Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Архитектонско проектирање 3 |
||||||||||
2. |
Код |
3.3.56 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III год. / 5 и 6 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
4 (2+2) |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Минас Бакалчев, Доц. д-р Саша Тасиќ |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Архитектонско проектирање 2 |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Изучување на основните принципи на планирање и проектирање на објекти за индивидуално домување. Знаење и разбирање на основните типови на објекти за индивидуално домување, просторни и програмски карактеристики, нивните историски и современи контексти и развој на способност за нивно планирање, програмирање и проектирање. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Домување; поими, дефиниција; типологија, методологијата на проектирање. 2. Повеќесемејна станбена зграда: принципи на проектирање; структура, содржина, форма; типологија на пристапи/комуникациски системи; композиција на план, постојани и променливи елементи. Станот како просторно / програмска единица: типологија, структура,организација, флексибилност, големина. 2.1 Архитектонска типологија: станбени блокови (згради со коридорски комуникациски системи / згради со мултиплицирани комуникациски јадра) и станбени кули; особености на типот, композиција на план / структурни елементи / организација / обликување. 2.2 Преглед на прототипови на модерното домување и рецентни проекти. 3. Домување во семејни куќи: еволуција на станбеното живеалиште (историски, социјални,културни, морфолошки, типолошки аспекти); од вилата во модерното доба до новата едноставност на едносемејната куќа; модели на градски куќи: класичен концепт – Паладио, просторен план – Лос, слободен план – Ле Корбизје; куќи во природа; принципи на проектирање; постапки на обликување. Преглед на прототипови и рецентни проекти. 4. Домување во ниска густа станбена структура: молекуларна / линеарна / дворна; планирање на кластер енвиронменти; 4.1 Повеќесемејна ниска станбена структура: типологија; аспекти на групирање, урбани обрасци, пристапи; концепти на стан, меѓусебни релации; 4.2 Повеќесемејна станбена структура со комбинирани пристапи: диверзитет на типови на станови; слобода во обликувањето / нов станбен пејзаж. Преглед на рецентни проекти на ниската густа изградба. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања, анализи, компарации, истражувања, индивидуални и групни консултации. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
100 (50+50) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
60+0+20+0+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
60 (30+30) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
20 (10+10) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20 (10+10) часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
40 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
50 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Macsai J,Housing, John Wiley & Sons, New York, 1976 2. Gausa M. Housing, New alternatives, New Sistems Birkhauser,Barcelona, 1997 3. Salazar J., Gausa M. Single family housing, The private domain,Birkhauser,Barcelona, 1997 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Shervood R. “Modern housing prototypes”, HUP, Cambridge & London, 1978 2. Ранковиќ Ј. „Станбени кули“, Универзитет „Кирил и Методиј“, Скопје, 1975 3. Raumplan versus Plan Libre: Adolf Loos and le Corbusier, 1919-1930, Spacial edition, Delft, University Press, 1991 4. Norberg-Schulc C., “Stanovanje – staniste, urbani prostor, kuća”, GK, Beograd, 1991 5. Alexander C., Chermaeff S. “Community and privacy” Inc. Carden City, New York, 1965 |