guides). GB, 1990.
  11. Dawes, John. Design and Planning of Swimming Pools. London: Architectural Press, 1979.
  12. Whitaker, Rex Allen, Ilona von Kordyi. Hospital Planning Handbook. Wiley & Sons Publisher, 1976.

21.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2