Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Ревитализација на градителското наследство |
||||||||||
2. |
Код |
5.5.9 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за заштита на градителско наследство и историја на архитектурата |
||||||||||
5. |
Степен |
Втор циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
Vгод. / 9 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
4 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Елизабета Касапова Проф. д-р Сашо Коруновски |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Конзервација и реставрација на градителско наследство |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со методите и постапките на интегрираната заштита и одржлив развој на градителското наследство на архитектонско и урбанистичко ниво со изработката на Проект за ревитализација на архитектонски објекти или историски целини. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Првиот дел има за цел студентите да ги запознае со: интегрираната заштита како поим, нејзините начела и политики во административен, финансиски, социјален, образовен и самоодржлив поглед. Вториот дел се однесува на методите кои се користат во ревитализацијата и тоа дистинктивно за архитектонското наследство и историските јадра (урбани, рурални, културен предел и сл.) со посебен акцент на аспектите: – програмска и проектна етика - потреби и можности на објектите, термините и нивните контактни зони (функционални, физички, естетски и сл.); дозволени интервенции во зависност од режимот на заштита (доградби, надградби, интерполации и сл.); – правно-економска заснованост; самоодржливост (културен туризам, рурален туризам и сл.); – содржина на Планови и Проекти за ревитализација (на архитектонско и на урбанистичко ниво); Третиот дел се однесува на европски и глобални искуства и реализации |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Аудио-визуелни предавања, посета на карактеристични објекти и историски јадра со проблематика од сверата на ревитализација, посета на конзерваторска и реставраторска институција; Синтеза на стекнатите теориски и теренски сознанија преку нивна примена низ Проект за ревитализација. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
100 часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
15+45+30+10+0 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
15 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивудуални) |
45 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
30 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
10 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
0 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми |
0 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби Програмска задача |
90 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања Присуство на вежби |
10 бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
Одредени поглавја од: 1. Фелден, Бернард. Вовед во конзервација на културното наследство. Каламус, Скопје 2003/4. 2. Marasović, Tomislav. Aktivnipristupgraditeljskomnasleđu. SveučilišteuSplitu. Društvo konzervatora Hrvatske, Split 1985. 3. Вученовић, Светислав. Урбана и архитектонска конзервација. том 1 Свет-Европа, Београд 2004. 4. Feilden, Bernard. Conservation of Historic Buildings. Architectural Press, Oxford 2007. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Fister Peter. Obnova in varstvo arhitekturne dediščine. Partizanska knjiga,Ljubljana, 1979. 2. Brguljan Vladimir. Međunarodni sistem zaštite kulturnih i prirodnih dobara. RZZSK, Beograd, Zagreb, 1985. 3. Macura Vladimir. Čaršija i gradski centar. Gradina, Niš, 1982. 4. Protection et animation culturalle des monuments, sites et villeshistoriques en Europe. Commission allemande pour l’UNESCO, Bon, 1980. |