
 
 
| Предметнапрограмаод петгодишни интегрирани студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура | |||||||||||
| 1. | Наслов нанаставниотпредмет | Архитектонско студио 1 | |||||||||
| 2. | Код | 1. 1.1 | |||||||||
| 3. | Студиска програма | Архитектура | |||||||||
| 4. | Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) | Универзитет Св.Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за проектирање | |||||||||
| 5. | Степен | Прв циклуснастудии | |||||||||
| 6. | Академска година/семестар | 1 год | 1 сем | Број на ЕКТС | 8 | ||||||
| 8. | Наставник | Проф. д-р Митко Хаџи -Пуља | |||||||||
| 9. | Предусловзазапишување на предметот | Нема | |||||||||
| 10. | Цел на предметот: Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки. | ||||||||||
| 11. | Содржина на програмата: Првиот семестар се состои од три вежби кои претставуваат три последователни/истовремени аспекти во процесот на обликување на архитектонскиот простор. Првата вежба е – Една минијатура; го повикува студентот да се согледа себеси и сопственото биографско искуство со феноменологијата на архитектонскиот простор, преку создавање одредена слика, најчист визуелен израз на одредена атмосфера. Теми се: сеќавање, сетилност, поетика и нивно обединување во интенционална претстава. Референтен медиум – фотографија/флуксус. Втората вежба, е – Длабење, привремено живеалиште или простор за изложување, претставува искуство на пренесување на личната идеа во специфична форма; преку методата на одземање да се осознае апстрактното ниво на присуството на празното. Теми: концепт, метод, специфични барања, мерки, програм, композиција, фигура – позадина. Референтен медиум – скулптура. Трета вежба е – Оживување, или нешта -кои -значат-живот, е феноменолошки детал од претходното ниво на просторното искуство. Преку материјална проекција на детал во просторот се воведуваат повеќесетилните истовремени аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Теми се: светло и сенка, допир, звук, мирис, движење, се воведува категорија време. Референтен медиум – анимација, видео, перформанс. | ||||||||||
| 12. | Методи нa учење: Наставата ќе се одвива со примена на аудиториски начин на предавањата и со примена на современи аудиовизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со припрема на одредена материја од страна на студентите и преку нивни конкретни прашања на предавањата. Почетната вежба се држи аудиториски со давање на заеднички воведни објаснувања, а останатите графички вежби се држат во помали групи и со секој студент се држи индивидуална настава. Секој студент одделно изготвува графички програмски задачи. На крајот од секоја задача сeкoj студент го согледува и резултатот од својот труд кој соодветно се оценува. | ||||||||||
| 13. | Вкупенрасположив фонд начасови | 200 часови | |||||||||
| 14. | Распределбанарасположивотовреме | 15+75+45+45+20 часови | |||||||||
| 15. | Форми нанаставниактивности | 15.1. | Предавања-теоретска настава | 15 часови | |||||||
| 15.2. | Вежби( графички, аудиториски и индивудуални), | 75 часови | |||||||||
| 16. | Други форми наактивност | 16.1. | Проектнизадачи | 45 часови | |||||||
| 16.2. | Самостојнизадачи | 45 часови | |||||||||
| 16.3. | Домашноучење | 20 часови | |||||||||
| 17. | Начиннаоценување | ||||||||||
| 17.1. | Колоквиуми | 60 бодови | |||||||||
| 17.2. | Графички вежби 90 бодови Програмска задача | 90 бодови | |||||||||
| 17.3. | Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови | 10 бодови | |||||||||
| 18. | Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||||
| од51 дo 60 бодови | 6 (шест) (E) | ||||||||||
| од 51до 70 бодови | 7 (седум)(D) | ||||||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | ||||||||||
| од 81 до90 бодови | 9(девет) (B) | ||||||||||
| од 91до 100 бодови | 10(десет) (A) | ||||||||||
| 19. | Условзапотписиполагањена завршен испит | 51 бодови | |||||||||
| 20. | Јазик накојсеизведува наставата | Македонски | |||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Анкети на студентите и процес на самоевалуација | |||||||||
| 22. | ЛИТЕРАТУРА | ||||||||||
| 22.1. | Задолжителналитература | ||||||||||
| Бр. | Автор, наслов, издавач, година | ||||||||||
| Гастон Башлар – “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 Peter Zumthor – “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 Peter Zumthor – Thinking Architecture, Birkhauser,1999 Steven Holl – “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 Juhani Pallasmaa – “The Eyes of the Skin -Architecture and the Senses”, Wiley – Academy, 2005 Rudolf Arnheim -“Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 Kristijan Norberg Šulc – “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 Sigfrid Giedion – “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 Le Korbizije – “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 Robert Venturi – “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 Pierre Von Meiss – “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 Francis D. K. Ching – “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 Ernst.Nojfert – “Arhitektonsko proektovanje, Gradjevinska knjiga, 2002 M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003 | |||||||||||
| 22.2. | Дополнителналитература | ||||||||||
| Бр. | Автор, наслов, издавач, година | ||||||||||
| download: 
 
 
 | |||||||||||