Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонска композиција |
||||||||||
2. |
Код |
4.6.7 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IVгод. / 7 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља Проф. д-р Иванка Кировска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со тројната природа на архитектонскиот простор, појавно, појмовна и симболичка, и основните принципи на негово обликување- компонирање, кои произлегуваат од неа. Нивна конкретна апликација како онтолошки апроксимации, кутуролошки обрасци, композиција како методологија. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Композицијата на архитектонскиот простор како феноменолошка динамичка синтеза меѓу трите нивои на сознавање, био-културен пристап. 1. Појмовно ниво – низвременост и трајност Просторот како ментална конструкција, меѓу тополошкото и проективното Апстракција и појмовни дихотомии – формални супстанци Структури – процеси, генеза/конструкција и облици на просторните организации – дијаграмирање, принципи на ворамнотежување, структурална мрежа, ритам, пропорции, симетрија, модул 2. Појавно ниво – истовременост и прекинатост Просторот како сетилна даденост, сетилата како перцепирачки системи – искуства на телото Сочувствување, топосоматско/психосоматско мапирање Функции – ефекти квалитативни и енергетски вредности, формални/архитектонски елементи 3. Јазичко/говорно ниво безвременост и симболичност Просторот како мимеза на човековата пракса -елемент на онтогенезата, симболичка размена, комуникација Архетипски слики меѓусостојба субјект – објект, материја+геометрија = меморија Значење – поетска слика, рефлексии место, формални состави и единства, егзистенцијален/архитектонски простор. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, истражувања, графички вежби, презентации. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+15+10+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 20бодови Програмска задача 10бодови |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Rudolf Arnheim, Art and visual perception, Univ. of Cal. press, Berkeley, Los Angeles, 1984 - Roger H. Clark an Michael Pause, Precidents in architecture, VNR, New York, 1984 - Geoffrey H. Baker, Design Strategies in Architecture, VNR, London, 1989 - Francis D. K. Ching. Architecture: form, space and order, VNR, London 1979 - Jakov Chernikhov, Fantasy and construction, construction of architectural and machine forms, AD Profile, London, 1984 - Александер, Кристофер. Јазик на обрасци, Академски печат, Скопје, 2010. - Juhani Pallasmaa, Encounters, Rakennustieto, Helsinki, 2005 - Rob Krier, Architectural composition, Rizzoli, New York, 1988 - Richard Padovan, Proportion Exfn Spon, London and New York 1999 - Zan Luj Nikola Diran, Pregled na predavanja, Gradjevinska knjiga, Beograd, 1987(org. izdanje od 1819) - Витрувие, 10 книги за архитектурата, ЗумПресс, Скопје 1997 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||