ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Енергетска ефикасност на објекти

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Енергетска ефикасност на објекти

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V / 7, 8, 9, 10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

-Подобрување на енергетските карактеристики, како за нови така и за постоечки објекти, преку економско оправдани мерки. -Заштеда на енергија преку планиран развој на проекти, кои на структурен и ефикасен начин, со добро разработени методи и алатки за енергетска оцена и управување со проекти, ќе им овозможат на студентите добиените знаења за принципите и методите за анализа на одредени архитектонски проблеми, посочени во тематските подрачја на предметот, истите успешно да ги имплементираат во процесот на проектирањето изведбата и реконструкцијатата на објектите.

11.

Содржина на програмата:

Предметната програма ги вклучува следните програмски целини: -Методологија за пресметка на енергетските карактеристики според ЕУ Директива 2002/91/ЕС; -Примена на стандарди за нови и построечки објекти; -Сертификација на објекти; -Регуларна инспекција и контрола на инсталациите.

12.

Методи нa учење:

Методите кои ја третираат проблемската состојба се: метод на анализа, компарација, хронологија, метод на синтеза проверен преку учење во реален контекст - на терен.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+0+10+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

10 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Семинарски труд

80 бодови

17.3.

Присуство на предавања + теренска настава

20 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. СерафимовскиМарко,Методииалаткизаенергетскосертифицирањенаобјекти, учебник2009.

2. Теофиловска Бојаџиева Тамара, Архитектонска физика,скрипта, Скопје. 2005.

3. 2009 Стандарди и регулативи: МКС ЕН ИСО 13790 и др.

4. Матиќ М., Енергија и архитектура, Загреб,1988.

5. Butera F. M. Architettura e Ambiente – manuale per il controllo della qualita termica, luminosa e acustica degli edifici, Etaslibri, Milano, 1995

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектура и животна средина

2.

Код

4.14.7

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за високоградба

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV / 7

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Страхиња Трпевски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Запознавање на студентите со основните аспекти и принципи на дисциплините: одржлива архитектура, биоклиматска архитектура, енвајронментална архитектура.

11.

Содржина на програмата:

Интерпретација со анализа на селектирани теми од наведените дисциплини како: - Запознавање со значајни меѓународни документи кои се однесуваат на заштитата на животната средина и одржлив развој; - Принципи и стратегии за одржување на просторот (принципи на одржливата архитектура); Тетрапартитна суштина на енвајронменталната архитектура; - Архитропска архитектонска форма – три принципи; Енвајронменталната енергија и архитектурата (теорија на петтиот принцип); - Одржливи проектантски стратегии; - Селектирани примери на реализирани архитектонски објекти.

12.

Методи нa учење:

Наставата се реализира како аудиторна низ метод на интерпретација, анализа и интерактивна настава.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+0+0+10+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

10 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Семинарски труд

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања + активност

40бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Стојков, Т., Филиповски, Љ.: Сонце, Енергија, Архитектура, 1986(CIPKat. NUB Skopje 620.92.697.7, 728.697.7, 697.329, 1986)

2. Ven der Ryn, Sim, Cowan, Stuart: Ecological Design(Island Press, 1718, Connecticut Avenue, NW., Suite 300, Washington DC20009, 1996)

3. Or, W., David: Earth in Mind(Island Press, 1718, Connecticut Avenue, NW., Suite 300, Washington DC20009, 1994)

4. Winws, James: GREEN ARCHITECTURE(2000 Benedict Taschen Verlag GmbH), 2000

5. Pearson, David: Eartyh To Spirit - In Search of Natural Architecture(Gaia Books Limited, London), 1996

6. Person, David: THE NATURAL HOUSE BOOK, Creating healthy,harmonious andecologically sound home (Gaia Books Limited, London), 1989

7. Person, David: New Organic Architecture - The breaking wave(2001 Gaia Books Limited, London), 2001

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Интегрирана заштита на градителското наследство

2.

Код

5.7.9; 5.8.9;   5.9.10; 5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителското наследство и историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

V / 9, 10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Стекнување со основни знаења за интегрираната заштита како совре­мена и интернационално зацртана стратегија; запознавања со нејзините методи кои обезбедуваат градење на национални, регио­нални и локални политики за контролирано штитење и управување со градителското наследство и негово трансформирање во фактор за социјално, економско и културно јакнење на заедниците.

11.

Содржина на програмата:

1. Теоретски поставки: - Развој на концептите за заштитата на градителското наследство – историски јадра, целини, предели; од заштита на поединечни објекти до чување на интегрални вредности на историски населби, културни предели... -Меѓународен систем на документи за интегрирана заштита (Совет на Европа), УНЕСКО, ИКРОМ... 2.Менаџмент на градителско наследство: -Елементи на национални, регионални и локални политики: админи­стративни, финансиски, фискални, социјално-економски мерки и едукација. - Модели на управување со процесот и политиките за интегрираната заштита 3. Просторно планирање и легислатива: -Градителското наследство и развојни планови, макро-регионални, регионални, генерални, детални и др. проекти 4. Меѓународни искуства: реализации и резултати

12.

Методи нa учење:

Елаборацијата на предметните содржини антиципира: - методи на анализа: аудиовизуелни предавања, анализа и компарација на одбрани примери; - методи на синтеза: учење и генерализирање преку изработка на конкретен проект.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+10+0+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Fister Peter. Obnova in varstvo arhitekturne dediščine. Partizanska knjiga,Ljubljana, 1979

2. Marasović Tomislav. Aktivni pristup graditeljkom nasljedju. Sveučilište u Splitu. Društvo konzedrvatora Hrvatske, Split, 1985

3. Brguljan Vladimir. Međunarodni sistem zaštite kulturnih i prirodnih dobara. RZZSK, Beograd, Zagreb, 1985

4. Fielden B. M. Uvod u konzerviranje kulturnog nasleđa. Društvo konzervatora Hrvatske, Zagreb, 1981

5. Fielden B. M. Conservation of Historical Buildings. Butterworth – Hienemann

6. Macura Vladimir. Čaršija i gradski centar. Gradina, Niš, 1982

7.Protection et animation culturalle des monuments, sites et villes historiques en Europe.Commission allemande pour l’UNESCO, Bon, 1980

8. Вученовиќ Светислав. Урбана и архитектонска конзервација, Том 1: Свет-Европа. Друштво конзерватора Србије, Београд, 2004

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Уметноста на новото време

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителското наследство и историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V / 7, 8, 9, 10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

Вонр. проф. м-р Наташа Милованчев

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Стекнување на потребни знаења за достигнувањата на главните движења и актери на ликовната уметност од почетокот на XV до втората половина на XX век, како и за нивното влијание врз архитектонските движења во создавањето на нови концепции и архитектонски стилови.

11.

Содржина на програмата:

Во првиот блок предавања студентите се запознаваат со уметничките епохи, почнувајќи од ренесансата, преку барок и рококо, па се до класицизам, романтизам и реализам (период од почеток на XV до крај на XIX век).

Вториот блок предавања се однесува на уметничките движења, започнувајќи од импресионизам, постимпресионизам, набизам, фовизам, кубизам, еспресионизам, футуризам, апстракција, де стијл, конструктивизам, надреализам и апстрактно сликарство; па преку движењата во 50-тите и 60-тите години (енформел, асамблаж, поп-арт и оп-арт) се до останатите движења пред крајот на XX век.

12.

Методи нa учење:

За совладување на предметната материја се користи историско-генетичка метода и комплементарните методи за анализа на уметничката композиција од различни аспекти. Врз основа на презентираните карактеристични примери, посети на изложби и проучување на достапната литература се одржува дискусија со студентите во вид на интерактивна настава.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+10+0+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Семинарска работа

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Одделни поглавја од:

1. Andersen Liselotte. Barok i rokoko. Otokar Keršovani, Rijeka, 1976

2. Arnason H.H. Istorija moderne umetnosti, slikarstvo, skulptura, arhitektura.

     Jugoslavija, Beograd, 1975

3.Istorija slikarstva, od pećinskog do apstraktnog. Nolit, Beograd, 1962

4. Janson H. W. Istorija umetnosti, Jugoslavija, Beograd, 1965

5. Levi Majkl. Istorija slikarstva, od Ðota do Sezana. Jugoslavija, Beograd,

     1967

6. Rid Herbert. Istorija modernog slikarstva. Jugoslavija, Beograd, 1963

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Голем број на понови изданија од историја и теорија на уметноста

 

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Ликовно изразување 2

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и

историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V / 7, 8, 9

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. м-р Елизабета Аврамовска

Вон. проф. м-р Наташа Милованчев

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Ликовно изразување

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Интеррелацијата меѓу уметноста и архитектурата е постулат врз кој се темели концепцијата на изборниот предмет Ликовно изразување 2. Оттука произлегува потребата на Предметот за проширување на перцеп­цијата на ликовните и визуелните уметности и за разбирање на нивните компоненти. Основната цел на предметот е да се надградува дискурсот за концеп­туалноста воопшто и контекстуалноста на визуелните уметности и архитектурата, како и развивање и градење на критериумите за естетика на ликовниот израз и развивање на критичкото размислување. Покрај бавењето со артикулација на личниот израз на студентот, предме­тот цели да ја развива и надградува способноста за концептуално раз­мислување и артикулирање на идејата преку употреба на повеќе техники и медиуми, во зависност од индивидуалните афинитети.

11.

Содржина на програмата:

Скица, Цртеж, Графика/Принт, Колаж, Асемблаж, Рељеф

12.

Методи нa учење:

Основни методи на изведување на наставата на предметот Ликовно изразување 2 се: анализа, компарација, индукција/дедукција и концептуалност. Наставата се одвива преку аудиовизуелни предавања, истражувања, дискусии, анализи и презентации.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

10+10+0+5+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

10 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

5 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Презентација

20 бодови

17.2.

Графички вежби

50 бодови

17.3.

