
| 
 Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура  | 
|||||||||||||
| 
 1.  | 
 Наслов нанаставниотпредмет  | 
 Пластично обликување 2  | 
|||||||||||
| 
 2.  | 
 Код  | 
 4.14.7; 4.15.8; 5.7.9; 5.8.9  | 
|||||||||||
| 
 3.  | 
 Студиска програма  | 
 Архитектура  | 
|||||||||||
| 
 4.  | 
 Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)  | 
 Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата  | 
|||||||||||
| 
 5.  | 
 Степен  | 
 Втор циклуснастудии  | 
|||||||||||
| 
 6.  | 
 Академска година/семестар  | 
 IV, V / 7, 8, 9  | 
 7.  | 
 Број на ЕКТС  | 
 1  | 
||||||||
| 
 8.  | 
 Наставник  | 
 Проф. м-р Елизабета Аврамовска Вон. проф. м-р Наташа Милованчев  | 
|||||||||||
| 
 9.  | 
 Предусловзазапишување на предметот  | 
 Пластично обликување  | 
|||||||||||
| 
 10.  | 
 Цели напредметнатапрограма (компетенции): Интеррелацијата меѓу уметноста и архитектурата е постулат врз кој се темели концепцијата на изборниот предмет Пластично обликување 2. Оттука произлегува потребата на Предметот за проширување на перцепцијата на ликовните и визуелните уметности и за разбирање на нивните компоненти. Основната цел на предметот е да се надградува дискурсот за концептуалноста воопшто и контекстуалноста на визуелните уметности и архитектурата, како и развивање и градење на критериумите за естетика на ликовниот израз и развивање на критичкото размислување. Покрај бавењето со артикулација на личниот израз на студентот, предметот цели да ја развива и надградува способноста за концептуално размислување и артикулирање на идејата преку употреба на повеќе техники и медиуми, во зависност од индивидуалните афинитети  | 
||||||||||||
| 
 11.  | 
 Содржина на програмата: Скица, Цртеж, Колаж, Асемблаж, Рељеф, Објект/Инсталација, Светлост, Движење  | 
||||||||||||
| 
 12.  | 
 Методи нa учење: Основни методи на изведување на наставата на предметот Пластично обликување 2 се: анализа, компарација, индукција/дедукција, синтеза и концептуалност. Наставата се одвива преку интерактивна настава, аудиовизуелни предавања, истражувања, дискусии, анализи и презентации.  | 
||||||||||||
| 
 13.  | 
 Вкупенрасположив фонд начасови  | 
 25часови  | 
|||||||||||
| 
 14.  | 
 Распределбанарасположивотовреме  | 
 10+10+0+5+0 часови  | 
|||||||||||
| 
 15.  | 
 Форми нанаставниактивности  | 
 15.1.  | 
 Предавања-теоретска настава  | 
 10часови  | 
|||||||||
| 
 15.2.  | 
 Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)  | 
 10часови  | 
|||||||||||
| 
 16.  | 
 Други форми наактивност  | 
 16.1.  | 
 Проектнизадачи  | 
 0 часови  | 
|||||||||
| 
 16.2.  | 
 Самостојнизадачи  | 
 5 часови  | 
|||||||||||
| 
 16.3.  | 
 Домашноучење  | 
 0 часови  | 
|||||||||||
| 
 17.  | 
 Начиннаоценување  | 
||||||||||||
| 
 17.1.  | 
 Презентација  | 
 20 бодови  | 
|||||||||||
| 
 17.2.  | 
 Графички вежби  | 
 50 бодови  | 
|||||||||||
| 
 17.3.  | 
 Присуство на предавања  | 
 30 бодови  | 
|||||||||||
| 
 18.  | 
 Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА)  | 
 до 50 бодови  | 
 5 (пет) (F)  | 
||||||||||
| 
 од51 дo 60 бодови  | 
 6 (шест) (E)  | 
||||||||||||
| 
 од 61до 70 бодови  | 
 7 (седум)(D)  | 
||||||||||||
| 
 од 71до 80 бодови  | 
 8 (осум) (C)  | 
||||||||||||
| 
 од 81 до90 бодови  | 
 9(девет) (B)  | 
||||||||||||
| 
 од 91до 100 бодови  | 
 10 (десет) (A)  | 
||||||||||||
| 
 19.  | 
 Условзапотписиполагањена завршен испит  | 
 41 бод  | 
|||||||||||
| 
 20.  | 
 Јазик накојсеизведува наставата  | 
 Македонски  | 
|||||||||||
| 
 21.  | 
 Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
 Анкети на студентите и процес на самоевалуација  | 
|||||||||||
| 
 22.  | 
 ЛИТЕРАТУРА  | 
||||||||||||
| 
 22.1.  | 
 Задолжителналитература  | 
||||||||||||
| 
 Бр.  | 
 Автор, наслов, издавач, година  | 
||||||||||||
| 
 Едвард Луси-Смит, Визуелни уметности на дваесеттиот век, Техничка књига, Загреб, 2003; ART OF THE 20th CENTURY, Ingo F. Walther (Ed.), Karl Ruhrberg, Manfred Schneckenburger, Christiane Fricke, Klaus Honnef, TASCHEN COLLECTION; Edward Lucie-Smith, MOMENTS IN ART SINCE 1945, Issues and concepts, Thames and Hudson Ltd. London, 1997; Daniel Marzona; Johannes Itten, Уметност боје, Уметничка академија, Београд; Рудолф Арнхајм, Визуелно мишлење, Универзитет уметности у Београду, 1985; Монографии од уметници, едиција Тashen  | 
|||||||||||||
| 
 22.2.  | 
 Дополнителналитература  | 
||||||||||||
| 
 Бр.  | 
 Автор, наслов, издавач, година  | 
||||||||||||
| 
 POP ART, Klaus Honnef; CONCEPTUAL ART; Анри Фосион, Живот облика, Култура, Београд, 1964; Пол Кле, Записи о уметности, едиција Езотериа, Београд, 1998; John Gage, Colour and Culture, Thames and Hudson, 2009  | 
|||||||||||||