Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
|||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Сценографија |
|||||||||
2. |
Код |
4.15.8 |
|||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
|||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
|||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
|||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV / 8 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
||||||
8. |
Наставник |
Проф. м-р Елизабета Аврамовска Вон. проф. м-р Наташа Милованчев |
|||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
|||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Предметот цели кон целосно поврзување на уметностите со архитектурата и обединување на нивните концепти. Изучувањето на сценографскиот јазик ќе овозможи читање на скриениот текст кој води до сценско-просторна артикулација. Целта на предметот е студентите е да се оспособат за ликовно и визуелно осмислување на многузначниот простор, кој е интегрален дел на одреден текст, музика, либрето и концепт од идеи во одреден контекст, настани и движења. Крајна цел е студентите да стекнат знаења и искуства во целосното ликовно обликување на сценскиот простор, да се оспособат за интердисциплинарна работа меѓу архитектурата и другите уметности создавајќи единство на слика, звук и движење во одреден контекстуален простор, компонирајќи комплексна ликовно-естетска-архитектонска целина. |
||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Кратка историја на театарскиот простор/сценографијата; Анализа на релевантни примери; Видови на сценографии – Драма, Балет, Опера, Филм, ТВ, Виртуелни простори; Кинетичка скулптура/објект; Изразување на поттекст; Визуелна драматургија; Сценографски елементи: декор, костим, реквизит, боја, светло, звук; Логиката на бојата; Бојата како емоционална палета – Боја и текстура; Сцената како архитектура на перформансот; Просторот генерира значења; Светлото и осветлувањето на сцената; Проекција на одредени примери - претстави/филмови; Анализа на (даден) простор; Селектирање на текст/дело; Скици за (одредена) сценографија по зададен текст-предлошка; дигитален 3Д модел или макета; Експликација, дискусија и вреднување на проектот. |
||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата се одвива преку предавања, демонстрации/презентации и разговор. Вежбите се одвиваат преку методите на интерактивна настава, демонстрација, документација и експеримент. |
||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
|||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
10+10+5+0+0 часови |
|||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
10 часови |
|||||||
15.2. |
Вежби,семинари, тимска работа |
10 часови |
|||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
5 часови |
|||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
|||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
|||||||||
17. |
Начиннаоценување |
||||||||||
17.1. |
Презентација |
10 бодови |
|||||||||
17.2. |
Графички вежби / проект / 3Д модел |
60 бодови |
|||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
30 бодови |
|||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
||||||||||
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
|||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
|||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
|||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||
- Гастон Башлар, ПОЕТИКА НА ПРОСТОРОТ, Табернакул, 2002 - Кандински, За духовното во уметноста - Умберто Еко, ИСТОРИЈА ЛЕПОТЕ, Плато, Београд, 2004
|
|||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
||||||||||
- CONCEPTUAL ART, Daniel Marzona, TASCHEN (Перформанс)- Гидеон. С.,Простор, Време, Архитектура, Agora,1965 (poglavjeVI)- K. Јунг, ЧОВЕКОТ И НЕГОВИТЕ СИМБОЛИ |