ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Уметноста на новото време

2.

Код

4.14.7; 4.15.8;   5.7.9; 5.8.9; 5.9.10;   5.10.10

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за заштита на градителското наследство и историја на архитектурата

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IV, V / 7, 8, 9, 10

7.

Број на ЕКТС

1

8.

Наставник

Доц. д-р Елизабета Касапова

Вонр. проф. м-р Наташа Милованчев

9.

Предусловзазапишување на

предметот

нема

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Стекнување на потребни знаења за достигнувањата на главните движења и актери на ликовната уметност од почетокот на XV до втората половина на XX век, како и за нивното влијание врз архитектонските движења во создавањето на нови концепции и архитектонски стилови.

11.

Содржина на програмата:

Во првиот блок предавања студентите се запознаваат со уметничките епохи, почнувајќи од ренесансата, преку барок и рококо, па се до класицизам, романтизам и реализам (период од почеток на XV до крај на XIX век).

Вториот блок предавања се однесува на уметничките движења, започнувајќи од импресионизам, постимпресионизам, набизам, фовизам, кубизам, еспресионизам, футуризам, апстракција, де стијл, конструктивизам, надреализам и апстрактно сликарство; па преку движењата во 50-тите и 60-тите години (енформел, асамблаж, поп-арт и оп-арт) се до останатите движења пред крајот на XX век.

12.

Методи нa учење:

За совладување на предметната материја се користи историско-генетичка метода и комплементарните методи за анализа на уметничката композиција од различни аспекти. Врз основа на презентираните карактеристични примери, посети на изложби и проучување на достапната литература се одржува дискусија со студентите во вид на интерактивна настава.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

25 часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+10+0+0+0 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

10 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

0 часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

0 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Колоквиуми

0 бодови

17.2.

Семинарска работа

90 бодови

17.3.

Присуство на предавања

Присуство на вежби

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Одделни поглавја од:

1. Andersen Liselotte. Barok i rokoko. Otokar Keršovani, Rijeka, 1976

2. Arnason H.H. Istorija moderne umetnosti, slikarstvo, skulptura, arhitektura.

     Jugoslavija, Beograd, 1975

3.Istorija slikarstva, od pećinskog do apstraktnog. Nolit, Beograd, 1962

4. Janson H. W. Istorija umetnosti, Jugoslavija, Beograd, 1965

5. Levi Majkl. Istorija slikarstva, od Ðota do Sezana. Jugoslavija, Beograd,

     1967

6. Rid Herbert. Istorija modernog slikarstva. Jugoslavija, Beograd, 1963

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

Голем број на понови изданија од историја и теорија на уметноста