Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Графички дизајн |
||||||||||
2. |
Код |
4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9; 5.9.10; 5.10.10 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за архитектонско проектирање |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV, V/7,8,9,10 |
7. |
Број на ЕКТС |
1 |
|||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Иванка Кировска Проф. д-р Митко Хаџи-Пуља |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Согласно правилата за студирање и студиската програма |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со графичкиот дизајн како творечка и интердисциплинарна дејност, но и како средство за современо, визуелно, масовно информирање на пошироките општествени слоеви, при што неговата суштина е во неговото влијание врз воспитувањето на вкусот и културата во најширока смисла. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Meсто, улога и значење; Категоризација; Краток историски преглед; Методологија (дизајн-процес - планирање и програмирање, информации, анализа, синтеза, развиток, производство, диспозиција, пласман; Естетски начела; Пропорции (конструирање на текстуалните знаци – ритам, акцент, симетрија, асиметрија); Значење на формата и содржината; Изразни средства на графичкиот дизајн; Типографски стилови; Типографија (елементи, печатење); Графички материјали; Области на графичкиот дизајн (печат, тв, радио, филм, огласи, реклами, саеми, изложби, излози); Заштитен знак и логотип; Ликовно-графичко опремување на книги, весници и часописи; Графички дизајн на амбалажа (елементи, материјали, форма, поделба, ликовно-графичко компонирање, пакување, презентација на производите, економска пропаганда. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Предавања |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
25 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+0+10+0+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
0 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
10 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
0 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Pестек, Јосиф. Основи графичког дизајна. Загреб, 1975 2. Месарош, Фрањо. Графичка енциклопедија. Загреб, 1970 3. Ковачевиќ, Миљко. Савремена типографија. Београд, 1980 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Митровиќ, Милун. Форма и обликовање. Београд, 1990 2. Chevalier J., Gheerbrand A. Recnik simbola. Matica Hrvatska, Zagreb, 1983 3. Nerdinger, Eugen. Znak-Pismo-Ornament. Callwey, Munchen, 1960 |