Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонско студио 8-3 |
||||||||||
2. |
Код |
4.2.8 -3 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV год. / 8 сем. |
7. |
Број на EКТС |
9 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Александар Радевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонско студио 7 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Воспоставување на методологија на проектирање на индустриски или стопански комплекси и објекти, како и запознавање со основните постапки при разработка на проектна програма преку анализа на различни работни средини. Анализирање на специфични ситуации во зависност од комплексот и неговиот контекст од аспект на архитектонското и урбанистичко проектирање. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Изработка на идеен архитектонски проект на одреден вид на стопански или индустриски комплекси и објекти со карактеристични технолошки процеси во зададен архитектонско-урбанистички контекст [рурална или урбана средина]. Во процесот на изработка на архитектонскиот проект ќе се анализираат сите релевантни чинители: локација, технолошки процес, опрема, работни места, внатрешни и надворешни комуникации и инфраструктура. Поради функционалата сложеност на проектниот процес, проектната програма и проектот ќе се изготвуваат во консултации со стручни лица од области кои ги синтетизираат основните аспекти во процесот на програмирање, планирање и обликување на стопанските или индустриските објекти и комплекси. При процесот на проектирање, студентите треба да ги применат востановените принципи на обликување на просторот преку користење на карактеристични конструктивни структури специфични за ваквата типологија на објекти. Руралната средина со својата специфична програмско-просторна и социјална ситуација исто така може да биде задача каде што анализата ќе се базира на специфичноста на руралниот контекст. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Интерактивна настава и графички вежби |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
225часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+90+50+15+40 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
90 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
50 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
15 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
40 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
80 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на вежби |
20 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предмет |
Архитектонско студио VIII2 (4.2.8-2) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Михалјо Зиноски Проф. д-р Анета Христова-Поповска |
Учесници во наставата |
Стефани Соларска М-р Игор Медарски |
|
download: Подлога
Link1, Link2,Link3
Предмет |
Архитектонско студио VIII/1 (4.1.8-1) |
Предметен наставник |
Проф. д-р Минас Бакалчев Доц. д-р Саша Тасиќ |
Учесници во наставата |
|
Соработници |
download:
Link1, Link2,Link3
Урбанистичко студио VII/4-1
Предмет |
Урбанистичко студио I (4.1.7-4) |
Предметен наставник
|
Проф. д-р Влатко Коробар
Проф. д-р Мирослав Грчев
Проф. д-р Владимир Арсовски
Проф. д-р Јасмина Сиљаноска
Проф. д-р Виктор Пајвански
Доц. д-р Дивна Пенчиќ
Доц. д-р Слободан Велевски
|
Учесници во наставата |
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Урбанистичко студио1 |
||||||||||
2. |
Код |
4.1.7 -4 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV год. / 7 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
9 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Влатко Коробар, Проф. д-р Мирослав Грчев, Проф. д-р Владимир Арсовски, Проф. д-р Јасмина Сиљаноска, Проф. д-р Виктор Пајвански, Доц. д-р Дивна Пенчиќ, Доц. д-р Слободан Велевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонско студио 6 Урбанистичко планирање 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Основна цел на урбанистичкото студио е студентите да се соочат со реалната комплексност на градскиот феномен, да ги совладаат интердисциплинарните методи и техники за снимање и анализа на една градска ситуација и да ги употребат урбанистичките методи, техники и инструменти да создадат урбанистичко решение кое ќе овозможи хармоничен просторен развој на делот од градот. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Содржина на студиската работа се сите професионални практики во урбанистичкото обликување на градот кои се нормирани во содржината на еден детален урбанистички план. Содржината на студиото е организирана во три методски целини: 1. Документациона основа; 2. Анализа на можностите за просторен развој на предметниот опфат со програмска проекција на содржините на просторниот развој, просторна, временска и содржинска дефиниција на урбанистичките мерки кои треба да се преземат; и 3. Планско урбанистичко решение кое се состои од графички, нумерички и текстуален дел. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата е во форма на студио кое претставува симулација на интердисциплинарната тимска работа на еден професионален тим, кој низ истражување, анализа и синтеза на податоците, евалуација, програмска проекција и планско решение, со употреба на сите позитивни дисциплинарни методи и техники, го практикува планирањето и обликувањето на градот. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
