Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Историја на архитектура и уметност4 |
||||||||||
2. |
Код |
3.10.6 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектура |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Историја на архитектура и уметност 3 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Оспособување на студентите за: - активно знаење, аналитичен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектонско, урбанистичко) и уметничкото наследство; - постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока; - прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметот Историја на архитектура и уметност 4 ги изучува историско-теориските аспекти на архитектурата и урбанизмот во периодот од крајот на XIX век и првите пробиви на новите концепции сé до 60-тите години на XX век и кризата на Модерната, низ следните аспекти: - Влијанието на општествено-политичкиот, културниот и техничко-технолошкиот контекст врз формирањето на специфични архитектонски, урбани и уметнички концепти; - Настанок, развој, континуитет и трансформации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архитектонската композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од новите технолошки, конструктивни и материјални можности; - Влијанието на уметничките правци на XX век (скулптура, рељеф, ѕидно сликарство и др.) во формирањето на архитектонската мисла на Модерната. Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Вовед / Општествено-политички, културни и техничко-технолошки предуслови за појава и развој на модерната архитектура; 2. Пробив на нови концепции (Чикашка школа, Арт нуво, Виенска сецесија...); 3. Индивидуални творци, предвесници на модерната архитектура (Адолф Лос, Огис Пере, Тони Гарние, Петер Беренс...); 4. Авангардни правци (Кубизам, Експресионизам, Футуризам, Неопластицизам / Де Стијл, Руска авангарда, Нова објективност, Баухаус...); 5. Творештво на големите мајстори на Модерната (Френк Лојд Рајт, Мис ван дер Рое, Валтер Гропиус, Ле Корбизје, Алвар Алто и скандинавскиот регионализам...); 6. Криза на модерната и потрага по нови излези во архитектурата (новиот брутализам, група 10, Архиграм...) |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: - методи на анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстракција, хронологија.... - методи на синтеза; - метод на учење во реален контекст |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+0+0+5+15 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
5 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
15часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (40+40бодови) |
80 бодови |
||||||||||
17.2. |
Семинарска работа |
10 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и активност |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Frempton, Kenet. Moderna arhitektura, kritička istorija. Beograd: Orion, 2004. 2. Giеdion, Sigfrid. Prostor, vreme, arhitektura. Beograd: Građevinska Knjiga, 2002. 3. Tокарев, Михаил. 100 години модерна архитектура 1 – големите движења и мајстори. Скопје, 2004. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Colquhoun, Alan. Modern Architecture. Oxford University Press, 2002. 2. Heynen, Hilde. Architecture and Modernity, A Critique. The MIT Press, 2000. 3. Conrads, Ulrich. Programs and Manifestoes of the 20th CenturyArchitecture. The MIT Press, 1975. |