ArhUkim
АРХИТЕКТОНСКИ ФАКУЛТЕТ СКОПЈЕ
УНИВЕРЗИТЕТ „СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЈ“ ВО СКОПЈЕ

 

 

 

Најава Зачлени

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

iknow

menu

menuB

Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура

1.

Наслов нанаставниотпредмет

Архитектонско проектирање 6

2.

Код

4.4.78

3.

Студиска програма

Архитектура

4.

Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел)

Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје

Архитектонски факултет – Скопје

Институт за архитектонско проектирање

5.

Степен

Втор циклуснастудии

6.

Академска година/семестар

IVгод. / 7 и 8 сем.

7.

Број на EКТС

3 (1+2)

8.

Наставник

Проф. д-р Анета Христова-Поповска

Доц. д-р Михајло Зиноски

9.

Предусловзазапишување на предметот

Архитектонско проектирање 4

10.

Цели напредметнатапрограма (компетенции):

Студентите стекнуваат знаења потребни за професионално решавање на проектантските задачи од областите на: трговија, сообраќај, здравствена заштита, спорт и рекреација и изготвување на проектна документација за практична имплементација.

11.

Содржина на програмата:

Наставната програма во седмиот семестар ја третира проблематиката од областа на трговијата и транспортот, а во осмиот семестар од областа на здравствената заштита, спортот и рекреацијата, при што се изучуваат клучните аспекти во програмирањето, планирањето и обликувањето на зградите од соодветните програми: 5. пред-проект: програмска и типолошка генеза, методи на класификација на зградите, современи социјални, економски, политички, образовни и останати аспекти кои влијаат врз проектната програма и модалитетите на просторна организација; 6. принципиелни и специфични програмски и планерски аспекти: зонирање, регулатива и нормативи, планирање на локацијата, кориснички ориентирани принципи на просторна организација според современи стандардни методи; 7. обликување: генерални просторни системи, конфигурации на градба, типолошки и морфолошки обрасци, специфични обликовни фактори, конструктивни, технички и технолошки одржливи градежни концепти, енергетски и енвиронментални барања, просторни нормативи и стандарди 8. синтеза /презентација/: сеопфатно разгледување на специфичните проектантски концепти на реализирани и проектирани примери за различни програмски и контекстуални ситуации.

12.

Методи нa учење:

Методите за совладување на наставната материја призлегуваат од аналитичката теорија на архитектурата и ја развиваат способноста за расчленување на проектниот процес на неговите објективни (интелегибилни) компоненти и нивно реструктурирање во можни програмски сценарија кои ги варираат концептите на формализација.

13.

Вкупенрасположив фонд начасови

75(25+50) часови

14.

Распределбанарасположивотовреме

45+0+15+0+15 часови

15.

Форми нанаставниактивности

15.1.

Предавања-теоретска настава

45 (15+30) часови

15.2.

Вежби(графички, аудиториски и индивидуални)

0 часови

16.

Други форми наактивност

16.1.

Проектнизадачи

15(5+10) часови

16.2.

Самостојнизадачи

0 часови

16.3.

Домашноучење

15(5+10) часови

17.

Начиннаоценување (семестрално)

17.1.

Колоквиуми

60 бодови

17.2.

Графички вежби 20

Програмска задача 10

30 бодови

17.3.

Присуство на предавања 5 бодови

Присуство на вежби 5 бодови

10 бодови

18.

Критериумиза

оцена

(БОДОВИ-ОЦЕНА)

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од51 дo 60 бодови

6ест) (E)

од 61до 70 бодови

7 (седум)(D)

од 71до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до90 бодови

9(девет) (B)

од 91до 100 бодови

10(десет) (A)

19.

Условзапотписиполагањена завршен испит

41 бод (51 бод во зимскиот семестар)

20.

Јазик накојсеизведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анкети на студентите и процес на самоевалуација

22.

ЛИТЕРАТУРА

21.1.

Задолжителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година

  1. Gruen, Victor. From Urban Shop to New City. Barcelona: Actar, 2005.
  2. Chuihua Judy Chung, Jeffrey Inaba, Rem Koolhaas, and Sze Tsung Leong. The Harvard Design School Guide to Shopping / Harvard Design School Project on the City 2. Taschen, 2002.
  3. Toy, Maggie. Architecture of Transportation. Academic Press, 1994.
  4. Swaam, de Abram, Charles Jencks, Stephen Verderber, Aaron Betsky, Cor Wagenaar. The Architecture of Hospitals. NAi Publishers, 2006.
  5. Vodicka, Mladen. Bolnice. Zagreb: Skolska knjiga, 1994.
  6. Crane, Robin, Malcolm Dixon. The Shape of Space: Indoor Sports Spaces. Wiley, 1991.
  7. Nagel, S. & S. Linke. Bauten des Verkehrswesens (buildings for road traffic, rail traffic and air traffic). Bertel Swanu Fachvrlas, 1973.
  8. Wolf / Boenewitz. Kaufhallen. DDR, 1970.
  9. Vasilev, E.V, N.N.Tzelitin. Arhitektura na zeleznickite stanici. SSSR, 1966.
  10. Cox, Anthony and Philip Groves. Hospitals & Health Care Facilities (Design & Development Guides). GB, 1990.
  11. Dawes, John. Design and Planning of Swimming Pools. London: Architectural Press, 1979.
  12. Whitaker, Rex Allen, Ilona von Kordyi. Hospital Planning Handbook. Wiley & Sons Publisher, 1976.

21.2.

Дополнителналитература

Бр.

Автор, наслов, издавач, година