Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонски конструкции 3 |
||||||||||
2. |
Код |
3.5.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год./ 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
6 (3+3) |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Огнен Марина |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонски конструкции 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Целта на предметот е запознавање и обука на студентот за користење на напредните видови на конструктивни системи низ изучувањето на принципите и елементите на конструктивните системи, процесот на нивна генеза, материјалите за нивната изведба, начинот и значењето на нивната примена во архитектурата, користење на современите и напредни технологии на градба во архитектурата низ изучувањето на принципите и елементите на процесите на градба, материјалите и технологиите за нивната изведба. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Тема 1 – Развој на конструктивните системи Вовед и информации за развој и влијанието на идеите за формата како поредок, формата како систем, конструктивниот рационализам, машинската естетика, типологијата на формите, медијацијата на формата и иновативните форми во генезата на напредните и сложените конструктивни системи. Тема 2 – Линиски, рамнински и просторни конструктивни системи. Конструктивни системи со греди, рамки и просторни носачи. Конструктивни системи со сводни и куполни конструктивни елементи. Решеткасти конструктивни системи, греди, просторни решетки и вертикални решетки. Тема 3 – Комплексни конструктивни системи. Конструктивни системи од геометриски и превиткани рамнини. Конструктивни системи од обесени и затегнати конструктивни елементи. Мембрански конструктивни системи. Тема 4 – Развој на системите на градба. Вовед и информации за развој и влијанието на идеите за процесот на граба, градењето како систем, конструктивните системи, индустриското производство и иновативните технологии во изведбата на архитектонските објекти. Тема 5 – Модуларни и префабрикувани системи на градба.Принципи, елементи, материјали, процесот на генерирање на формата на системот, модуларност, процес на префабрикација и примена во архитектурата. Тема 6 – Напредни системи на градба. Принципи, елементи, материјали, процесот на генерирање на формата на системот и технологијата на градба со примена на дигитални алатки. Дигитално генерирани елементи, структури и конструктивни системи. Процес на проектирање од цртеж до фабрика. Процедури за изведба на брзи прототипови и дигитално асистирана изведба. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Интерактивна настава на предавања и вежби низ консултации, разговори и сл. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
150(75+75) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+60+30+30+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 (15+15) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
60 (30+30) часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
30 (15+15) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
30 (15+15) часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Деплацес, Андреа. Конструирањеархитектура: материјали, процеси, структура. Скопје, Арс Ламина, 2012. 2. Moussavi, Farshid.The Function of Form, Actar and Harvard University GSD, 2009. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. F. Gramazio, M. Kohler, Digital Materiality in Architecture, Lars Muller Publishers, 2008. |