225 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+105+90+0+15 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
105 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
90 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
15часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби и проектни задачи |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и вежби |
10бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од61до70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од71до80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од91до100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Важечката законска и подзаконска регулатива од областа на просторно и урбанистичко планирање и литературата користена на предметните програми од областа на урбанизмот |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Практика 2 |
||||||||||
2. |
Код |
3.16.6 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год./ после 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање и студиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Целта на практиката 2 е, студентите по завршениот шести семестар да поминат десет (10) работни дена во регистрирана градежна фирма и да се запознаат со законските одредби според кои работи фирмата, функционирањето на градилиштето, да имаат увид во одредени делови од проектната документација за градење, процесите и постапките за реализирањето на градењето и фазите на градењето согласно одредбите на Законот за градење на РМ. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Престојот на студентите во градежната фирма (градилиштето) во времетраење од 10 работни дена по четири саати содржински ги опфаќа следните активности: -запознавање со постапките за регистрирање на фирма за изведба на објекти -организациона структура на градилиште -шема на организацијата на градилиштето -увид во документацијата за изведување (фаза архитектура и дел од другите проектни фази) -увид во фазите на изведувањето -пополнет извадок од Градежната книга и Градежниот дневник -кусо цитирање на постапката за добивање на употреба на објектот -фотографии и скици по избор на студентот |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Практична работа |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
10 работни дена по пет саати од кои по четири контакт саати на ден во градежната фирма-градилиште и по 1 саат на ден работа дома на средување на Дневникот) |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
0+0+0+50+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
0 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
50 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
0бодови |
||||||||||
17.3. |
Увид во дневник и утврдување на неговата валидност |
Описно/ потпис |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
Точка 17.3 |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Службен весник на РМ кој се однесува на областа и дејностите во градењето и следење на посочени информации од законската регулатива, веб-страници и др. - Редовно присуство на градилиште, следење на активностите на градилиштето, собирање, систематизирање и уредно пополнување во Дневникот со информациите наведени во содржината. Предавање на заверен Дневник во претходно дадената форма. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Предмет |
Практика 2 (3.16.6) |
Предметен наставник |
Доц. д-р Страхиња Трпевски |
Учесници во наставата |
|
download:
Link1, Link2,Link3
Предметнапрограма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Естетика |
||||||||||
2. |
Код |
3.15.6 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III / 6 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Професор од Филозофски факултет |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма(компетенции): Целта на наставата по Естетика е студентите по Архитектура да се запознаат со основите идеи на естетичката наука како философска дисциплина -со естетскиот однос кон светот и со естетичките погледи за творештвото, за уметноста и за естетските категории, како и со нивното значење за изградбата на човечки и уметнички поглед на светот. Ќе се посочат основните теориски пристапи и методи на Естетиката при разработката на естетички прашања, студентите ќе ги продлабочат своите сознанија за значењето на творештвото и на естетските категории за човековиот живот и за одржувањето и напредувањето на човештвото. Наставата ќе ги упати во големите естетски вредности и форми на творештвото, ќе ги запознае со основните размисли во човечката историја за естетските вредности и за целта на творештвото, особено на архитектонското и на разните видови визуелно творештво, ќе им ги претстави најновите творечки истражувања и настојувања на ликовен и градежен план, како и елементите на етиката на градителската професија како особен вид култура. