Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Пластично обликување 2 |
|||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
|||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V / 7, 8, 9 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||||
8. |
Наставник |
Проф. м-р Елизабета Аврамовска Вон. проф. м-р Наташа Милованчев |
|||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Пластично обликување |
|||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Интеррелацијата меѓу уметноста и архитектурата е постулат врз кој се темели концепцијата на изборниот предмет Пластично обликување 2. Оттука произлегува потребата на Предметот за проширување на перцепцијата на ликовните и визуелните уметности и за разбирање на нивните компоненти. Основната цел на предметот е да се надградува дискурсот за концептуалноста воопшто и контекстуалноста на визуелните уметности и архитектурата, како и развивање и градење на критериумите за естетика на ликовниот израз и развивање на критичкото размислување. Покрај бавењето со артикулација на личниот израз на студентот, предметот цели да ја развива и надградува способноста за концептуално размислување и артикулирање на идејата преку употреба на повеќе техники и медиуми, во зависност од индивидуалните афинитети |
||||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Скица, Цртеж, Колаж, Асемблаж, Рељеф, Објект/Инсталација, Светлост, Движење |
||||||||||||
12. |
Методи нa учење: Основни методи на изведување на наставата на предметот Пластично обликување 2 се: анализа, компарација, индукција/дедукција, синтеза и концептуалност. Наставата се одвива преку интерактивна настава, аудиовизуелни предавања, истражувања, дискусии, анализи и презентации. |
||||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25часови |
|||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
10+10+0+5+0 часови |
|||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
10часови |
|||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10часови |
|||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
|||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
5 часови |
|||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
|||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||||
17.1. |
Презентација |
20 бодови |
|||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
50 бодови |
|||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
30 бодови |
|||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
Едвард Луси-Смит, Визуелни уметности на дваесеттиот век, Техничка књига, Загреб, 2003; ART OF THE 20th CENTURY, Ingo F. Walther (Ed.), Karl Ruhrberg, Manfred Schneckenburger, Christiane Fricke, Klaus Honnef, TASCHEN COLLECTION; Edward Lucie-Smith, MOMENTS IN ART SINCE 1945, Issues and concepts, Thames and Hudson Ltd. London, 1997; Daniel Marzona; Johannes Itten, Уметност боје, Уметничка академија, Београд; Рудолф Арнхајм, Визуелно мишлење, Универзитет уметности у Београду, 1985; Монографии од уметници, едиција Тashen |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||||
POP ART, Klaus Honnef; CONCEPTUAL ART; Анри Фосион, Живот облика, Култура, Београд, 1964; Пол Кле, Записи о уметности, едиција Езотериа, Београд, 1998; John Gage, Colour and Culture, Thames and Hudson, 2009 |