Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Ликовно изразување |
||||||||||
2. |
Код |
1.7.12 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектура |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I год./ 1 и 2сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
2 (1+1) |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. м-р Елизабета Аврамовска Вон. проф. м-р Наташа Милованчев |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Концепцијата на програмата на предметот Ликовно изразување е развивање на перцепцијата и визуелизацијата на просторот како неопходен феномен во процесот на креирање на простор, просторни соодноси и волумени кај идните архитекти. ИДЕЈАТА, ЦРТЕЖОТ И СКИЦАТА се основни елементи на израз во разбирањето и создавањето Архитектура. Покрај бавењето со артикулација на личниот израз на студентот, предметот цели да ја поттикне и развие способноста за концептуално размислување и артикулирање на идејата. За да може да се роди идеја за одреден простор, да се замисли простор воопшто, потребно е да се потикнува и развива визуелниот начин на размислување со што се создадат услови за непречено изразување на интелектот, имагинацијата и фантазијата. Затоа, основната цел на предметот, преку совладување на различните техники на цртање и компонирање, е оспособување на студентите да се изразуваат преку лик, облик и форма, т.е. графички да се артикулираат, или едноставно да ја учат вештината на цртањето и компонирањето. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: ПРВ СЕМЕСТАР: Вовед - Значење на предметот Ликовно изразување; Начин на гледање опсервација на моделот, Оптички илузии; За композицијата; Пропорција, Златен пресек; Визуелна перспектива -дистанца и простор; Цртачки техники и ликовни елементи: линија, површина и волумен, контраст-светло-сенка; Скица како основен елемент на изразување Поедноставување на форма, Од фигуративна до апстрактна композиција; интервал и ритам; трансформација на тродимензионален простор во дводимензионален; Архитектоника на простор, екстериер, ентериер; Кубизам (аналитички и синтетички период) -копија по зададена репродукција / транскрипција; Апстрахирање на волумен и форми; цртачка техика туш и лавиран туш; ВТОР СЕМЕСТАР: Пропорција и конструкција на глава и фигура; Портрет и фигура по гипсен модел; Портрет и фигура по жив модел – демонстрација; Графика и графички техники – линорез и печатење на графики; Графички дизајн; Трансформација на сопствен цртеж во скица за линорез; печатење на графиките од сопствено клише во линорез; Студија на урбан простор – ведута, екстериер и ентериер; сликарска техника – пастел и колаж. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата се одвива преку аудиовизуелни предавања и вежби. Вежбите се предвидени за изработка на графички прилози и практична примена на проблематиката дискутирана на предавањата. Се предвидуваат и гостувања на ликовни уметници, дизајнери, дипломирани архитекти, писатели и музичари, воопшто афирмирани автори од областа на уметноста, во зависност од полето на интерес. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
50(25+25) часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+15+10+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15(7+8) часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
15(8+7) часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10(5+5) часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10(5+5) часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување (семестрално) |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (30+30бодови) |
60 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 |
30 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови Присуство на вежби 5 бодови |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41бод (51 бод во зимскиот семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Рудолф Арнхајм, Уметност и визуелно опажање, Универзитет уметности у Београду, 1987; Василиј Кандински, За духовното во уметноста, Култура, Скопје, 1995; Пол Кле, Записи о уметности, едиција Езотериа, Београд, 1998; Берн Хогарт (BurneHogart), Динамична анатомија или Анатомија за уметници (Факултетска библиотека); Монографии на разни уметници: Леонардо, Микеланџело, Дирер, Рембрандт, Ван Гог, Сезан, Пикасо, Брак, Матис, Мондриан, Кле, Швитерс и др. (Факултетска библиотека) |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Се препорачуваат следните интернет страни: - Hegel’s Lectures on Aesthetics, http://www.marxists.org/reference/archive/hegel/works/ae/index.htm -Artlex Art Dictionary, http://artlex.com/ - Museum of Harmony and Golden Section, http://www.goldenmuseum.com/ - Golden Number, http://goldennumber.net/ - Olga’s Gallery – Artist index, http://www.abcgallery.com/alfaindM.html -Ingenta Connect -The home of scholarly research, http://www.ingentaconnect.com/ |