Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Историја на архитектура и уметност3 |
||||||||||
2. |
Код |
3.9.5 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклус на студии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Историја на архитектура и уметност 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Оспособување на студентите за: - активно знаење, аналитичен и конструктивен пристап и однос кон градителското (архитектонско, урбанистичко) и уметничкото наследство; - постепено препознавање, одбирање и евалуација на фактите за трајните и менливи категории и значења на архитектонските концепти во синхрониска и дијахрониска насока; - прифаќање на пораките од историското наследство како значаен фактор во градењето на личниот градителски јазик и култура. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметот Историја на архитектура и уметност 3 ги изучува историско-теориските поставки на архитектурата, урбанизмот и уметноста на новиот век (од појавата на европската ренесанса до појавата на новите материјали и концепции: XV-XIX век), низ следните аспекти: - Влијанието на општествено-политичкиот, религиозниот и хуманистичкиот контекст врз идејата за континуитетот на класичната архитектура и уметност и појавата на ренесансата; - Настанок, развој, континуитет и трансформации на урбаните концепти и посебните архитектонски типологии; - Елементи на архитектонска композиција и начини на компонирање; - Обликување на архитектурата во зависност од материјалните и технолошките можности; - Уметноста на новиот век (скулптура, рељеф, сликарство и др.) и нејзиното влијание врз основните принципи на архитектурата на ренесансата, барокот итн. Наставата по предметот се изведува низ следните наставни единици: 1. Рана ренесанса во Италија; 2. Висока ренесанса во Италија; 3. Доцна ренесанса во Италија; 4. Ренесанса во другите европски земји – Франција, Шпанија; 5. Барок во Италија; 6. Барок во Франција; 7. Барок во другите европски земји – Англија, Шпанија, Австрија, Германија; 8. Рококо; 9. Класицизам, романтизам |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: - методи на анализа: компарација, емпирија, генерализација, апстракција, хронологија.... - методи на синтеза; - метод на учење во реален контекст |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
30+0+0+5+15 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
5 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
15часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (40+40бодови) |
80бодови |
||||||||||
17.2. |
Семинарска работа |
10 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања и активност |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Токарев, Михаил.Архитектурата, скулптурата и сликарството на новиот век.Скопје, 1999. 2. Janson, H. W. Istorija umetnosti. Jugoslavija, Beograd, 1965. 3.Kako prepoznati umetnost (Renesansa, Barok, Rokoko),Vuk Karadžić, Beograd, 1980. 4. Стенклиф, Дејвид. Лајоновиот прирачник за црковна архитектура, Арс Ламина, Скопје, 2010. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Műller,W., Gunther, V. Atlas arhitekture 1 и 2. Građevinska knjiga, Bеоgrad, 2005. 2. Fletcher, Banister. A History of Architecture. Edited by Dan Cruickshank, Architectural Press, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1996. 3. Костоф, Спиро. Историја на архитектурата. Арс Ламина, Скопје, 2012. |