Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Геоинформациски системи |
||||||||||
2. |
Код |
1.8.1 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I год. / 1 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Ванчо Ѓорѓиев |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Приоритетните цели предметот ги лоцира во осознавањето, значењето и непреченото користење на геодетските и катастарските планови, топографските карти и другите графички продукти базични во планирањето и уредувањето на просторот. Во тој контекст, а следејки ја автоматизацијата во просторното планирање во приоритетните намери ке се имплементираат приодите за конвертирање на конвенционалната 2Д и 3Д документацијата во форми компатабилни со ГеоИС и CAD технологиите како и подготовка и манипулација со векторски просторни форми. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Моделирања со просторни податоци. Дефинирање, потреба, примена и моќност на просторниот податок. Конвенционална структура и организираност. Геодетски планови и топографски карти. Содржина и облици за публикација на објекти со геометриски и атрибутни својства. Актуелност на подлоги. Дополнување и аквизицијски методологии. Дигитална структура. Обликување на просторни појави. Дигитални теренски модели. Припрема, обликување и дистрибуција на дигатален податок. Обликување на дигитални структури во просторните проектирања и уредувања, реставрација на културни добра, просторни истражувања, анализи и статистики. Дефинирање и обезбедување на компатабилност на просторните податоци со софтверски платформи базични во автоматските просторни и урбанистички проектирања. Правни норми за реализација на проектно решение. Сопственост. Верификација на просторна подлога. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата ќе се одвива преку предавање и вежби со синхронизираност на материјата и интерактивност во реализацијата. Вежбите ќе се држат во групи. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+15+10+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Геоинформациони системи, учебник, Ванчо Ѓорѓиев; Топографски планови, учебник, Илија Живковиќ; Применета геодезија, учебник, Ристо Рибаровски |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||