ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

iknow

menu

menuB

   70GAFS

Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов на наставниот предмет

Одржлив урбан развој

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за урбанизам

5.

Степен

Втор циклус на студии

6.

Академска година/семестар

IV, V/ 7-10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Дивна Пенчиќ

9.

Предуслов за запишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Цел на предметот е осознавање на значењето на урбанистичката дејност во доменот на одржливиот развој. Предметот овозможува запознавање со условите под кои настанува идејата за одржлив развој, дефиницијата, предметот и целите на одржлив развој. Цел на предметот е да обезбеди разбирање на врската помеѓу изградената средина и концептот на одржлив развој, преглед на релевантните процеси и алатки и процесот на раководење со животната средина, разбирање на социјалните и енвироменталните перспективи на изградбата на глобално и локално ниво, како и критичко истражување на бариерите за одржлив урбан развој.

11.

Содржина на програмата:

Запознавање со развојот на идејата за одржлив развој. Состојба, патишта, мисла. Дефиницијата, предметот и целите на одржлив развој, со поконкретен осврт на одржливиот урбан развој. Аспекти на одржлива урбана форма. Начини на постигнување одржлива урбана форма. Операционализација на одржлив урбан развој. Искуства од имплементација на концептот. Критериуми и индикатори на одржлив урбан развој. Искуства од Македонија. Состојба. Прифатени обврски. Имплементација. Перспектива.

12.

Методи нa учење:

Наставата се одвива со комбинирани предавања-дискусии со нагласка на развивање на вештини на критичко размислување. Учеството на студените во текот на часовите, читањето на дадениот материјал, навремено и квалитетно завршување на задачите се интегрални во процесот на учење.

13.

Вкупен расположив фонд на часови

25 часови

14.

Распределба на расположивото време

15+0+0+5+5 часови

15.

Форми на наставни активности

15.1.

Предавања - теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби (графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми на активност

16.1.

Проектни задачи

0 часови

16.2.

Самостојни задачи

5 часови

16.3.

Домашно учење

5 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Самостојни задачи

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања

40 бодови

18.

Критериуми за

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од 51 дo 60 бодови

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бодови

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

41 бод

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски / Англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

The Sustainable Urban Development Reader (The Routledge Urban Reader Series), Routledge, Teylor & Francis Group, London and New York.

Bajic Brkovic, Milica. (ured.) (1999) Odrzlivost i grad. Arhitektonski fakulte, Univerzitet u Beogradu, Beograd. Wheeler, Stephen M. and Beatley, Tomothy (eds.). (2007)

Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009

22.2.

Дополнителна литература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Echenique, M. and Saint, A. (eds) (2001) Cities for the New Millennium. E & FN Spon, an imprint of the Taylor & Francis Group, London and New York.

Farr,Douglas (2008) Sustainable Urbanism: Urban Design With Nature, John Wiley & Sons, Hubokn, New Jersey.

Hall, P. and Pfeiffer, U. (2000) Urban Future 21. A global Agenda for Twenty-First Century Cities. Federal Ministry of Transport, Building and Housing of the Republic of Germany, E & FN Spon, an imprint of the Taylor & Francis Group, London and New York.

Jenks, M., Barton, E. and Williams, K. (eds) (1998) The Compact City: A Sustainable Urban form? E & FN Spon, an imprint of Routiedge, London and New York.

Jenks, M., Barton, E. and Williams, K. (eds) (2001) Achieving Sustainable Urban Form. E & FN Spon, an imprint of the Taylor & Francis Group, London.

 

Predavaci Dani Orisa 2025

 

Plakat MedASA 

Naucnostrazuvacki proekt Sakses1sl

 

Otvoren povik rabotilnica AFS slika

 

 

Rabotilnica za maldi fotografi 

Erasmus

 

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност,летен семестар академска 2024-2025

 

 

 

 

 

Objava na AFS big see

 

CallForParticipiants

 

 

4 1FutureEdition3

 

Erasmus

ЕРАЗМУС+ конкурс за мобилност на наставен кадар за академската 2024/2025

 

III International Architectural Design Conference2025

 Erasmus

ERASMUS+ конкурс за индивидуална студентска мобилност, летен семестар академска 2024-2025 

 

jOiNEd

1 1Future

 2 ProjectNewsletters

 3 1FutureEdition2

 Cirre-logo-2023

9th CONFERENCE OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH ON REAL ESTATE SKOPJE, NORTH MACEDONIA, OCTOBER 10-11, 2024

 

MKD post social-media 1-1

Уживај во студентскиот живот и верувај во иднината

ALB post social-media 1-1

Shijo jetën studentore dhe beso në të ardhmen

ПостерГрадотКакоСцена
Градот како сцена: изведување на јавниот простор
 
KonkursEI-2
 
AseismicSummer1
AseismicSummer6
 
thumbnail Logo MEXT
MEXT scolarship
Erasmus
ERASMUS+ конкурс за студентска мобилност 2023-24
Erasmus
Еразмус+ Конкурс за академска мобилност на наставен кадар за учебната 2023-24 година
 

titan2022 
 
Банер SoCoN aaa2022
 
MedjunarodenKoRasadnik 2

 

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *