ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско студио 4

2.

Код

2.2.4

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Прв циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

II год. / 4 сем.

7.

Број на ЕКТС

8

8.

Наставник

Доц. д-р Јован Ивановски

9.

Предусловзазапишување на

предметот

Архитектонско студио 3

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Архитектонско Студио 4 се впишува во континуитетот на Архитектонско Студио 3 и претставува последна етапа на припрема за подоцнежните тематски циклуси на учењето на архитектурата. Основна цел на предметот е да ги оспособи студентите по архитектура да ги анализираат и дијаграмски да ги претстават забележливите карактеристики на одредено место – предмет на истражувачкиот интерес; да ги разберат, како и да научат да ги применуваат различните етапи на креативниот процес на мислење на еден архитектонски проект; да ги оспособи студентите да анализираат дадена програма, од која подоцна треба да развијат јасен архитектонски концепт (хипотеза); да покажат разбирање за тоа како проектирањето на архитектонската форма и простор се директно поврзани со психолошките, физиолошките, социолошките и културните потреби на луѓето; да научат повеќе различни техники на истражување на сопствените проектни стратегии (преку скицирање, дијаграмирање и изработка на аналогни и дигитални студиски модели – дводимензионални, тродимензионални); да научат да подготват различни форми на презентациски цртежи и модели преку кои ќе го претстават завршниот проект, дополнето со јасни говорни искажувања.

11.

Содржина на програмата:

Во текот на семестарот се изработува архитектонски проект и семестрални вежби кои претставуваат прилог кон проектот, кои оперираат со вистински програми и на реални локации а преку кои се прави напредно студирање на основните принципи и елементи на архитектонското проектирање. Во однос на содржината на архитектонскиот проект, тој е замислен да биде со средна комплексност и со „дозирана“ сложеност, на тема: „живеалиште“ во природен или изграден контекст (опкружје). Во однос на изборот на локацијата, се задаваат локации со поголема комплексност на окружјето, односно ситуирање во рурална или “редуцирана” урбана реалност; се предлагаат локации на кои може јасно се препознае структурата природно–изградено (односно неизградено-изградено), заради читливоста на синтезата природен - изграден контекст. Во однос на проектната програма, проектот е примарно структуриран околу темата “куќа” како основна форма на живеењето. Како физичко место на секојдневно семејно живеење, но исто така, една чувствителна претстава. Темата се надоградува со структура која треба да ја “отвори” “куќата” кон “надвор” и кон јавниот “свет”. Синтеза на два противречни програми во една хармонична целина е прва намера на проектот. Анализата на локацијата започнува со една прва перцепција на просторот на сетилата и се надоврзува со припрема на “програмски документ” на проектот. За да го досегне проблемот, студентот се ангажира во една фаза на работа на пред-концепции и на хипотези при што се потстрекнува појавата на интуицијата која го води мислењето кон инвенција (концентрација на мислата). Преку работа на проектот се изучуваат сите фази на архитектонското проектирање, и тоа: забележување – анализа - концептуализација - програмирање - синтеза. Овие постапки се во насока на поттикнување на имагинацијата на студентот, како во дефинирањето и органзизирањето на мислењето за просторот, така и во изнаоѓањето на методи и техники за негова рационална направливост.

12.

Методи нa учење:

Наставата се одвива преку практична работа на студентите. Воведните објаснувања и инструкции пред секој студиски термин (кои се однесуваат на планот, динамиката на работа и очекуваните резултати) се задаваат аудиториски од страна на раководителот на студиото. Во текот на работата во студиото студентите се поделени во помали работни групи кои ги води наставник – учесник во педагошкиот тим на студиото. Студентите, самостојно или во група од најмногу двајца, во текот на студиото ги изработуваат зададените програмски задачи. На крајот од секоја семестрална вежба или семестрален проект студентите јавно ги презентираат своите резултати пред оценувачка комисија која е составена од учесниците – педагошкиот тим – во студиото, како и од поканети гости од практиката или гости од други факултети.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

200часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

15+75+45+45+20 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

15 часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

75 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

45 часови

16.2.

Самостојнизадачи

45 часови

16.3.

Домашноучење

20 часови

17.

Начиннаоценување

17.1.

Графички вежби 90бодови

90 бодови

17.2.

Присуство на вежби 10 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

22.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- Alexander, Christopher, “Notes On The Synthesis Of Form”, London, 1973, Oxford University Press

- Rudolf Arnheim -“Art and Visual Perception”, University of California Press, 1984

- Brodbent, Geoffrey, “Design In Architecture”, London, 1977, John Wiley&Sons

- B. Leupen, Ch. Grafe, N. Köring, M. Lampe, P. de Zeeuw, Design and Analysis o1o Publishers Rotterdam 1997

- Ching, Francis D.K. Architecture. Form, Space and Order. (3rd edition) John Wiley & Sons, Inc., USA, 2007

- Sigfrid Giedion – “Prostor, vreme,arhitektura”, Gradjevinska knjiga, 1969

- Le Korbizije – “Ka pravoj arhitekturi”, Gradjevinska knjiga, 1977

- Steven Holl – “Phenomenology of Architecture, Questions of Perception”, A+U, 1994

- Hertzberger, Herman, “Lessons For Students In Architecture”, 1991, Rotterdam, Uttgeverij 010 Publishers

- Hertzberger, Herman, “Space and the Architect -Lessons In Architecture 2”, 2000, Rotterdam, Uttgeverij 010 Publishers

- Norberg-Schulz, Christian, ”Genius Loci – Towards A Phenomenology Of Architecture”, London, 1980, Academy Editions

- Norberg-Šulc, Kristijan, “Egzistencija prostor i arhitektura”, Beograd, 1975, “Gradjevinska knjiga”

- Pierre Von Meiss – “Elements of Architecture, from Form to Place” Van Nostrand Reinhold int., 1990

22.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

- К. Александер etal.,Јазик на обрасци, Академски печат, Скопје, 2010

- Ернст Нојферт,Архитектонско проектирање(39то издание), Арс Ламина ДОО, 2010