Предметна програма од интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Планирање на градскиот сообраќај |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за урбанизам |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклус на студии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV,V/ 7, 8, 9, 10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Владимир Арсовски |
||||||||||
9. |
Предуслов за запишување на предметот |
нема |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Цел на предметот е апознавање со основите на сообраќајната инфраструктура и нејзиното значење врз просторниот развој на урбаната средина. Совладување на основните принципи на планирање на урбаниот сообраќаен систем и елементите кои го сочинуваат |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Инфраструктурните системи во урбаниот простор.Надворешен и внатрешен сообраќај како специфични и меѓусебно зависни системи за комуникација во урбаниот простор. Утврдување на основните цели на сообраќајот во градот: претпоставки за организација и развој на урбаниот простот,аспекти на ефикасност, економичност и безбедност на учесниците во сообраќајот. Видови на сообраќај. Операционализација на елементи и стандарди на сообраќај (сообраќај во движење и мирување). Планирање на сообраќајна мрежа. Еколошки аспекти на сообраќајот. Сообраќајна инфраструктура во градскиот простор |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Наставата се одвива со комбинирани предавања-дискусии со нагласка на развивање на вештини на критичко размислување. Учеството на студените во текот на часовите, читањето на дадениот материјал, навремено и квалитетно завршување на задачите се интегрални во процесот на учење. |
|||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на часови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
15+0+0+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми на наставни активности |
15.1. |
Предавања - теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби (графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми на активност |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Самостојни задачи |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериуми за оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од 51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
- Риста Галиќ, Урбано зонирање, Македонска книга, Скопје, 1980 - Buchanan Colin, Saobracaj u gradovima, GK, Beograd, 1975 - Gojko Beara, Saobracaj i zivotna sredina, NK, Beograd - D-r Radovan Bankovic, Planiranje javnog gradskog putnickog prevoza, IRO GK, Beograd, 1984 - Нојферт, Е., Архитектонско проектирање, Арс Ламина, Скопје, 2009 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |