Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Урбанистичко планирање 2 |
||||||||||
2. |
Код |
3.8.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
8 (4+4) |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Влатко Коробар |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Урбанистичко планирање 1 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Стекнување на основни познавања за системот на урбанистичко планирање и контекстот во кој тоа се реализира. Запознавање со методите и техниките на урбанистичката анализа, програмирањето и урбанистичкото планирање. Стекнување основни познавања за видовите урбанистички планови и нивната содржина. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Во зимскиот семестар се изучуваат системот на урбанистичкото планирање, актерите во планирањето, планирањето и јавниот интерес, развојот на методологијата на урбанистичко планирање и фазите на урбанистичко планирање. Снимање и анализа на постојната состоба на природните чинители и животната средина, населението, активностите и изградениот простор. Стратегија на развој и програмирање на потребите. Стратегија на развој на животната средина. Проекција на развојот на населението, дејностите, домувањето и инфраструктурата. Во летниот семестар детално се изучуваат фазите на урбанистичкото планирање и планирањето на различните наменски целини во градот. Планирање на отворените простори и простори осетливи од аспект на нарушување на природната средина. Планирање на регионално ориентираните активности. Планирање на локално ориентираните активности. Планирање на сообраќајната и комуналната инфраструктура. Спроведување на планот и следење на неговото остварување и промените во градската и природната средина. Во обата семестра два пати по три часа се наменети за експликација и елаборација на урбанистичките аспекти на задачата во студиото. Во зимскиот семестар студентите изработуваат осум кратки задачи поврзани со запознавање и елементарна примена на регулаторни линии и површини за градба; основни урбанистички показатели; инсолациони анализи на објекти, терени и зеленило; елементи на сообраќај: улици, паркинзи, подземно паркирање и гаражирање; елиминирање на урбанистичко-архитектонски бариери. Во летниот семестар студентите анализираат сегмент од градскиот простор со димензии до 10 ха наменет за домување, вршат репрограмирање и планирање на овој простор со две варијанти на основниот концепт на урбанистичко уредување на просторот. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Критичка експликација на основите на урбанистичкото планирање и компаративна анализа на теоретските поставки, законската рамка и професионалната пракса преку предавања и семинари и практична работа на студентите врз делови од урбанистички планови. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
200 (100+100) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
60+60+40+0+40 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
60 (30+30) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
60 (30+30) часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
40 (20+20) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
40 (20+20)часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
40 бодови |
||||||||||
17.2. |
Вежби и проектни задачи |
50бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и вежби |
10бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Berke, P. R., Godschalk, D.R., Kaiser, E.J. Urban Land Use Planning, University of Illinois Press, Urbana, 2006 2. Tošković, D., Uvod u prostorno i urbanističko planiranje, Grosknjiga, Beograd, 1995 3. Hough, M., Cities and Natural Process, Routledge, London, 2004 4. Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||