Предметнапрограмаод интегрирани петгодишни студии од прв и втор циклус по архитектура |
||||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Архитектонски конструкции 1 |
||||||||||
2. |
Код |
1.4.12 |
||||||||||
3. |
Студиска програма |
Архитектура |
||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Универзитет Св. Кирил и Методиј во Скопје Архитектонски факултет, Институт за високоградба |
||||||||||
5. |
Степен |
Интегрирани петгодишни студии од прв и втор циклус по архитектура |
||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
1. год / 1 и 2 сем. |
Број на ЕКТС |
8 (4+4) |
||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Александар Петровски |
||||||||||
9. |
Предуслов за запишување на предметот |
Нема. |
||||||||||
10. |
Цели напредметнатапрограма (компетенции): Целта на предметот е едуцирање на студентите од областа на архитектонските конструкции, односно основните принципи на конструктивните системи и градежните елементи кои ги формираат архитектонскитеобјекти, како и материјалите и технологијата на градење. Фокусот е кон оспособување на студентите за разбирање, интерпретација, примена на научените содржини при работа на различни примери и контексти, како и развивање на способноста за анализа, синтеза и вреднување на таквата примена. На тој начин, таквото знаење ќе биде успешно имплементирано и во процесот на архитектонското проектирање. |
|||||||||||
11. |
Содржина на програмата: Iсеместар: Вовед и цел, архитектура, градителска традиција, вообичаени конструктивни системи, вертикални конструктивни елементи – поими, намена и улога во конструктивниот систем; неконструктивни архитектонски елементи – поими, намена, функција и соодветна материјализација; врзни средства – состав, примена и припрема; сето ова со нагласена инкорпорација на градежните материјали IIсеместар: Во рамките на II-от семестар – хоризонтални конструктивни елементи – поими, видови, функција, структура; темелење – поими, видови, функција; водење на вертикални оџачки и вентилациони канали како специфичен проблем во архитектонските објекти; подови и плафони како значајна материја во обработката на просторот. |
|||||||||||
12. |
Методи нa учење: Теоретски предавања, работа на вежби и консултации. |
|||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на часови |
220 (110+110) часови |
||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60+60+40+40+20 часови |
||||||||||
15. |
Форми на наставни активности |
15.1. |
Предавања - теоретска настава |
30+30 часови |
||||||||
15.2. |
Вежби (графички, аудиториски и индивидуални) |
30+30часови |
||||||||||
16. |
Други форми на активност |
16.1. |
Проектни задачи |
20+20 часови |
||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
20+20часови |
||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
20+20 часови |
||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||
17.1. |
Колоквиуми /по семестар |
30 бодови |
||||||||||
17.2. |
Графички вежби /по семестар |
70 бодови |
||||||||||
17.3. |
Присуство на предавања |
0 бодови |
||||||||||
18. |
Критериуми за оцена (БОДОВИ-ОЦЕНА) |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
|||||||||
од 51 дo 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
51 бод (41 бод во летен семестар) |
||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети на студентите и процес на самоевалуација |
||||||||||
ЛИТЕРАТУРА |
||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
1. Филиповски, Љупчо. Бошковски, Владимир. Архитектонскиконструкции 1. Скопје: Архитектонскифакултет-Скопје. 2. Филиповски, Љупчо.Рамни кровови и тераси видени од друг агол. Kуманово, 1997. 3. Филиповски, Атанас. Метални конструкции за архитекти. Скопје, 2004. 4. Ching, Francis D.K.. Architecture: Form, Space and Order. New York, 1943. 5. Schittich, Christian (ed.). Building Skins. Detail. Munchen, 2001. 6. Bell, Victoria. Materials for Architectural Design. Laurence Publishing, 2006. |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||
Бр. |
Автор, наслов, издавач, година |
|||||||||||
3.Borden, Gail., Michael, Meredith, Matter: Material Processes in Architectural Production, Routledge, 2011. 4. Balmond, Cecil. Informal. Prestel, 2002. |