Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонско студио 2 |
||||||||||
2. |
Код |
1.2.2 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I год. / 2 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
8 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонско студио 1 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Поставување на дисциплинарни основи за критичко гледање и концептуално мислење на феноменологијата на архитектонскиот простор, развивање на капацитетот за создавање претстава за целовит, интегрален архитектонски проект, развивање на чувства за интенционалност во донесувањето лични архитектонски одлуки. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Вториот семестар се состои од две вежби, проектантска и истражувачка. Првата вежба ја третира целовитоста на различните повеќезначни аспекти на обликувањето на архитектонскиот простор. Се проектира мал архитектонски објект, во конкретен отворен парковски простор, со минимални димензии и содржини – програми. Еден избран проект се изведува во мерила 1:1 Категории кои се воведуваат се: место, програм – случувања, човек – комуникација, материјал. Теми кои се истражуваат се: отвореност -затвореност, растојание - блискост, полно - празно, однадвор и одвнатре, светло – темно, сенка и светлина; како и социолошките, етичко естетски аспекти во обликувањето на архитектонскиот простор. Личната поетика е нагласена како фактор на кохерентност. Втората вежба, тело – архитектура поаѓа прво од антрополошките аспекти на човековото тело и примарните процеси на сензо-моторна асимилација на просторот, и второ од својствата наматеријалниот план и создава синтезна просторна структура, обвивка. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Објаснувања, практична настава, самостојна работа на студентите. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
200часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+75+45+45+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
75 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
45 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
45 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 90 бодови Програмска задача |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби 10 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Гастон Башлар “Поетика на просторот”, Табернакул, 2002 - Peter Zumthor “Atmospheres”, Birkhauser, 2006 - Peter Zumthor Thinking Architecture, Birkhauser,1999 - Steven Holl “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994 - Juhani Pallasmaa “The Eyes of the Skin-Architecture and the Senses”, Wiley Academy, 2005 -Rudolf Arnheim “Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984 - Kristijan Norberg Šulc “Egzistencija, prostor i arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1975 - Sigfrid Giedion “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969 - Le Korbizije “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977 - Robert Venturi “Kompleksnost i kontradikcija u arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1980 - Pierre Von Meiss “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990 - Francis D. K. Ching “Architecture: Form Space and Order”, Van Nostrand Reinhold int., 1979 - Ернст Нојферт, „Нојферт - Архитектонско проектирање“, Арс Ламина, Скопје, 2010 - M.Gausa, V.Guallart, W.Muller, F.Soriano, F.Porras, J. Morales The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, Actar, 2003 - Андреа Деплацес, „Конструирање архитектура“, Арс Ламина, 2012 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||