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Наставната програма содржи материјал од областа на Општата естетика и на Естетиката на архитектурата и на ликовните уметности, како и од областа на Философијата, Антропологијата, Гносеологијата, Методологијата и Етиката. Основната ориентација на оваа естетичка настава е проблемска, а не историска. Естетика како наука и философска дисциплина; Најзначајни стари и нови естетички ориентации; Естетика и Поетика; Естетиката како наука за уметноста, за творештвото и за естетичките категории (убавото); Естетиката како наука за отвореноста и за толеранцијата. -Однос кон светот, сознание на светот, градење на светот; Универзумот и човекот, есенција и егзистенција, човекот и другите суштества; Естетски категории на постоењето: простор и време, длабочина, широчина и височина, хармонија и ритам. -Видови методолошки пристапи, аналитичко гледање на природата, синтетски поглед на светот; Живот, љубов кон животот и мисла за животот, чување и унапредување на животот; Човек како природно, социјално, етичко и творечко суштество; Уметноста како човечко дело и потреба. -Природното и создаденото убаво; Потекло на уметноста, извори на уметноста, суштина на уметноста; Субјективистичка и објективистичка естетика, материјална и формална естетика, социолошка и психолошка естетика. -Суштина и основни естетски својства на уметничкото дело; Естетички категории (убаво-грдо, возвишено-грациозно...); Форма и содржина; Планови на уметничкото дело; Метафизички, антрополошки, гносеолошки и етички димензии на метноста; Идеален карактер на уметноста; Однос на современата уметност спрема реалноста. -Интуиција, израз (експресија) и форма; Јазик на уметноста; Комуникациска суштина на уметноста; Утилитарна суштина на творењето; Уметничката идеја и нејзиното реализирање; Уметноста и техниката. -Вкус; Доживувањето на уметноста, Стил; Уметничка критика. -Уметност и уметности; Видови уметности; Поделба на уметностите (просторни и временски); Визуелните и просторните уметности во системот на уметностите. -Местото на визуелните и просторните уметности во современата уметничкапрактика; Структура; Лик, форма; Боја; Визуелна и хумана комуникација. -Архитектурата во историјата и во човековиот живот; Ставови за архитектурата на бележити естетичари; Особености и вредности на архитектурата. -Поетски и технички карактеристики на архитектонското творештво. -Духот на творецот; Задачи на творецот (уметникот); Етички функции на уметноста, морална рецепција на уметноста; Уметноста и градителството во заштитата на природната средина (еколошка етика на градителството. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Во наставата ќе се користат интерактивни методи, со кои студентите ќе сеангажираат во анализа на основните идеи на естетиката и за согледба на значајните прашања на естетското, особено на визуелното доживување на светот. Студентите ќе се насочуваат кон читање на научни извори и кон изработка на домашни семинарски трудови и есеистички обработки на истражуваните прашања и идеи. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд на часови |
25часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
0 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 50 бодови Присуство на вежби 50 бодови |
100бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од61до70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од71до80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од91до100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Павао Вук-Павловиќ: Творештвото и музејската естетика (Принципите наЕстетичката лабораторија), подг. К. Темков, Скопје, Метафорум, 1994; Pavao Vuk-Pavlovic: Dusevnost i umjetnost, Zagreb, 1976; Djelovnost umjetnosti, Zagreb, 2008 Георги Старделов: Сумма аестхетицае (Местото и улогата на уметноста и естетиката во развитокот на националните култури кај Македонците, Словенците, Србите и Хрватите), Скопје, Култура, 1991 Констатин Крпиќ: Естетика граѓевинарства, Београд, Научна кнјига, 1991. Jьrgen Tietz: The Story of Modern Architekture, Berlin, Ullmann, 2008. Art Now, Taschen -International Edition. Николаи Хартманн: Аестхетик, разни изданија на разни јазици Владислав Татаркјевич: Историја шест појмова (Уметност; Убавина; Форма; Творештво: Подражавање-Мимезис; Естетска доживелица + За совршенството), Београд, Нолит Гастон Башлар: Poetika prostora, Beograd, Kultura, 1969 Rudolf Arnhajm: Dinamika arhitektonske forme, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1990 Galvano dela Vople: Istorija ukusa, Beograd, BIGZ, 1979; Kritika ukusa, Beograd, Nolit, 1975 Јulia Cameron – Mark Bryan: The Artist`s Way (A Spiritual Path to Higher Creativity) New York, Putnam 1992 Robert Venturi: Slozenost i protivrecnosti u arhiteklturi, Beograd, Građevinska knjiga, 1989. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025
ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025
ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025
9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024
Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината