ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB


Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско проектирање 4

2.

Код

3.4.56

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IIIгод. / 5 и 6 сем.

7.

Број на ЕКТС

4 (2+2)

8.

Наставник

Проф. д-р Анета Христова-Поповска

Доц. д-р Михајло Зиноски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Архитектонско проектирање 2

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Студентите стекнуваат знаења потребни за професионално решавање на проектантските задачи од областа на административните (канцелариски) згради, зградите за образование и култура и изготвување на проектна документација за практична имплементација.

11.

Содржина на програмата:

Наставната програма во петтиот семестар ја третира проблематиката од областа на администрацијата и образованието, а во шестиот семестар од областа на културата, во која се вклучени три програмски подгрупи: музеи, згради за спектакли (театри, опери, концертни дворани и кина) и библиотеки, при што се изучуваат клучните аспекти во програмирањето, планирањето и обликувањето на зградите: 1. пред-проект: програмска и типолошка генеза, методи на класифика­ција на зградите, современи социјални, образовни, културни и оста­нати аспекти кои влијаат врз проектната програма и модалитетите на просторна организација; 2. принципиелни и специфични програмски и планерски аспекти: зони­рање, регулатива и нормативи, планирање на локацијата, кориснички ориентирани принципи на просторна организација според современи стандардни методи; 3. обликување: генерални просторни системи, конфигурации на градба, типолошки и морфолошки обрасци, специфични обликовни фактори, конструктивни, технички и технолошки одржливи градежни концепти, енергетски и енвиронментални барања, просторни нормативи и стандарди 4. синтеза /презентација/: сеопфатно разгледување на специфичните проектантски концепти на реализирани и проектирани примери за различни програмски и контекстуални ситуации.

12.

Методи нa учење:

Методите за совладување на наставната материја се изведуваат од аналитичката теорија на архитектурата и ја развиваат способноста за рас­членување на проектниот процес на неговите интелегибилни компоненти и нивно реструктурирање во можни програмски сценарија кои ги варираат концептите на формализација. ­

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

100(50+50) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

60+0+0+20+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

60(30+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

20(10+10) часови

16.3.

Домашноучење

20(10+10) часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми 2 (30+30бодови)

60 бодови

17.2.

Графички вежби 20

Програмска задача 10

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Neuman, J. David. Building Type Basics for College and University Facilities. John Wiley & Sons Inc., 2003.
  2. Kohn, A.Eugen, Paul Katz. Building Type Basics for Office Buildings. John Wiley & Sons Inc., 2002.
  3. Perkins, Bradford. Building Type Basics for Elementary and Secondary Schools. John Wiley & Sons Inc., 2001.
  4. Hardy, Hugh and Stephen A.Kliment. Building Type Basics for Performing Arts Facilities. Wiley, 2006.
  5. Webb, Terry. Building Libraries for the 21-st Century: the Shape of Information. Mc Farland&Company, 2004.
  6. Rozenblatt, Artur. Building Type Basics for Museums. John Wiley & Sons, 2001.
  7. Ford, Alan. Designing the Sustainable School. Images Publishing, 2007.
  8. Watch, Daniel. Research Laboratories. John Wiley & Sons Inc., 2003.
  9. Hascher, Reiner, Simone Jeska, Birgit Klauck. Office Buildings – a Design Manual. Birhäuser, 2002.
  10. Strong, Judith, ed. Theatre Buildings: A Design Guide. Association of British Theatre Technicians, 2010.
  11. Naredy, Rainer, von Paul. Museum Buildings – a Design Manual. John Wiley & Sons Inc, 2004.
  12. Hammond, Michael. Performing Architecture: Opera Houses, Theaters and Concert Halls for the Twenty-First Century. Merrell, 2006.

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

 
  1. Ford, Alan. Designing the Sustainable School. Images Publishing, 2007.
  2. Watch, Daniel. Research Laboratories. John Wiley & Sons Inc., 2003.
  3. Hascher, Reiner, Simone Jeska, Birgit Klauck. Office Buildings – a Design Manual. Birhäuser, 2002.
  4. Strong, Judith, ed. Theatre Buildings: A Design Guide. Association of British Theatre Technicians, 2010.
  5. Naredy, Rainer, von Paul. Museum Buildings – a Design Manual. John Wiley & Sons Inc, 2004.
  6. Hammond, Michael. Performing Architecture: Opera Houses, Theaters and Concert Halls for the Twenty-First Century. Merrell, 2006.