Предметнапрограмаод петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонско студио 1 |
|||||||||
2. |
Код |
1. 1.1 |
|||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за проектирање |
|||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
|||||||||
6. |
Академска година/семестар |
1 год |
1 сем |
Број на ЕКТС |
8 |
||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи -Пуља |
|||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Нема |
|||||||||
10. |
Цел на предметот: Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки. |
||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс. |
||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува. |
||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
200 часови |
|||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+75+45+45+20 часови |
|||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
|||||||
15.2. |
Вежби( графички, аудиториски и индивудуални), |
75 часови |
|||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
45 часови |
|||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
45 часови |
|||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20 часови |
|||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
60 бодови |
|||||||||
17.2. |
Графички вежби 90 бодови Програмска задача |
90 бодови |
|||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови |
10 бодови |
|||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||
од 51до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
51 бодови |
|||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||
Гастон Башлар – “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 Peter Zumthor – “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 Peter Zumthor – Thinking Architecture, Birkhauser,1999 Steven Holl – “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 Juhani Pallasmaa – “The Eyes of the Skin -Architecture and the Senses”, Wiley – Academy, 2005 Rudolf Arnheim -“Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 Kristijan Norberg Šulc – “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 Sigfrid Giedion – “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 Le Korbizije – “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 Robert Venturi – “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 Pierre Von Meiss – “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 Francis D. K. Ching – “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 Ernst.Nojfert – “Arhitektonsko proektovanje, Gradjevinska knjiga, 2002 M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003 |
|||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||
download:
|