
| 
 Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура  | 
||||||||||||
| 
 1.  | 
 Наслов нанаставниотпредмет  | 
 Архитектонско студио 2  | 
||||||||||
| 
 2.  | 
 Код  | 
 1.2.2  | 
||||||||||
| 
 3.  | 
 Студиска програма  | 
 Архитектура  | 
||||||||||
| 
 4.  | 
 Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)  | 
 Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање  | 
||||||||||
| 
 5.  | 
 Степен  | 
 Прв циклуснастудии  | 
||||||||||
| 
 6.  | 
 Академска година/семестар  | 
 I год. / 2 сем.  | 
 7.  | 
 Број на ЕКТС  | 
 8  | 
|||||||
| 
 8.  | 
 Наставник  | 
 Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља  | 
||||||||||
| 
 9.  | 
 Предусловзазапишување на предметот  | 
 Архитектонско студио 1  | 
||||||||||
| 
 10.  | 
 Цели напредметнатапрограма (компетенции): Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки.  | 
|||||||||||
| 
 11.  | 
 Содржина на програмата: Вториот семестар се состои од две вежби, проектантска и истражувачка. Првата вежба ја третира целовитоста на различните повеќезначни аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Се проектира мал архитектонски објект, во конкретен отворен парковски простор, со минимални димензии и содржини – програми. Еден избран проект се изведува во мерила 1:1 Категории кои се воведуваат се: место, програм – случувања, човек – комуникација, материјал. Теми кои се истражуваат се: отвореност -затвореност, растојание - блискост, полно - празно, однадвор и одвнатре, светло – темно, сенка и светлина; како и социолошките, етичко естетски аспекти во обликувањето на архитектонскиот простор. Личната поетика е нагласена како фактор на кохерентност. Втората вежба, тело – архитектура поаѓа прво од антрополошките аспекти на човековото тело и примарните процеси на сензо-моторна асимилација на просторот, и второ од својствата наматеријалниот план и создава синтезна просторна структура, обвивка.  | 
|||||||||||
| 
 12.  | 
 Методи нa учење: Објаснувања, практична настава, самостојна работа на студентите.  | 
|||||||||||
| 
 13.  | 
 Вкупенрасположив фонд начасови  | 
 200часови  | 
||||||||||
| 
 14.  | 
 Распределбанарасположивотовреме  | 
 15+75+45+45+20 часови  | 
||||||||||
| 
 15.  | 
 Форми нанаставниактивности  | 
 15.1.  | 
 Предавања-теоретска настава  | 
 15 часови  | 
||||||||
| 
 15.2.  | 
 Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)  | 
 75 часови  | 
||||||||||
| 
 16.  | 
 Други форми наактивност  | 
 16.1.  | 
 Проектнизадачи  | 
 45 часови  | 
||||||||
| 
 16.2.  | 
 Самостојнизадачи  | 
 45 часови  | 
||||||||||
| 
 16.3.  | 
 Домашноучење  | 
 20 часови  | 
||||||||||
| 
 17.  | 
 Начиннаоценување  | 
|||||||||||
| 
 17.1.  | 
 Колоквиуми  | 
 0 бодови  | 
||||||||||
| 
 17.2.  | 
 Графички вежби 90 бодови Програмска задача  | 
 90 бодови  | 
||||||||||
| 
 17.3.  | 
 Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови  | 
 10 бодови  | 
||||||||||
| 
 18.  | 
 Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА)  | 
 до 50 бодови  | 
 5 (пет) (F)  | 
|||||||||
| 
 од51 дo 60 бодови  | 
 6 (шест) (E)  | 
|||||||||||
| 
 од 61 до 70 бодови  | 
 7 (седум)(D)  | 
|||||||||||
| 
 од 71до 80 бодови  | 
 8 (осум) (C)  | 
|||||||||||
| 
 од 81 до90 бодови  | 
 9(девет) (B)  | 
|||||||||||
| 
 од 91до 100 бодови  | 
 10(десет) (A)  | 
|||||||||||
| 
 19.  | 
 Условзапотписиполагањена завршен испит  | 
 41 бод  | 
||||||||||
| 
 20.  | 
 Јазик накојсеизведува наставата  | 
 Македонски  | 
||||||||||
| 
 21.  | 
 Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
 Анкети на студентите и процес на самоевалуација  | 
||||||||||
| 
 22.  | 
 ЛИТЕРАТУРА  | 
|||||||||||
| 
 22.1.  | 
 Задолжителналитература  | 
|||||||||||
| 
 Бр.  | 
 Автор, наслов, издавач, година  | 
|||||||||||
| 
 - Гастон Башлар “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 - Peter Zumthor “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 - Peter Zumthor Thinking Architecture, Birkhauser,1999 - Steven Holl “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 - Juhani Pallasmaa “The Eyes of the Skin-Architecture and the Senses”, Wiley Academy, 2005 -Rudolf Arnheim “Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 - Kristijan Norberg Šulc “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 - Sigfrid Giedion “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 - Le Korbizije “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 - Robert Venturi “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 - Pierre Von Meiss “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 - Francis D. K. Ching “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 - Ернст Нојферт, „Нојферт - Архитектонско проектирање“, Арс Ламина, Скопје, 2010 - M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003 - Андреа Деплацес, „Конструирање архитектура“, Арс Ламина, 2012  | 
||||||||||||
| 
 22.2.  | 
 Дополнителналитература  | 
|||||||||||
| 
 Бр.  | 
 Автор, наслов, издавач, година  | 
|||||||||||