ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Теории во проектирањето

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V/7,8,9,10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Проф. д-р Анета Христова-Поповска

9.

Предусловзазапишување на предметот

Согласно правилата за студирање истудиската програма

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

• Студентите да стекнат теоретски и методолошки знаења за дефинирање на тезата за завршниот испит;

• да развијат способност за емпирицизам и опсервација, за рационализам и формулирање на концепти за апстрактните форми на мислење и на кинестетичка претстава за просторните релации и нивната архитектонска визуелизација;

• да развијат способност за приоретизација и креативно развивање на алтернативни солуции

11.

Содржина на програмата:

1. Логичко-математички креативни методи и техники:

• Теории на пропорции (ирационални пропорции базирани на геометриски прогресии, спирали, фрактали), перспективна геометрија

• Суб-поделба (декомпозиција) на функции: функционална артикулација на конструкцијата, биолошки и социјални аналогии на обрасците;

• Теории на графи: полиедар, двојни графи, дрва, циклични графи, рамнински и не-рамнински графи

2. Социјално и аналитичко знаење: “просторна синтакса” – логичка структура на просторните конфигурации

• Релационост помеѓу просторот и социјалната егзистенција

• Формално дефинирање на конфигурациите: “ј-граф” (justifiedgraph): пристапност, пропулзивност, “длабок” и “плиток” простор, висока и ниска конективност, приватност, контрола, безбедност, морфологија

• Апликации

3. Напредни приоди и техники: оперативни и тактични методи, програматски стратегии

12.

Методи нa учење:

анализа, апстракција, компарација и исклучување, генерализација, формирање на сродни концепти, силогизми и интерференци, синтеза

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+10+0+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Графички вежби

Програмска задача

60 бодови

17.3.

Присуство на предавања 20 бодови

Присуство на вежби 20 бодови

40бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Hillier, Bill and Julienne Hanson. The Social Logic of Space. Cambridge University Press, 1984

2. Hillier, Bill. Space is the Machine. Cambridge University Press, 1996

3. Broadbent, Geoffrey. Design in Architecture. John Wiley & Sons, 1973

4. Leupen, B. et al. Design and Analysis. 010 Publishers, 1997

5. Gausa, M et al. The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture. ACTAR, 2000

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

1. Frederick, Matthew. 101 Things I Learned in Architecture School. The MIT Press, 2007

2. Cherry, Edith. Programming and Design: from Theory to Practice. Wiley, 1998

3.Leyton, Michael. Shape as Memory; a Geometric Theory of Architecture (the Information Technology Revolution in Architecture). Birkhäuser Basel, 2006