Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Принципи на статиката |
||||||||||
2. |
Код |
1.5.1 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I год./ 1 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
3 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Ана Тромбева-Гаврилоска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со основни поими на принципите на статиката како орудие за разбирање на елементарните конструктивни системи. Основно аналитичко и практично запознавање со начелата и физичките концепти на статиката. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметната програма е конципирана во два сегмента. Првиот сегмент го опфаќа теоретскиот дел од наставата, а вториот го опфаќа практичниот дел од наставата. Теоретска настава: Вовед. Принципи на статиката. Влијанија на носивите конструкции. Сили, момент на сила, спрег. Систем на сили во рамнина. Рамнотежа. Статика на круто тело во рамнина, лежишта, геометриска непроменливост. Анализа на одбрани статички определени носачи. Врска помеѓу оптоварувањата, напречните сили и моментите на свиткување, реакции во лежишта и пресечни сили. Решеткести носачи. Греда. Конзола. Греда со препусти. Рамка. Сложени носачи. Герберов носач. Лак на три зглоба. Рамка на три зглоба. Практична настава: Сложување и рамнотежа на систем од сили со различни правци и насоки кој дејствува на една материјална точка. Рамни решеткести носачи. Проста греда. Конзола. Греда со еден препуст. Греда со два препуста. Рамка. Герберова греда. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Теоретската настава се изведува преку предавања на предметната материја. Практичната настава се изведува, во групи, преку изработка на куси тематски вежби, со претходни потребни објаснувања. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
75часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
20+10+0+25+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
20 часови |
||||||||
15.2. |
вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
25 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (20+30бодови) |
50 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 45 |
45 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови |
5 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Киријас, Т., Техничка механика-статика, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“- Скопје, Скопје, 1981 2. Тромбева-Гаврилоска, А., Статика, авторизирани предавања, 2011 3. Атанасова-Коцева, Л., Симовски, В., Аврамов, А., Збирка решени задачи од техничка механика-статика, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“-Скопје, Скопје, 1989 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1.Beer, F., Johnston, E., R., Vectormechanicsfor engineers: Statics, The McGraw-Hill Companies, 1996 2.Hibbeler, R., C., Statics and mechanics of materials, Pearson Prentice Hall, 2004 |
||||||||||||