Повик за учество на 34-та сесија на Меѓународна летна школа за архитектура во Лазарополе во организација на Архитектонски факултет - Скопје, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје,
ЕПИГЕНЕТСКО ЛАЗАРОПОЛЕ
Упатства за концептуално уметничко дело
Архитектонска работилница со Елиза К. Катанео и Лоренцо Дељи Еспости
28.06 - 06.07. 2025
Во 1966 година, Роберт Морис го напиша својот познат есеј Забелешки за скулптурата во списанието Artforum. Во овој есеј, кој може да се смета за еден од интелектуалните претходници на концептуалната уметност, Морис повикува на две дијалошки и наизглед спротивставени идеи. Првата, автономија на формата, препознаена преку процеси на концептуализација, инхерентни на композициската логика и втората, идејата за средината, односно надворешноста која го определува проектот и следствено изискува логика и форма кои сè уште не се познати.
Познатиот есеј на Морис значајно придонесе за дебатата, вклучувајќи уметници како Доналд Џад, Сол Левит, Јарослав Козловски, од една страна и Роберт Смитсон, Ненси Холт, од друга.
Неговиот текст може да се смета за генеративен во однос на концептуалната уметност и „ленд арт“ формата: првата од хуманистичките и апстрактните редови, втората емпириска и приспособлива.
Двете го отфрлаат формализмот и бараат нова естетика.
Од двете изнедрува и потребата за дефинирање нови јазици, таксономии и проектни форми.
Современиот свет повторно го поставува истото прашање: додека архитектурата го губи својот статус како автономна дисциплина, прашањата за екологијата и пејзажот сè уште се нејасни и бараат нови кодови на проектирање.
Работилницата има за цел да експериментира со тоа како наизглед спротивставени принципи можат да се апсорбираат – дури и без нужно пронаоѓање и разрешена синтеза – во единствен процес на проектирање, способен за генерирање форми со различно когнитивно, логичко и синтаксичко потекло.
Имајќи ја предвид ситуацијата – односно наизглед „слабиот предел“ во позитивна и продуктивна смисла – студентите ќе бидат повикани да проектираат објект – или систем/серија објекти – земајќи ги предвид уметничкиот, еколошкиот и дисциплинарниот контекст (вклучително и во форма на претходни дела). Овој процес може да се смета за археологија на знаењето која – како што вели Фуко во воведот на Les Mots et les Choses – покажува дека дури и од хетерогени елементи може да произлезе нова епистемологија на современиот свет.
Важни информации:
• Официјален јазик на работилницата е англискиот;
• Примените студенти плаќаат котизација од 6000 денари (сместување+храна+превоз помеѓу Скопје и Лазарополе);
• Аплицирајте со биографија (CV) и портфолио (PDF документ, максимум 5 проекти, во A4 формат) најдоцна до 20 јуни на Оваа е-адреса е заштитена од спамботови. Треба да ви е овозможено JavaScript за да ја видите.
;
• Избраните студенти ќе бидат информирани најдоцна до 23 јуни.
Call for participation at the 34th Session of the International Summer School of Architecture in Lazaropole organized by the Faculty of Architecture - Skopje, “Ss. Cyril and Methodius” University in Skopje.
EPIGENETIC LA(nd)ZAROPOLE
Instructions for a conceptual artwork
Architectural workshop with Elisa C. Cattaneo & Lorenzo Degli Esposti
June 28 - July 06, 2025
In the year 1966, Robert Morris wrote his famous essay Notes on Sculpture in Artforum magazine. In his essay, which can be considered one of the intellectual precedents of Conceptual Art, Morris invokes two dialogical and seemingly oppositional ideas. That of the autonomy of form, which is identified through conceptual processes, thus internal to compositional logics, and that of the environment, that is, of externalities that determine the project, which must therefore respond to logics and forms not yet known.
Morris’ famous essay deeply contributed to the debate, involving artists such as Donald Judd, Sol LeWitt, Jaroslaw Kozlowsky, etc. on the one hand, and Robert Smithson, Nancy Holt, etc. on the other.
We may identify his text as generative of Conceptual Art and Land Art: the former of a humanistic and abstract order, the latter empirical and responsive.
Both embrace an anti-formalism and seek new aesthetics.
From both, there also seems to arise the need to define new languages, new taxonomies and forms of the project.
The contemporary world seems to pose the same issue again: while architecture is losing its role as an autonomous discipline, the ecological and landscape issues still remain confused and in need of new design codes.
The workshop aims to experiment with how seemingly opposing principles can instead be absorbed – even without necessarily finding a resolved synthesis – into a single design process, capable of generating forms with different cognitive, logical, syntactic origins.
In light of the project site – i.e., an apparently weak site in a positive and propositional sense – the students will then be called upon to design an object – or a system/series of objects – considering the artistic, environmental and disciplinary contexts (also in the form of precedents: previous works). This process can be considered within an archaeology of knowledge that – as Foucault argues in his introduction to Les Mots et les Choses – makes clear how, even from heterogeneous elements, a new epistemology of the contemporary world can arise.
Important information:
• Official language of the workshop is English;
• Accepted students pay participation fee of 6000 den;
• Apply with CV and Portfolio (pdf file, max 5 projects, A4 format) not later than 20 June at Оваа е-адреса е заштитена од спамботови. Треба да ви е овозможено JavaScript за да ја видите.
;
• The selected students will be informed no later than June 23.