Присуство на предавања

30 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Рудолф Арнхајм, Визуелно мишлење, Универзитет уметности у Београду, 1985

ART OF THE 20th CENTURY, Ingo F. Walther (Ed.), Karl Ruhrberg, Manfred Schneckenburger, Christiane Fricke, Klaus Honnef, TASCHEN COLLECTION (Fakultetska biblioteka)

ART NOW VOL 2, Uta Grosenick (ed.), TASCHEN COLLECTION

Монографии на разни современи автори

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Гастон Башлар, Пoетика на просторот, Табернакул, 2002

Анри Фосион, Живот облика, Култура, Београд, 1964

Пол Кле, Записи о уметности, едиција Езотериа, Београд, 1998

Предмет

Сценографија
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)

Предметен наставник

Проф. м-р Елизабета Аврамовска
Вон. проф. м-р Наташа Милованчев

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Сценографија

2.

Код

4.15.8

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV / 8

7.

Број на ЕКТС          

1

8.

Наставник

Проф. м-р Елизабета Аврамовска

Вон. проф. м-р Наташа Милованчев

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Предметот цели кон целосно поврзување на уметностите со архитектурата и обединување на нивните концепти. Изучувањето на сценографскиот јазик ќе овозможи читање на скриениот текст кој води до сценско-просторна артикулација. Целта на предметот е студентите е да се оспособат за ликовно и визуелно осмислување на многузначниот простор, кој е интегрален дел на одреден текст, музика, либрето и концепт од идеи во одреден контекст, настани и движења.

Крајна цел е студентите да стекнат знаења и искуства во целосното ликовно обликување на сценскиот простор, да се оспособат за интердисциплинарна работа меѓу архитектурата и другите уметности создавајќи единство на слика, звук и движење во одреден контекстуален простор, компонирајќи комплексна ликовно-естетска-архитектонска целина.

11.

Содржина на програмата:

Кратка историја на театарскиот простор/сценографијата; Анализа на релевантни примери; Видови на сценографии – Драма, Балет, Опера, Филм, ТВ, Виртуелни простори; Кинетичка скулптура/објект; Изразување на поттекст; Визуелна драматургија; Сценографски елементи: декор, костим, реквизит, боја, светло, звук; Логиката на бојата; Бојата како емоционална палета – Боја и текстура; Сцената како архитектура на перформансот; Просторот генерира значења; Светлото и осветлувањето на сцената; Проекција на одредени примери - претстави/филмови; Анализа на (даден) простор; Селектирање на текст/дело; Скици за (одредена) сценографија по зададен текст-предлошка; дигитален 3Д модел или макета; Експликација, дискусија и вреднување на проектот.

12.

Методи нa учење:

Наставата се одвива преку предавања, демонстрации/презентации и разговор. Вежбите се одвиваат преку методите на интерактивна настава, демонстрација, документација и експеримент.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

10+10+5+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

10 часови

15.2.

Вежби,семинари, тимска работа

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

5 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Презентација

10 бодови

17.2.

Графички вежби / проект / 3Д модел

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања

30 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува

наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Гастон Башлар, ПОЕТИКА НА ПРОСТОРОТ, Табернакул, 2002

- Кандински, За духовното во уметноста

- Умберто Еко, ИСТОРИЈА ЛЕПОТЕ, Плато, Београд, 2004

одаa

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- CONCEPTUAL ART, Daniel Marzona, TASCHEN (Перформанс)

- Гидеон. С.,Простор, Време, Архитектура, Agora,1965 (poglavjeVI)

- K. Јунг, ЧОВЕКОТ И НЕГОВИТЕ СИМБОЛИ

 

 
Simple Picture Slideshow:
No images found in folder /var/www/a5/images/IzborniPredmeti/Perspektiva

Предмет

Перспектива
(4.14.7 ; 4.15.8 ; 5.7.9 ; 5.8.9 ; 5.9.10 ; 5.10.10)
 
 

Предметен наставник

Проф. д-р Косто Мангароски 
Доц. д-р Бојан Каранаков

Учесници во наставата

 

 

download:

Link1, Link2,Link3

повеќе

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Перспектива

2.

Код

4.14.7

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за графички комуникации

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV / 7

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Косто Мангароски

Доц. д-р Бојан Каранаков

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Нацртна геометрија

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Цел на предметот е да се запознаат студентите со основните принципи на централното проицирање, со методите и постапките на цртање на перспек­тивните слики и друго графичко комуницирање.

11.

Содржина на програмата:

Вовед, историјат на перспективата, централно проицирање, елементи на перспектива на точка, рамнина, геометриски тела. Недогледна и разделна точка. Цртање на перспектива со метода директни прободи. Цртање на перспектива со метода упростена контура. Цртање на перспектива со метода координатен систем. Цртање на перспектива со метода спуштена основа.

12.

Методи нa учење:

Наставата ќе се одвива со примена на класични и современи нагледнивизуелни средства. Интерактивност на наставата ќе се обезбеди со обработ­ка на одредена материја од страна на студентите во домашни услови како и преку нивни конкретни прашања на предавањата.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+10+0+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби 30

Програмска задача 30

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања 20 бодови

Присуство на вежби 20 бодови

40 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Основна: Авторизирани предавања: д-р К. Мангароски, “Перспектива”, Скопје

Проширена: ”Перспектива” од П. Анагности

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 

 

 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2