Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Пејзажна архитектура |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/ 7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Јасмина Сиљаноска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на Предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Предметот има за цел студентите да се стекнат со основни знаења од областа на пејзажната архитектура потребни при обликување на пределот и јавните простори, како и да се запознаат со некои од стандардите при планирање во оваа област. Преку предметот Пејзажна архитектура на студентите ќе им се развијат способностите за примена на општите принципи на пејзажното обликување кои призлегуваат од разбирањето и читањето на највредните културно-историски остварувања во пејзажната архитектура во светот. Организирањето и изградбата на одрживите населби и градба во пределот бара познавање на суштината на пределската екологија и културните предели. Така идните архитекти и планери ќе се оспособат да ги препознаат интердисциплинарните барања при изработувањето на просторните и урбанистичките планови. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметот ќе го изучува проблемот на пејзажната архитектура и некои од основните принципи за обликување на пејзажот и јавните простори. Предметот претставува вовед во областа на пејзажната архитектура и преку него студентот ќе се запознае со теоријата на пејзажната архитектура и формата, типологијата и основите на обликување на пејзажот и јавните простори. Основи на планирањето на пределите. Вовед во композицијата и појдовните принципи за пејзажно обликување, кои пред се се однесуваат на пејзажот и пределот во градот (градски паркови, градини, блоковско и зеленило во станбени населби, детски игралишта, шеталишта, тематски паркови, градини во јавните, комерцијални и хотелски објекти/комплекси и други видови на пејзажна архитектура во градот). Преку овој предмет студентите ќе се здобијат со основни познавања за архитектонските, уметничките, ликовните, природните и биотехничките фактори важни за обликување на пејзажната архитектура; со меѓународната и националната регулатива и со нормативите и стандардите за планирање на јавни отворени простори; со влијанието на стратегиските документи и на техничките проекти врз животната средина и улогата на пејзажите и пределската екологија во процесот на планирање. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: теоретскиот дел се одвива со говорно елаборирање и интерактивна настава, практичната работа со анализа, синтеза и компаративна метода |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+0+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15часови |
||||||||
15.2. |
Практични вежби |
0часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадача семинарска |
10часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Презентација и оценка на семинарска работа |
90 бодови |
||||||||||
17.2. |
Присуство и активност на наставата |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до 90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||