ПРЕДАВАЊЕ
СТАНКО ПАВЛЕСКИ
СКУЛПТОР И РЕДОВЕН ПРОФЕСОР НА ФАКУЛТЕТОТ ЗА ЛИКОВНИ УМЕТНОСТИ
ЛИНИИ КОН СОНЦЕТО
СКУЛПТУРА ПОСВЕТЕНА НА ГЕМИЏИИТЕ ВО ВЕЛЕС
АМФИТЕАТАР АФ
ЧЕТВРТОК 26.02.2015 18 ЧАСОТ
RIGHT UNDER YOUR NOSE
Во рамките на соработката на Архитектоскиот факултет од Скопје и факултетот за архитектура при Техничкиот Универзитет од Делфт, нашите студенти престојуваа во Холандија од 27-31.01.2015. Стручното патување беше заокружено со презентација на студентските проекти изработени на интегративното студио Скопје 2014: ОБРАСЦИ НА РАСТ под раководство на Марија Мано Велевска, Слободан Велевски и Огнен Марина како и презентација на трудот на холандските студенти изработен во студиото Transdisciplinary Encounters под раководство на Класке Мариа Хавик. Во амфтеатарот на факултетот за архитектура во Делфт, Професорите Минас Баклачев и Митко Хаџи Пуља го претставија Архитектонскиот факултет од Скопје со предавање насловено Learning Architecture.
ALESSANDRO ARMANDO Visiting Professor / Architect
“YOU CAN BET ON TORINO” WHO IS PLAYING NOW?
19:00 - Friday. December 5. 2014 - Amphitheater
Faculty of Architecture - University SS. Cyril and Methodius in Skopje
Архитектонски факултет Универзитет Св. Кирил и Методиј, Град Скопје, Politecnico di Torino, Italy
ПРЕДАВАЊЕ: 4 XI 2014 / 10:00 АМФИТЕАТАР/АФ
ПРОФ. КОНСТАНТИНОВСКИ:
МЕГАСТРУКТУРИ - ИСТРАЖУВАЧКИ ПРОЕКТИ
петок 23 05 2014 13.30 ч. Проф. Roger Bundschuh Berlin
НА ЧАС КАЈ ПРИРОДАТА, ИЛИ ПАТОТ КОН МОЈАТА СЛИКА
- Наративноста на темата е наменета пред се на студентите – се мисли на природата што не опкружува и на онаа во нас;
1. Природата како единство на противвречности – трагање по хармонијата;
- Природата низ историјата на уметностите;
- Сликарството, скулптурата и архитектурата (органска архитектура – Хенри ван де Велде, Менделсон, Луис Саливен, Френк Лојд Рајт – впечатоци од Чикаго);
- Литература, театар, филм, музика (четири годишни времиња, Вивалди);
- Единството на противвречностите како хармонија – спротивностите како осознавање
2. За цртежот, бојата и композицијата како внатрешно доживување на осознаените значења – за селекцијата како дел од Творечкиот процес – идеја – фантазија – имагинација – интелект.
3. Транспонирање на Природата во сопствен творечки знак – студија и знак – истражување и експеримент, за нивното значење.
(За Дон Кихот и Санчо – за Слободата на личноста; Берџаев)
Курбе: „Педесет години сум стар и секогаш живеев слободно, оставете ме да го завршам својот живот како слободен; па кога ќе бидам мртов нека се рече за мене: Овој овде никогаш не припаѓал на ниедна школа, на ниедна црква, на ниедна академија, и најпосле не припаѓал на ниеден режим, ако тоа не е режимот на слободата“ (Курбе, 1819-1887).
4. Природата како мој модел што помага да ги осликам оние состојби во кои се наоѓам: среќа, тага, радост..... да ги пресоздадам во чуство и мисла – слика !
- „Архитектонската складност на линиите секогаш има своја тајна“ („Идиот“ Ф. М. Достоевски);
- Убавина – тоа е страшна и ужасна работа ! Страшна е зошто не дава да се дефинира, а не дава да се дефинира зошто Бог задал сè само загаки.
Страшното е тоа што Убавината нè само што е страшна, туку таа е и таинствена. Тука „Ѓаволот со Бога се бори, а полето на битката се срцата човекови“ (Браќа Карамазови).
- „Уметноста бара напорна работа наспроти сè, и непрекинато посматрање. Под напорна работа подразбирам непрекината работа, но исто така и приврзаност кон својот концепт, напроти тоа што зборува овој или оној“, Ван Гог, 1882
ЗА ДЛАБОКОТО ПОЗНАВАЊЕ НА ПРИРОДАТА ВО ЧОВЕКОТ
„Оној кој ги познава другите, мудар е.
Оној кој се познава себе си просветлен е.
Оној кој ќе ги победи другите, силен е.
Оној кој ќе се победи себе си, семоќен е.
Оној кој знае доволно, поседува богатство.
Оној кој упорно дејствува, поседува воља.
Оној кој ќе умре, а нема да биде заборавен, станува бесмртен“.