Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Интегрирана заштита на градителското наследство |
||||||||||
2. |
Код |
5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителското наследство и историја на архитектурата |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
V / 9, 10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Стекнување со основни знаења за интегрираната заштита како современа и интернационално зацртана стратегија; запознавања со нејзините методи кои обезбедуваат градење на национални, регионални и локални политики за контролирано штитење и управување со градителското наследство и негово трансформирање во фактор за социјално, економско и културно јакнење на заедниците. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: 1. Теоретски поставки: - Развој на концептите за заштитата на градителското наследство – историски јадра, целини, предели; од заштита на поединечни објекти до чување на интегрални вредности на историски населби, културни предели... -Меѓународен систем на документи за интегрирана заштита (Совет на Европа), УНЕСКО, ИКРОМ... 2.Менаџмент на градителско наследство: -Елементи на национални, регионални и локални политики: административни, финансиски, фискални, социјално-економски мерки и едукација. - Модели на управување со процесот и политиките за интегрираната заштита 3. Просторно планирање и легислатива: -Градителското наследство и развојни планови, макро-регионални, регионални, генерални, детални и др. проекти 4. Меѓународни искуства: реализации и резултати |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Елаборацијата на предметните содржини антиципира: - методи на анализа: аудиовизуелни предавања, анализа и компарација на одбрани примери; - методи на синтеза: учење и генерализирање преку изработка на конкретен проект. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+10+0+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Fister Peter. Obnova in varstvo arhitekturne dediščine. Partizanska knjiga,Ljubljana, 1979 2. Marasović Tomislav. Aktivni pristup graditeljkom nasljedju. Sveučilište u Splitu. Društvo konzedrvatora Hrvatske, Split, 1985 3. Brguljan Vladimir. Međunarodni sistem zaštite kulturnih i prirodnih dobara. RZZSK, Beograd, Zagreb, 1985 4. Fielden B. M. Uvod u konzerviranje kulturnog nasleđa. Društvo konzervatora Hrvatske, Zagreb, 1981 5. Fielden B. M. Conservation of Historical Buildings. Butterworth – Hienemann 6. Macura Vladimir. Čaršija i gradski centar. Gradina, Niš, 1982 7.Protection et animation culturalle des monuments, sites et villes historiques en Europe.Commission allemande pour l’UNESCO, Bon, 1980 8. Вученовиќ Светислав. Урбана и архитектонска конзервација, Том 1: Свет-Европа. Друштво конзерватора Србије, Београд, 2004 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||