Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии (студии од прв и втор циклус) студии по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов нанаставниотпредмет |
Јакост на материјалите |
||||||||||
2. |
Код |
1.6.2 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор настудиската програма(единица, односно институт,катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет – Скопје Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклуснастудии |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
I год./ 2 сем. |
7. |
Број на ЕКТС |
3 |
|||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Ана Тромбева-Гаврилоска |
||||||||||
9. |
Предусловзазапишување на предметот |
Принципи на статиката |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Запознавање со основни поими на јакоста на материјалите. Анализа на состојбите на напрегања и деформации. Димензионирање на конструктивни елементи со елементарни напречни пресеци. Кусо запознавање со статички неопределени носачи. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Предметната програма е конципирана во два сегмента. Првиот сегмент го опфаќа теоретскиот дел од наставата, а вториот го опфаќа практичниот дел од наставата. Теоретска настава: Вовед. Основи на јакоста на материјалите. Геометриски карактеристики на рамни површини. Основни состојби на оптоварувања на конструктивните елементи. Напрегања, поместувања и деформации. Физички соодноси помеѓу нив. Температурни влијанија. Својства на градежните материјали. Аксијално оптоварени елементи. Смолкнување. Свиткување. Напрегања и деформации на греди. Основни принципи за димензионирање на гредни носачи. Теорија на столбови, принципи за нивно димензионирање. Сложени напрегања. Увивање. Статички неопределени носачи. Статички неопределени греди. Статички неопределени рамки. Практична настава: Геометриски карактеристики на рамни површини. Право свиткување. Наклонето свиткување. Сложени напрегања. Статички неопределени носачи. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Теоретската настава се изведува преку предавања на предметната материја. Практичната настава се изведува, во групи, преку изработка на куси тематски вежби, со претходни потребни објаснувања. |
|||||||||||
13. |
Вкупенрасположив фонд начасови |
75часови |
||||||||||
14. |
Распределбанарасположивотовреме |
20+10+0+25+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми нанаставниактивности |
15.1. |
Предавања-теоретска настава |
20 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби(графички, аудиториски и индивидуални) |
10 часови |
||||||||||
16. |
Други форми наактивност |
16.1. |
Проектнизадачи |
0 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојнизадачи |
25 часови |
||||||||||
16.3. |
Домашноучење |
20 часови |
||||||||||
17. |
Начиннаоценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми 2 (25+25бодови) |
50 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби 30 |
45бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања 5 бодови |
5бодови |
||||||||||
18. |
Критериумиза оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум)(D) |
|||||||||||
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до90 бодови |
9(девет) (B) |
|||||||||||
од 91до 100 бодови |
10(десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Условзапотписиполагањена завршен испит |
41 бод |
||||||||||
20. |
Јазик накојсеизведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
22. |
ЛИТЕРАТУРА |
|||||||||||
22.1. |
Задолжителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Атанасова-Коцева, Л., Симовски, В., Јакост на материјалите, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“- Скопје, Скопје, 1997 2. Атанасова-Коцева, Л., Симовски, В., Збирка решени задачи од јакост на материјалите, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“-Скопје, Скопје, 1995 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителналитература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Mott, R., Applied strength of materials, Pearson Prentice Hall, 2008 |